טראמפ: "יותר ממאה אלף איש מתים בשנה משפעת – לכן נסגור את המדינה?"

רופאיו של הנשיא, שמחלים מקורונה בבית הלבן, אמרו שטראמפ דיווח שאינו סובל מתסמינים של המחלה: "מרגיש טוב מאוד" • בכיר במשמר החופים נדבק בקורונה, וצמרת צבא ארה"ב בבידוד • הבית הלבן: כך ניסנו לשמור על הגברת הראשונה ועל עובדי המעון מהנגיף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ממשיך להמעיט בחשיבות המחלה מנגיף הקורונה ואומר כי "למרות החיסון, יותר ממאה אלף איש מתים בכל שנה משפעת – האם אנחנו הולכים לסגור את המדינה שלנו? לא. למדנו לחיות עם השפעת, כפי שאנו לומדים לחיות עם הקורונה. במרבית האוכלסיות – הקורונה משמעותית פחות קטלנית".

הפוסט בפייסבוק בו כתב טראמפ את הדברים נמחק וטוויטר סימנה אותו ככזה המפיץ מידע מטעה. דובר פייסבוק אנדי סטון אישר את הפרטים והבהיר כי הרשת אכן הסירה את הפרסום בטענה כי הוא "נגד כללי הפייק-ניוז בנושאי קוביד-19". זו הפעם השנייה שפייסבוק מסירה פוסטים של טראמפ, בעוד שטוויטר הסירה וצנזרה לא מעט מפרסומיו.

טראמפ צייץ הערב בטוויטר שהוא "מרגיש נהדר". עוד כתב: "אני מצפה לעימות בחמישי בערב, 15 באוקטובר, במיאמי. זה יהיה נהדר". למרות זאת, עדיין לא ברור אם העימות ייערך. המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן אמר שהוא מחכה לקביעת המומחים, כדי לדעת אם ניתן יהיה לשמור על המרחק הנדרש ולקיים את העימות באופן בטוח וללא סכנת הידבקות.

רופאיו של טראמפ אמרו הערב שבפגישה עם הנשיא הוא אמר להם שהוא לא סובל מתסמינים של המחלה. בהודעת הבית הלבן נמסר שלפי הרופאים טראמפ ממשיך להיות במצב "טוב מאוד". ד"ר שון קונלי ציין שהמדדים של טראמפ תקינים, כולל רמת החמצן בדם. אליסה פראח, עוזרת הנשיא לענייני תקשורת, אמרה מוקדם יותר שמצבו של טראמפ משתפר במהירות ובצורה דרמטית – אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה.

בתוך כך, המשרד של הגברת הראשונה מלניה טראמפ, פרסם כיצד מתנהל אגף המגורים בבית הלבן מאז חודש מרס עת פרצה מגפת הקורונה, ובמיוחד מאז שהיא והנשיא נדבקו בנגיף. על פי ההודעה אנשי צוות שנמצאים במגע ישיר עם בני הזוג נבדקים פעם ביום (היתר פעם ב-48 שעות), עוטים מסכות בכל עת ומקבלים אמצעי מיגון אישיים.

ההודעה המפורטת כוללת את הצעדים השונים שנקטו באגף המגורים בבית הלבן שכללו בין היתר "חיטוי ברמה של בית חולים". על פי ההודעה מטעם לשכת הגברת הראשונה, בנוסף להתקנת פילטרים ואמצעי חיטוי בבית הלבן, מערכות דומות הותקנו גם בבתיהם של כל העובדים של המעון הרשמי. על פי ההודעה, באגף המגורים נדרשו כלל העובדים לעטות מסכות כבר בתחילת חודש אפריל.

במקביל, מרבית חברי המטות המשולבים של צבא ארצות הברית נכנסו לבידוד אחרי שסגן מפקד משמר החופים אובחן חיובי לקורונה לאחר פגישה שהתקיימה בפנטגון בשבוע שעבר. גורמי הצבא, שדיברו בעילום שם, הדגישו כי הצמרת הצבאית – פרט לבכיר משמר החופים, אדמירל צ'ארלס ריי – יצאו שליליים בבדיקות וממשיכים לבצע את תפקידם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture