Olivier Fitoussi/Flash90

שינוי עמדה? גרוטו וגמזו לא פוסלים את פתיחת גני הילדים ביום ראשון הקרוב

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר כי גני הילדים והפעוטונים יחזרו לפעילות בשבוע הבא, אך לא בערים האדומות. פרויקטור הקורונה אמר כי "הילדים הכי פחות מְסַכנים" וגם כיתות א' ו-ב' עשויות להיפתח בעוד שבוע. יו"ר ועדת החינוך: "שרי כחול לבן יצביעו מחר בעד החזרת הגנים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת כי הפעוטונים וגני הילדים צפויים להיפתח ביום ראשון הקרוב. זאת, בניגוד לדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אתמול, שהבהירה כי מדדי התחלואה עדיין לא מאפשרים את חידוש הלימודים בקרוב.

לדבריו, כשבועיים לאחר מכן ייפתחו גם כיתות א'-ד', אך באשר לתלמידי כיתות ה' ומעלה טרם נקבע מועד חזרה לשגרה. גרוטו הבהיר כי בערים האדומות לא יחזרו ללימודים. פרופ' גרוטו הדגיש כי לא תאושר פתיחתן של הישיבות הקטנות, והוסיף כי במשרד הבריאות מכוונים לפתיחה גורפת של עסקים שאינם מקבלים קהל כבר ביום ראשון.

גם פרויקטור הקורונה, הפרופ' רוני גמזו, אמר הבוקר בריאיון ל'ווינט' במהלך סיור בכפר קאסם כי "הגנים יכולים לחזור כבר ביום ראשון". לדבריו, "הגנים פחות מסוכנים מכל מערכת החינוך ולכן הם יכולים. זה נותן להורים לחזור למעגל העבודה ומאפשר להם לפרנס את המשפחה". יצוין שההחלטה סופית תתקבל בקבינט הקורונה, שאמורה להתכנס מחר.

גמזו הוסיף היום כי גם כיתות א' ו-ב' עשויות להיפתח בעוד כשבוע: "אנחנו רוצים שהלימודים יחזרו כמה שיותר מהר. זה המרכיב החשוב ביותר של החברה יחד עם כלכלה ומסחר". גמזו ציין: "זה הרבה לפני כל דבר אחר, כל פנאי, מסעדה או הנאה. קודם כל הילדים, החינוך והמסחר".

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ רם שפע מכחול לבן, אמר הבוקר בדיון בוועדה כי שרי כחול לבן יצביעו מחר בקבינט הקורונה בעד החזרת פעילות הגנים ביום ראשון. בפתח הדיון בוועדה אמר שפע: "לאור הנתונים שהוצגו בפניי, וכל עוד לא תהיה תפנית דרמטית היום, אני מודיע שכחול לבן תדרוש מחר בקבינט הקורונה את החזרת הגנים כבר ביום ראשון הקרוב, ואני מתכוון להביא אותן לאישור הוועדה מיד לאחר מכן. יותר מ-640 אלף משקי בית זקוקים לכך נואשות".

בתום הדיון הטיח שפע בנציגי משרד החינוך: "הייתי בטוח שיגיע לפה משרד החינוך אחרי שבועות וחודשים של הפקת לקחים ויציג מתווים לאיך אפשר לחזור למערכת החינוך. הייתי מצפה שאם לא היו מתווים לפחות היו אפשרויות. לא מבין איך זה יכול להיות, זה הזוי. אני שומע מהשטח רעיונות ואני מתכוון לעזור להביא למציאות שבה משרד החינוך מציג מתווה לאיך חוזרים ללמוד".

"אנחנו כבר יודעים, גם ממחקרים שמגיעים לאחרונה שהנזק בסגירת מערכת החינוך עולה בעשרות מונים על התועלת שאפשר להשיג מכך", אמרה יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון בפתח דיון עם הוועדה לזכויות הילד על מתווה היציאה מן הסגר בכל הנוגע לפעוטונים ולחינוך לגיל הרך. "יש לנו גם מסמך של האוניברסיטה העברית שתומך בכך – הילדים נדבקים פחות ומדביקים פחות. אין שום היגיון אפידמיולוגי להשארה שלהם בבית, ולכן אנחנו נדרוש שהמערכות האלה ייפתחו לאלתר ואנחנו נדאג שלא יגררו את זה עד לרגע האחרון".

שאשא ביטון הוסיפה: "כבר ראינו פעמים בהם עד ערב לפני הפתיחה אם לא עד הבוקר של הפתיחה, נדחתה ההחלטה ולא ניתן לזה לקרות הפעם. משום שאתמול שמענו את ראש בריאות הציבור אומרת שלא בטוח שייפתחו המערכות עד שבוע הבא, אני מבקשת לשמוע תוך כדי דיון מה הסיבה להשאיר את הילדים בבית ולגרום נזק אדיר לכלכלה – המערכות צריכות להתכונן, המשפחות צריכות להתכונן".

אתמול הציגה ד"ר אלרעי את מתווה היציאה מהסגר של משרד הבריאות, וכאמור, הודיעה כי בניגוד לדיווחים לפיהם, ככל הנראה, מערכת החינוך תיפתח בחלקה כבר ביום ראשון הבא – זה לא צפוי לקרות. "לדעתי, לא נחזור ללימודים ביום ראשון הקרוב", אמרה. "אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו. העקרון הוא תנועה לפי מדדי תחלואה – ולא לפי תאריכים".

ד"ר אלרעי: "כנראה שלא נחזור ללימודים בגיל הרך כבר ביום ראשון הקרוב"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture