Amit Shabi/POOL

ברגע האחרון: נתניהו רוצה לדחות את ישיבת הקבינט ליום חמישי – גנץ מתנגד

אדלשטיין ביקש לדחות הדיון מאחר שלדברי משרד הבריאות הנתונים אינם מאפשרים לקבל החלטות. גנץ התנגד: "הדיון באסטרטגיית היציאה אינו סובל דחייה נוספת". גמזו: "אם הדיון בקבינט הקורונה יידחה לחמישי - נצטרך להאריך במספר ימים את הסגר". נתניהו מקיים שיחה ויכריע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לדחות ליום חמישי את הדיון בקבינט הקורונה המיועד להתקיים היום (שלישי) בשעה 15:00 בצהריים. מנגד, ראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע כי הוא מתנגד לדחייה: "הדיון באסטרטגיית היציאה אינו סובל דחייה נוספת", צוטט גנץ ב'כאן חדשות'. "עסקים קטנים ממשיכים לקרוס, חייבים לדון בהחזרת הילדים למסגרות".

נתניהו, לצד גורמים במשרד הבריאות, סבור שיש לדחות את הדיון בקבינט כדי לקבל עוד נתונים לפני קבלת ההחלטה. עם זאת, מענה לכמה החלטות בסוגיות כמו מגבלת הק"מ, התקהלות וסגירת מקומות עבודה יהיה חייב להינתן הערב וזאת בשל פקיעת תוקפן של התקנות בנושא. בשעה 14:15 יגיעו שר הבריאות יולי אדלשטיין, גנץ, השר יזהר שי וראש המל"ל מאיר בן שבת ללשכת רה"מ כדי להכריע לגבי קיום הקבינט.

מזכיר הממשלה שלח לשרים החברים בקבינט קורונה הודעה בה נכתב כי "הישיבה שתוכננה להתחיל בשעה 15:00 נדחית עד תום ההתייעצות המתקיימת כעת. נודיע כ-15 דק' לפני תחילת הישיבה".

ב'חדשות 12' דווח כי לפי משרד הבריאות, נתוני התחלואה בישראל לא מספיק טובים ורק בחמישי יהיה אפשר לקבל החלטות מושכלות לגבי ההמשך. בפני הממשלה עומדת בעיה, כי חלק מהתקנות פגות תוקף ביום רביעי ואז יצטרכו להאריך אותן בממשלה. כחול לבן עד עכשיו התנגדו ודרשו פתיחה מיידית של מקומות מסחר ללא קהל.

בכירים בכחול לבן הוסיפו כי "צריך להסכים על העקרונות והמדדים ליציאה מהסגר. אם הישיבה תתקיים רק בחמישי אז ההקלות יחלו רק באמצע השבוע הבא". עוד אמרו כי "הנזק הכלכלי גובר על הסכנה הבריאותית. צריך להחליט על פתיחת עסקים, גם אם זה בניגוד לעמדת משרד הבריאות".

גורמים במשרד הבריאות שצוטטו ב'חדשות 12' צידדו בכחול לבן ותקפו: "הבקשה לדחות את הקבינט תמוהה, סוכם מלכתחילה שנאשר היום עקרונות ולא תאריכים". בכיר בכחול לבן הוסיף: "מניעיו של נתניהו תמוהים. המטרה שלו היא למנוע אפשרות להקל בסגר ולהחזיר עסקים וחינוך לפחות עד שבוע הבא". יש לציין שעמדת נתניהו משקפת גם את העמדה המקצועית של משרד הבריאות.

פרויקטור הקורונה פרופ׳ רוני גמזו אמר היום בדיון בעיריית ירושלים כי "החלטות סופיות לא ייצאו היום מקבינט הקורונה אלא רק כיוונים, כולל אילו ערים צריכות להישאר בסגר. הרצון שלנו הוא לפתוח כאשר כמות המאומתים ביום תגיע ל-2,000, ומקדם ההדבקה יוריד את כמות התחלואה. ההערכה היא שזה יקרה בתחילת השבוע הקרוב". גמזו אמר ל'כאן חדשות' כי "ברור שאם הישיבה תידחה ליום חמישי אנחנו צריכים להאריך במספר ימים את תקנות הסגר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture