צילומים: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

"לא זמן להפגנות": ועדת החוקה אישרה את הארכת תקנות הסגר עד יום ראשון

בין ההקלות: התרת סיבה נוספת ליציאה מעבר למגבלת הק"מ, לטובת חתונה של בן משפחה קרוב (או של המתחתנים עצמם) ועורך החתונה. זאת בכפוף למגבלת ההתקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח ו-10 בתוך מבנה. אשר: "אם לא תהיה תוכנית עבודה מסודרת לא נסכים לרמזור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה לפני זמן קצר את הארכת התקנות הנוכחיות של הסגר (כולל סגירת מקומות העבודה) עד ליום ראשון 18.10.20 בחצות. התקנות לרבות ההקלות, ייכנסו לתוקף מידי עם פרסומן ברשומות בשעות הקרובות. נציגי הממשלה הבהירו שאם לא יגובש מתווה חדש, החל מיום שישי (16.10.20) מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוסרו.

ההקלות שאושרו: התרת סיבה נוספת ליציאה מהבית מעבר למגבלת הקילומטר, לטובת חתונה של בן משפחה קרוב (או של המתחתנים עצמם) ועורך החתונה. זאת בכפוף למגבלת ההתקהלות של עד 20 אנשים בשטח פתוח ועשרה בתוך מבנה סגור. התרת אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה בענפי כדור גברים ונשים.

9 ח"כים תמכו בתקנות: היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים שלמה קרעי, אסנת הילה מארק, אריאל קלנר, עמית הלוי (הליכוד), מיכל וונש, הילה שי וזאן, איתן גינזבורג (כחול לבן), אוריאל בוסו (ש"ס). 6 ח"כים התנגדו: אוסאמה סעדי, עופר כסיף (הרשימה המשותפת), יואב סגלוביץ', קארין אלהרר (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו), יאיר גולן (מרצ).

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הסביר מדוע הוחלט לדחות את הסרת המגבלות ליום ראשון. "אנחנו במצב ירידה בתחלואה והסגר עושה עבודה טובה. יש היגיון אפידמיולוגי להחלטות שלנו כשברור שנפתח במדרגות לפי מדדי התחלואה. יש פה שיטת לבנים, כל פעם נוסיף לבנה עם רמת סיכון ונבחן את השפעתה. הצלחנו לרדת מ-9000 בשיא ל-2500 אתמול ולאור כך שלא הגענו ל-2000 הוחלט לחכות לראשון. זה צריך להיעשות בצורה זהירה מאוד. הדברים הראשונים שנכנסו פחות מעלים סיכון, למעט החינוך שבו לא מסתכלים רק על רמת הסיכון אלא על הצורך".

לדברי ח"כ יאיר גולן (מרצ) על הצורך בקיום סקרים לבדיקת הבנת ההנחיות וציות להן השיב פרופ' גרוטו כי "פקע"ר עורך סקרים כל הזמן והם מראים שהיענות הציבור טובה, וחלה עלייה באחוזים גבוהים בנושא המסכות מ-73% ל-80%. יש כלים יותר מתוחכמים היום לבדיקת תנועתיות כמו מעקב סלולרי והיא ירדה משמעותית מאז החל הסגר".

לשאלת ח"כ אלהרר האם ניתן להבטיח שמערך הבדיקות האפידמיולוגיות יודע לעמוד בנטל בהנחה שמדדי התחלואה יגיעו ליעד שהוצב השיב: "אנחנו מקיימים מעל 4000 תחקורים ביום. יש לשפר עדיין את היענות הציבור לתחקורים אך כרגע יש מספיק מתחקרים".

יו"ר הוועדה ח"כ אשר קרא למארגני ההפגנות להימנע מהפגנות במוצ"ש הקרוב ואמר "השבוע לא זמן להפגנות אלא להתכנס בבית; כדי שנוכל לחזור לעבודה; עם ישראל יקבל בשבוע הבא חבילת הקלות גדולה".

אשר השיב לטענות חברי הוועדה על אי כינוס הוועדה מוקדם יותר לדיון בתקנות הגבלת הפעילות והגבלת מקומות העבודה: "בזמן שאתם הייתם עסוקים בכן הצבעות ולא הצבעות, הקדשתי זמן ואנרגיה לדיאלוג מול הממשלה. זה חלק גדול משיטת העבודה שלי כאן כיו"ר. בקרה פרלמנטרית זה לא רק להצביע נגד, לפתוח תחום אחד בלבד כי יש עליו קבוצות לחץ ואז ולרוץ לאולפנים. יש חשיבות לאמון במערכת בין הממשלה לוועדה והשיטה הזו מוכיחה את עצמה".

הוא סיפר על הישגי המו"מ שהוא מנהל מול הממשלה ואמר: "כל הנקודות האלו יעלו מחר ונמצאות בתהליכים מתקדמים ובראשם עסקים קטנים שלא מקבלים קהל, ואני מקווה להצליח להכניס גם חנויות קטנות שנותנות שירות אחד על אחד, נושא אימוני הספורט שבהמשך יתרחב לליגות נוספות, נושא הטייק-אווי שהולך להיפתר כך אני מקווה, ב-99.9%. אני במו"מ עם משרד הבריאות, שרים בממשלה, גם על נושא הגנים והגיל הרך. גם בנושא הרפואה המשלימה לא הרמתי ידיים ואני מקווה שנוכל להביא בשורות, כי השתכנענו שזה פוגע במטופלים. גם נושא הסדרת החתונות, כמובן שיהיו מצומצמות וגם נושא הטיסות נמצא על השולחן. אפשר להתווכח למה לא היום אלא בראשון, אך הממשלה נכנסה להליך יותר מוסדר גם בזכותנו והבשורות הללו יקרו בשבוע הבא, גם אם זה לא ב-6 בבוקר בראשון אלא ב-6 בערב".

עוד אמר: "כולנו יכולים לצעוק שצריך לפתוח גבוה יותר, מהר יותר וחזק יותר, אבל הפעם נצא מזה לאט לאט עם רגל על הגז כדי לא להגיע שוב לסגר מיוחד".

בעניין תכנית הרמזור אמר: "לא אסכים לרמזור שרק מדליקים בו אור אדום, שולחים פלוגת מג"ב וסוגרים הכל. צריך לוודא איך אנשים לא יאבדו פרנסה, יצליחו לקבל טיפול רפואי. בפעם הקודמת לא עשו רמזור אלא הצגה. חייבת להיות תכנית עבודה שתרד לרזולוציות אלו, להדליק רמזור גם הילד שלי יודע. פנינו ליציאה הדרגתית מחושבת ושוויונית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture