צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

משרד הבריאות: 1000 חולים – חזרה של כיתות א'-ד'; 250 חולים – כיתות ה' ומעלה

מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות, אפרת אפללו, התייחסה היום בדיון בוועדה לביקרות המדינה להכנות לקראת החזרה ללימודים בתום הסגר. היא אמרה בדיון כי משרד הבריאות ויתר על הדרישה להחזיר את תלמידי הגנים ותלמידי כיתות א' וב' ללימודים בקבוצות קטנות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, התכנסה היום (רביעי) לישיבה בתכנית האסטרטגית של הממשלה ליציאה מהסגר והיערכות משרד החינוך להמשך הלימוד מרחוק. בדיון עלה כי השיבה ללימודים הפרונטאליים של כיתות ה' ומעלה יהיו בעוד זמן רב – רק כשאר רמת התחלואה תעמוד ב-250 נדבקים ליום.

מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות, אפרת אפללו: "מדובר על חזרה של מסגרות גני הילדים 0-6. אין מחלוקות בין בכירי המשרד – כולם מסכימים שרק שנגיע לתחלואה ברמה כפי שנקבע באסטרטגיה מראש. א-ד' יחזרו שיהיה עד 1000 חולים ביום. כיתות ה' ומעלה יחזרו רק שנגיע ל250 חולים ליום. החזרה תהיה באותה דרך כמו שנפתחה שנת הלימודים – בלי קפסולות עד כיתה ג'. השינויים יהיו באופרציה היומיומית – לא יהיה יותר מעבר של מורים ומפעילים חיצוניים בין קבוצות. יהיה חידוד של הנהלים לצוותות המורים והגננות על כך שבהתנהלות היומיומית יהיו עם מסכות. נשקלת המלצת משרד הבריאות שיצטרכו בנוסף גם משקף פנים מעל המסכה".

סגנית במינהל הפדגוגי במשרד החינוך, אינה זלצמן: "יצא מתווה המפרט איך מחזירים את מוסדות החינוך לפעילות כאשר העיר מוגדרת כעיר אדומה, וזה קורה באופן מדורג סדור ומאורגן. מבוצע שיח עם הצוות החינוכי וגם עם ההורים להתאמה ותכנון מערכת הלימוד מרחוק. משרד החינוך מתמקד במקצועות הליבה האוריינות השפתית והמתמטית".

סמנכ"ל תקשוב במשרד החינוך, ד"ר עפר רימון: "מיציאת מערכת החינוך לסגר בחודש מרץ, הלמידה המשיכה כמו גם המבחנים של סוף השנה הקודמת. הוספו שיעורי הכנה לבגרויות כמו גם שיעורים פרטיים. משרד החינוך נותן פתרונות רבים לבעיות שעולות כל הזמן מהשטח. באמצעי קצה אנו נספק 3600 נקודות קצה של מחשוב ויש התקשרויות להתקנת מודמים שנמצאים בייצור, כלומר כל ההצטיידות באמצעים טכנולוגיים נעה במהירות קדימה. עד חודש ינואר 2021 נעמוד על מיחשוב של 50 אחוזים ממוסדות הלימוד ועד לחודש אוגוסט 2021 הצפי לעמוד על מיחשוב של 75 אחוזים ממוסדות החינוך. 700 בתי ספר במגזר החרדי מבקשים כבר להצטרף לתקשוב בזום של בתי הספר. אנחנו נערכים לחלוקת עוד 64000 טלפונים למגזר החרדי".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד: "הפקידות של משרד החינוך מנותקת מהשטח – המתווים לא ישימים בשטח. בלי שיתוף פעולה של הצוות שום מתווה לא יצלח. אין שיתופי פעולה כרגע ולכן המתווים מתפוצצים".

"הצענו מספר דברים, לדוג' לחזור לשיטת הקפסולות כי כשהיו בשיטת הקפסולות הגנים פחות נסגרו היו פחות בידודים ופחות הדבקות. דבר שני, ערים אדומות- אי אפשר לפתוח מוסדות חינוך בערים אדומות. יתרה מזאת צוותי חינוך חייבים להיות קבועים ולא יהיה ערבוב בין ערים ירוקות לאדומות. חייבות להיות בדיקות, אני שמחה שנענו בעניין הזה ויהיו בדיקות גם לעובדי הוראה שזה מאוד מאוד חשוב. הדבר הרביעי הוא מיגון – לצערנו לא כל הרשויות נתנו מיגון לעובדי ההוראה. צריכה להיות אכיפה. משרד החינוך אומר שהקימו יחידה לבקרה ואכיפה והרשויות קיבלו תקציב של מיליונים להוצאות מיגון. אני לא יודעת איפה המיליונים אבל הם לא הגיעו לשטח, צריכה להיות אכיפה לדברים האלה".

"לצערנו, יש הורים שמביאים את הילדים שלהם בבידוד לגנים ומה שקורה הילדים האלה מדביקים את האחרים ואז הגן נסגר. זאת אומרת חייבת להיות גם אכיפה כלפי ההורים".

סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, צופית גולן: "הזום הזה הוא בדיחה. לא ניתן להקנות ככה חומר. בוודאי לא שפות. יש נזקים כבדים נפשיים. יש מחלה בלי סימפטומים שנקראת דיכאון. הילדים היום לא פנויים לגשת לבגרות – מקסימום לבגרות על טיקטוק אנה ואלזה. הנהגת ההורים הביאה למשרד החינוך רעיונות ופתרונות שונים ורבים אך בזמן האחרון לא מדברים איתנו, משרד החינוך בונה מתווה ולא משתף או משוחח איתנו. עשינו סקר על הלמידה מרחוק הגעה והגענו ל-62 אלף תלמידים כאשר השורה התחתונה היא שהזום לא עובד. צוותי החינוך היו צריכים לעבור הכשרה במהלך הקיץ עוד לפני פתיחת שנת הלימודים הנוכחית ולצערנו זה לא קרה".

נועם שי מנהלת היוזמה הלאומית 'מתחשבים' סיפרה בדיון: "אנחנו אוספים מחשבים משומשים מחברות עסקיות ובתים פרטיים ומשרדי ממשלה. עד חודש דצמבר אנו מסוגלים לחלק בין 10 ל-15 אלף מחשבים למשפחות. המחשבים עוברים שדרוג ורק אז מסופקים לבתי תלמידים".

עוז חיים, מקים מיזם 'מחברים את ילדי ישראל' סיפר: "חילקנו כבר מעל 500 מחשבים. לתחושתי משרד החינוך קצת ויתר על שנת הלימודים הזו כיוון שקיים פער עצום של ציוד טכנולוגי בבתי התלמידים ולא ברור למה לא מחפשים פתרונות מיידים".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "חזרתה של מערכת החינוך לתפקוד היא עניין קריטי. היא תקבע אם השנה הזו תהיה שנה אבודה עבור מיליוני תלמידים, אם הוריהם יוכלו לחזור לעבוד, אם הפערים ההולכים וגדלים בין הישגי התלמידים שלנו לאלה של המדינות המתקדמות יגדלו עוד יותר. ובסוגיה הקריטית הזו מתגלים כל כשלי הממשלה בטיפול בקורונה: חוסר תיאום, העדר מדיניות, ויכוחים על עובדות וחוסר יכולת לקבל החלטות הנקיות מפוליטיקה. בדיון התברר שמשרד החינוך נמצא באותו מקום שבו היה לפני חצי שנה: ההבטחות לסגור את פערי המיחשוב ובגישה לאינטרנט רחוקות ממימוש. אין תורה אמיתית וסדורה איך מלמדים את התלמידים הבוגרים, חטיבות הביניים והתיכון, שבתי הספר שלהם יישארו סגורים עוד זמן רב. אין שיח אמיתי עם ההורים, אין תיאום ראוי עם השלטון המקומי. הכל כמו שהיה. משמעות המספרים שהוצגו לנו היא שכיתות ז'-יב' ילמדו במתכונת הבלתי אפשרית הקיימת היום עוד חודשים רבים. גם בכיתות הנמוכות יותר, בגילאים שעל פי כל נתון רק מעט מהילדים נדבקים ומדביקים, הם יישארו בבית עוד שבועות. ומעל כל זה מרחפת הקללה הקבועה של הלחץ הפוליטי: דין אחד לערים ירוקות ואדומות, כי נציגי המגזרים לוחצים. מגיע ל-2.4 מיליון תלמידים ולהוריהם יותר מזה. מגיע למשק הישראלי ולעתיד ההשכלה בישראל יותר מזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture