Yossi Aloni/Flash90

גמזו יציג לקבינט את הערים האדומות – הערים החילוניות הוסרו מהרשימה

רק ערים חרדיות או כאלו בעלות אוכלוסייה חרדית ברובן, נותרו ברשימה: מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי וכמה שכונות בירושלים. רגע לפני הדיון הוסרו מרשימת הערים "האדומות בוהקות" הערים אופקים, רמלה, נתיבות אשדוד, ואור יהודה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קבינט הקורונה צפוי להתכנס בעוד זמן קצר כדי לדון באסטרטגיית היציאה מהסגר ולקבל החלטה מתי להתחיל את השלב הראשון של הסרתו ההדרגתית – ולפתוח את גני הילדים ואת העסקים הקטנים. רגע לפני הדיון הוסרו מרשימת הערים "האדומות בוהקות", אלו שימשיכו להיות למעשה תחת סגר, הערים אופקים, רמלה, נתיבות אשדוד, ואור יהודה.

רק ערים חרדיות או כאלו בעלות אוכלוסייה חרדית ברובן, נותרו ברשימה: מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי וכמה שכונות בירושלים. ההחלטה בכל הקשור לרמות התחלואה של הערים נקבעה על פי חישוב ציוני הרמזור: מציון 8 ומעלה למשך חמישה ימים רצופים לפחות, ומספר חולים מאומתים של 0.5 אחוז מכלל המאומתים החדשים.

קבינט הקורונה אישר הלילה במשאל טלפוני תיקון לתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה – הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות. התיקון קובע כי החל מיום ו' ה-16.10.2020 תתבטל הוראת השעה המגבילה את הכניסה לשדה התעופה למי שלא עמד בתנאים שהוגדרו. החל מיום ו׳ ה-16.10 ניתן יהיה לצאת מבית המגורים לטיסה, עד שמונה שעות לפני מועד ההמראה המתוכנן.

גמזו אמר הבוקר כי "המנהיגים הפוליטיים מבינים שאת הקורונה אי אפשר לנצח בקלות. מה זה ערים אדומות? כל ישראל כרגע בסגר, כולנו עדיין בסגר. זה לא אומר שאם יוצאים מהסגר בכל עיר יש את אותה רמת תחלואה שמאפשרת לעיר לצאת מהסגר. יש ערים שאם יצאו עכשיו מהסגר – התחלואה בהן כל כך כבדה שזה פשוט יחזור מהר. לכן, צריך לעזור לאותן ערים ולתת להן את האמצעים. ארבעה שבועות זה לא מספיק לחלק מהערים במדינת ישראל. שיעור הבדיקות החיוביות בחלק מהערים האדומות הוא עדיין 15% וזה גבוה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לישיבת קבינט הקורונה הצפוי להתכנס היום ואמר כי "אני חושב שכולכם רואים שהסגר שהובלתי, ושהממשלה בסופו של דבר אישרה, הסגר הזה עובד. מספר הנדבקים יורד מדי יום, שיעור ההדבקה יורד מדי יום. זה חשוב, זה טוב, ואני אדאג לכך שנצא מהסגר הזה מהר ככל האפשר, אבל בזהירות, באחריות, בהדרגתיות".

"עכשיו, אני רוצה להגיד לכם שלושה דברים: מחר אני אכנס את ועדת הקורונה והדבר הראשון שנחליט עליו זה על מסלול נפרד ליציאה לערים אדומות. אנחנו ניתן כלים לראשי ערים על מנת לא לסכן את יתר האוכלוסייה. דבר שני, אני אפתח את השמיים, אני אתמוך בפתיחת התעופה. משום שכל המומחים אמרו לי שאין כאן סכנה בריאותית. אנשים ייסעו ישר לשדה התעופה וייצאו החוצה".

"והדבר השלישי, אני מתכוון להביא עוד סיוע כלכלי, יחד עם שר האוצר. משום שאני שומע את המועקה, אני שומע את הקשיים – גם של עצמאים, גם של עסקים, גם של צעירים ואחרים. אנחנו נציע לכם עוד עזרה, אתם לא לבד". עוד הוסיף כי "אני רוצה לשבח את רוב רובם של אזרחי ישראל, ששומרים על ההנחיות, גם האישיות וגם על ההנחיות של הסגר של משרד הבריאות והממשלה. ביחד נצא מזה, ביחד נצליח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קרית שמונה גם אדומה

אבל הסירו אותה כי היא לא חרדיתהם לא הבינו שחרדים לא הולכים עם אדום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture