Nati Shohat/Flash90

חבילת הסיוע לרשויות בסגר: דמי אבטלה מהיום הראשון וההגנה מפיטורין

צוות שרים גיבש חבילת סיוע מיוחדת לרשויות בסגר: סיוע כלכלי ישיר לרשויות המקומיות, רשות המסים והביטוח הלאומי יפעלו לתת מענה מהיר. בהמשך לחשיפת 'מקומי JDN': סוכם כי סוגיית ההגנה על עובדים מפני פיטורין תיבחן ע"י המשרדים הרלוונטיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתום ישיבה של צוות שרים בראשותו של שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הפנים אריה דרעי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר הכלכלה עמיר פרץ, נציגו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפ, הוד בצר, מ"מ מנכ״ל משרד האוצר ובכירי משרד האוצר, מנהל הביטוח הלאומי נציגי היועץ המשפטי לממשלה, נציג משרד הביטחון ונציגי משרד הרווחה, החליטו השרים על חבילת סיוע ייעודית לרשויות הנמצאות תחת סגר.

הוחלט כי עובדים שמקום עבודתם פתוח בהתאם לתקנות, אך הרשות בה הם מתגוררים מצויה בסגר האוסר עליהם להגיע למקום עבודתם והוצאו לחל"ת למשך התקופה האמורה, יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון בו הוצאו לחל"ת (בכפוף לסיכום משפטי עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה).

הוחלט להעמיד באופן מיידי סיוע כלכלי ישיר לרשויות המקומיות הנמצאות בסגר ע"י משרד הפנים, ובנוסף לזאת לתת לתושבי הרשויות סיוע ע״י תוכנית "בני-חיל" אותה מפעיל פיקוד העורף. כמו כן נקבע כי הצוות המשותף למנכ"לי משרד האוצר והפנים ימשיך לפעול ולבחון את הסיוע הנדרש לרשויות בהתמודדות עם הקורונה.

בהמשך לחשיפת 'מקומי JDN', סוכם כי סוגיית ההגנה על עובדים מפני פיטורין ברשויות שנמצאות בסגר תמשיך להיבחן ע"י המשרדים הרלוונטיים. בנוסף, רשות המסים והביטוח הלאומי הודיעו כי יפעלו לתת מענה מהיר ועדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים ועסקים של רשויות הנמצאות בסגר.

כ"ץ אמר אחרי הישיבה כי "בעקבות ההחלטה על המשך הסגר בערים אדומות, גיבשנו חבילת סיוע שתאפשר תמיכה בערים אלו בתקופה זו. אמשיך לפעול לפתיחת המשק על פי מתווה משרד האוצר ולהתאים ככל שידרש את תוכנית רשת הביטחון הכלכלית שמספקת סיוע רחב לעצמאיים שכירים ובעלי עסקים. אני מברך על שיתוף הפעולה של השרים והמשרדים השונים למען אזרחי מדינת ישראל".

ב'מקומי JDN' פורסם לראשונה כי ראש העיר אלעד ישראל פרוש שוחח ביום חמישי חמישי עם ראש הדסק החרדי בפרויקט 'מגן ישראל' אלוף (במיל') רוני נומה והעלה בפניו דרישה לקדם הגנה חוקית בפני פיטורין של תושבים המתגוררים בערים אדומות עליהן יש כוונה להטיל סגר – כך נודע ל'מקומי JDN'.

פרוש שוחח עם נומה לקראת הכוונה להטיל סגר על העיר והעלה בפניו תלונות רבות של תושבי העיר העובדים בערים אחרות, שקיבלו הודעה ממעסיקיהם כי אם יוטל שוב סגר על העיר לאחר פתיחת המשקר, הם יפוטרו מעבודתם.

ראש העיר הציע לקדם חוק שיעניק לתושבים מעמד דומה לאיסור לפטר נשים לפני או אחרי לידה. ראש הדסק החרדי קיבל את הדברים והבטיח בשיחה כי יעלה את הדרישה המוצדקת בישיבת ועדת שרים להגדרת 'אזור מוגבל', פני קבלת החלטות על סגרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture