David Cohen/FLASH90

המכון הביולוגי: בקרוב יחל שלב הניסויים בבני אדם בחיסון נגד הקורונה

החיסון שמפותח על ידי המכון הביולוגי יגיע ב -1 בנובמבר לשלב של נסיונות בבני אדם. פרופ' יוסי קרקו: "אנו ממתינים לשורת אישורים בכדי לצאת לדרך. למחקר יש שני חלקים - הפאזה הראשונה זהירה יותר ואם הכל ילך כמו שצריך נצא לשלב השני של הניסוי. החיסון נראה מבטיח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המאמצים למציאת חיסון לנגיף הקורונה עולים שלב, וכאן בישראל מעלים הילוך בניסויים בבני האדם ואם הכל ילך כשורה, ב-1 בנובמבר עשרות ישראלים יקבלו חיסון לקורונה שפותח על ידי המכון הביולוגי בנס ציונה. תחילה יפתחו בשלב הראשון, המיועד לכלל האוכלוסייה, ובו יתחסנו כ-100 גברים ונשים בריאים בגילאי 18 עד 50, כדי לבדוק כיצד ישפיע החיסון על גופם.

פרופ' יוסי קרקו מהאגף לרפואה פנימית והיחידה לפרמקולוגיה קלינית בהדסה עין כרם, אמר ל-N12: "אנו ממתינים לשורה של אישורים כדי שנוכל לצאת לדרך בתחילת נובמבר, למחקר יש שני חלקים – הפאזה הראשונה זהירה יותר ואם הכל ילך כמו שצריך נצא לשלב השני של הניסוי. יש לנו אמונה שלמה שהחיסון פותח בצורה הטובה ביותר והוא נראה מבטיח. יש סיכוי טוב שהוא ייצר את התגובה החיסונית שאנו מעוניינים בה כדי ליצור התחסנות, כך עולה מתוצאות המחקרים שנעשו בבעלי חיים".

פרופ' קרקו מספר על הדרך שהם מצאו מתנדבים לניסוי של החיסון: "בבית החולים הדסה התקבלו פניות רבות מאזרחים המעוניינים לקחת חלק בניסויים. יש לנו פניות רבות – מעבר למה שאנחנו זקוקים. בשלב הראשון יהיו 40 משתתפים מכל בית חולים, אנשים בריאים עד גיל 55, שאינם צורכים תרופות וללא מחלות רקע בשלבים הבאים. בשלב השני יקחו חלק 8 מרכזים רפואיים בארץ עם כ-1,000 משתתפים, וביניהם גם מבוגרים ואוכלוסיות בסיכון, אנו תולים תקוות גדולות בחיסון".

בחלק הראשון של הניסוי תקבל קבוצת נסיינים אחת חיסון דמה, שאינו משפיע על הגוף ולא גורם לשום תופעות, בעוד והקבוצה השנייה תקבל את החיסון האמיתי, מבלי שהנסיינים ידעו מה קיבלו. המטרה היא לבדוק את ההשפעה האמיתית של החיסון על הגוף ללא מרכיב פסיכולוגי שיכול להתלוות לידיעה של אדם שחוסן.

מטרת החלק הראשון של הניסוי היא בעיקר לבדוק את בטיחות החיסון ואם הוא גורם לתופעות לוואי, ולכן נדרשים להשתתף בו נסיינים בריאים, שנבדקו בצורה מקיפה לפני קבלתו. המטרה היא להקטין ולמנוע עד כמה שניתן השפעות בלתי תלויות על הניסוי, וכך יהיה ניתן להתייחס באמינות להשפעות החומר הנחקר על הנסיין מבחינת בטיחות.

במהלך הניסוי יילקחו מהנסיינים מדדים קליניים שונים ודגימות דם. בנוסף, הנסיינים ינוטרו לפני הניסוי ובמהלכו. בשורה התחתונה, מטרת הניסוי היא לבחון את בטיחות החיסון ועדיין לא להתמקד ביעילותו – שתיבחן בהרחבה בשלב הבא של הניסוי. בשלב השני ייבחנו הבטיחות והיעילות במדגם רחב ומקיף יותר של כ-1,000 נסיינים.

אם השלב השני יעבור גם הוא בהצלחה, יתקדמו במכון הביולוגי בנס ציונה לשלב השלישי והמקיף ביותר. במסגרת השלב האחרון ישתתפו בין 15 ל-30 אלף נסיינים ומטרתו העיקרית תהיה לבדוק את יעילותו של המוצר, קרי האם החיסון יעיל? המטרה תהיה להגיע ללא פחות מ-70% יעילות, ביחס לאוכלוסייה הכללית שלא חוסנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture