Abir Sultan/Flash 90

לקראת חיסון לקורונה – מ. הבריאות מבהירים: "יקבעו כללים למתן חיסון"

ברקע הדיבורים על התקדמות לקראת פיתוח חיסון לקורונה ועם הכניסה לחורף אומרת ד"ר אמיליה אניס: "יש הנחיות של חטיבת הרפואה כיצד לנהוג בקהילה ובבתיה"ח בהבחנה בין שפעת לקורונה. הוחלט שכשמגיע אדם עם תסמיני קורונה או שפעת דבר ראשון יבוצע בדיקות לקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בדיון הוועדה לביקורת המדינה בכנסת שהתכנסה לדיון בנושא המחסור בחיסוני השפעת והיערכות משרד הבריאות לחורף, אמרה ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמולוגיה במשרד הבריאות כי "לא יהיה מחסור בחיסוני שפעת. מגיע כל העת עוד ועוד מנות של חיסונים. הזנים נקבעים ע"י ארגון הבריאות העולמי. יש הנחיות של חטיבת הרפואה כיצד לנהוג בקהילה ובבתי החולים בהבחנה בין שפעת לקורונה. הוחלט שכשאר מגיע מישהו עם תסמיני קורונה או שפעת – יבוצע דבר ראשון בדיקות לקורונה, והבדיקות לשפעת יהיו רק במרפאות מיוחדות".

אניס הוסיפה: "400 אלף איש כבר חוסנו לשפעת – זהו שיא של כל הזמנים לכמות כזאת כבר בעונה זו של השנה. צוות הטיפול במגיפות יתכנס מחר לקביעת כללים למתן חיסון לקורונה. אנו גם לדעת איך לתת במקביל חיסון קורונה וחיסון שפעת".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית אמר בדיון: לשכות הבריאות לא ערוכות לתת את החיסונים בצורה המיטבית. לדבריו, "מערכת הבריאות עושה כמיטב יכולתה לקידום התחסנות כנגד שפעת ומחלות אחרות, במשאבים חסרים.
הבעיה חמורה במיוחד בשירותי בריאות הציבור, שם יש מחסור מתמשך בכוח אדם ומשאבים. יש צורך עכשיו בתכנית לאומית לגיוס ושימור אחיות ואחים, רופאות ורופאים למערך בריאות הציבור. כך למשל הוטלה על לשכות הבריאות בדרום הארץ משימה למתן לראשונה של חיסון חי מוחלש כנגד שפעת ללא מתן תוספת כוח אדם, משאבים, ציוד מיגון, מוקד והסברה החיוניים לצורך מבצע חיסון מוצלח".

לדבריו, "יש צורך להעביר חוק לעידוד ההתחסנות ויש דרכים לעודד את ההתחסנות כיוון שרמת חיסון גבוהה תבטיח את הורדת התחלואה בוודאי במצב החירום האפידמיולוגי בו אנו נמצאים. פרופ' לוין הדגיש "המפתח לעידוד ההתחסנות הוא אמון הציבור ולא לאפשר למניעים אחרים שהם לא מקצועיים להיכנס בהחלטות ובתיעדוף לחלוקת החיסונים ובייחוד החיסון שיגיע בעתיד כנגד נגיף הקורונה".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה: "התקבלה הבטחה של משרד הבריאות שכל מי שירצה להתחסן מצד הצוותים הרפואיים יוכל להתחסן. מבצע החיסונים בבתי החולים החל לאחרונה כאשר משרד הבריאות לקח בעלות על כל החיסונים והוא מחלק אותם לקופות ולבתי החולים. צריך להגיע לחיסון מקסימלי של הילדים כי ידוע בעולם שחיסון לאוכלוסיית הילדים מוריד את התחלואה באוכלוסייה הכללית. בעולם יש מאבק להשיג חסונים בעיקר של נגיף מומת ופחות בחיסונים של נגיף חי מוחלש".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, אמר: "עושה רושם שהקורונה עשתה אפקט חיובי בנוגע להתחסנות נגד שפעת – מהדיון עולה שהיערכות היא סבירה. לעומת זאת בנושא של הקורונה, התחושה שלי, כשיהיה חיסון זמין, המצב יעבור מ-0 ל-100 במהירות מאוד גבוהה. אנחנו לא יודעים איזה חיסון יהיה ומה הכמות שמדינת ישראל תקבל, אבל הרצון להתחסן יהיה כפול כמה וכמה משפעת. במובן הזה אנחנו שומעים שההכנות רק מתחילות. אני קורא לממשלה להיערך הפעם באופן מסודר. יש צורך ממשי לשתף את כל הגורמים – כולל מערכת הביטחון כדי להיערך למגוון תרחישים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture