צילום: ויקיפדיה

הגל השני מכה בעולם: 437 אלף חולים אובחנו אתמול; שיא ב-13 מדינות באירופה

המרכז האירופי למניעת מחלות (ECDC) מזהיר כי מסתמן שהפעם יותר מבוגרים יפגעו מהמגפה. על פי הדו"ח האחרון שפרסם המרכז למניעת מחלות, לפחות 13 מדינות באירופה רשמו שיא במספר המקרים החדשים. סיבה נוספת לדאגה היא שרוב המקרים הנדבקים הינם בני 65 ומעלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

גל תחלואה שני פוקד את אירופה, והמגמות מדאיגות. על פי הנתונים שמגיעים מהישת עולה כי ישנה עלייה דרמטית במספר המבוגרים שנדבקים בנגיף הקורונה. בגל הראשון באירופה נרשמו התפרצויות רבות בקרב צעירים שנדבקו במהלך בילויים, התחלואה הייתה גבוהה וזה אמנם מצב לא אידיאלי אך הוא שמר את שיעור התמותה על מצב נמוך יחסית מכיוון שצעירים נפגעים פחות מהנגיף. על פי ארגון הבריאות העולמי כמעט 88% ממקרי המוות באירופה היו בקרב בני 65 ומעלה, נכון לסוף אוגוסט.

בפולין, בגרמניה – וגם ברוסיה, פעם אחרי פעם התפרצות הקורונה שוברת שיאים חדשים, ובכל יום מחדש מניין הנדבקים ברחבי העולם ממשיך לטפס – ועוקף את זה שנרשם בשיא המגפה בגל הראשון. אתמול (רביעי) אובחנו ברחבי העולם כ-437 אלף נדבקים נוספים. כך דווח בחדשות 13.

ב- N12 פורסם כי המרכז האירופי למניעת מחלות (ECDC) הזהיר היום כי מסתמן שהפעם יותר מבוגרים נפגעים מהמגפה. על פי הדוח האחרון שפרסם המרכז למניעת מחלות – לפחות 13 מדינות באירופה רשמו שיא במספר המקרים החדשים. סיבה נוספת לדאגה היא שרוב המקרים הם בקרב בני 65 ומעלה והמצב הזה, בו יש תחלואה גבוהה בקרב מבוגרים, מורגש כמעט בכל היבשת

בפולין, שבפרוץ המגפה שמרה על נתונים נמוכים יחסית עם פחות מ-500 נדבקים ביום, רשמה בשבוע האחרון יותר מ-8,000 נדבקים ביממה. השיא הגיע אתמול, אז התגלו יותר מ-12 אלף גם גרמניה שברה את השיא מהגל הראשון שעמד על כ-6,000, והגיעה אתמול לכ-11 אלף נדבקים. וזה מגיע בהמשך ישיר לכך שבמשך כשבוע התגלו במדינה כמה אלפים של נשאים חדשים. בגרמניה, שם נדבקו עד כה כ-390 אלף בני אדם, חצו היום את מניין עשרת אלפים המתים.

וברוסיה, כבר כמה ימים שמספר הנדבקים היומי חוצה את זה שנרשם עם הפרצות המגפה. השיא נרשם ביום שלישי, אז התגלו יותר מ-16 אלף נשאים, זאת לאחר כשבוע ברציפות שבו מניין הנדבקים נע בין 13 ל-15 אלף בני אדם.

ב'ישראל היום' דווח כי בספרד חצו את רף מליון החולים, ואתמול עמד מספר הנדבקים מהנגיף על 1,005,295 בני אדם, ובכך הפכה המדינה להיות הראשונה באירופה המערבית שחוצה את רף מיליון המאומתים. ספרד היא המדינה השישית בעולם שדיווחה על יותר ממיליון נדבקים, ומצטרפת למדינות כמו ארה"ב, הודו, ברזיל, רוסיה וארגנטינה.

גם בבריטניה, מספר האנשים מעל גיל 60 שנדבקו בקורונה הוכפל פי 4 מתחילת ספטמבר ופרופסור ג'ונתן ואן-טם, ראש מערך הרפואה הראשי באנגליה אמר במסיבת עיתונאים כי שיעור ההדבקה הגבוהים שנראו במקור בקרב אנשים צעירים החלו להדביק את האוכלוסייה הבוגרת. גם בצרפת נרשמה עליה והמגמה די דומה: מספר המקרים החדשים בקרב בני 65 ומעלה זינק בפי 3 – בתוך שישה שבועות.

בקרואטיה, מספר הנדבקים החדשים בבירה זגרב, הכפיל עצמו ביממה. היום אובחנו 705 מקרים חדשים לעומת 337 אמש. במדינה בה יש ארבעה מיליון תושבים – נרשמו 406 מקרי מוות וכעת מטופלים 7,380 חולי קורונה. גם סלובניה השכנה רושמת היום שיא נדבקים.

ראש המרכז הגרמני לבקרת מחלות אמר כי מדינתו עומדת בפני התפרצות קורונה "רצינית מאוד". אחרי שדווח על מספר שיא של נדבקים במדינה – 11,287 מקרים חדשים – ראש מכון רוברט קוך אמר ל AFP כי עדיין אפשר להשיג שליטה על ההתפרצות בעזרת מספר צעדים מגבילים. עוד הוא אמר כי מפגשים חברתיים, במיוחד של צעירים, גרמו לעליה במספר המקרים: "הצעירים הם אלו החשופים ביותר לווירוס".

ולא רק בישראל, גם הממשלה בספרד הכריזה על מצב חירום באזור מדריד לפני כמעט שבועיים. ביום שלישי פורסם ספרד שקלה להטיל סגר ולא רק על מדריד. לעומת זאת בצרפת כבר הוטל סגר לילי שמתחיל בשעה 21:00 ונמשך עד 06:00. ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הכריז בתחילת השבוע על הגבלות חדשות על האזרחים, זאת לאחר השיאים החדשים שנרשמו במדינה במספר החולים. קונטה העביר את הסמכויות לראשי הערים והטיל על המדינה עוצר לילי שמתחיל אחרי השעה 21:00.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture