צילום: דובר צה"ל

צה"ל נגד הקורונה: 50% מהחולים משקרים בחקירות האפידמיולוגיות

בצה"ל נערכים לחורף, ובחודש הקרוב יציבו מטרה להגיע ל-120 אלף בדיקות קורונה ביום, תוצאות בתוך 12 שעות והשלמת תהליך החקירה האפידמיולוגית בתוך 32 שעות. בנוסף ייערכו בדיקות סקר המוניות בכמה פעימות בחודשים הקרובים, וצעדים נוספים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מפקדת אלון של פיקוד העורף מובילה את המאבק בנגיף קורונה כזר שלושה חודשים, משימתה העיקרית היא קטיעת שרשראות ההדבקה. מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גולדין ומפקד מפקדת אלון תא"ל ניסן דוידי התייחסו בתדרוך לעיתונאים לפעילות המפקדה, להצלחות עד כה, להיערכות לקראת החורף, ובנוסף הביעו ביקורת על שיתופי הפעולה מצד האזרחים.

מפקד פקע"ר האלוף גורדין, אמר: "היום לפני כמה חודשים היה מבודד אחד על כל חולה מאומת, והיום הגענו ל-3 מבודדים על כל חולה, אנחנו מסונכרנים עם גמזו ועם משרד הבריאות". באשר לטיפול מקומי על פי מוקדי תחלואה, אמר "ניהול כזה הוא נכון ומתאם למרחב, אך מצריך רמת תחלואה מסוימת". גורדין התייחס גם לממצאי החקירה של השרה גילה גמליאל שדלפו: "כל מי שפעל באופן שחורג מסמכותו ונכנס למידע שלא היה אמור לראות והדליף, אנחנו נתחקר אותו".

מפקד מפקדת אלון, תא"ל ניסן דוידי, הסביר את הפערים בין תחילת הדרך לבין המצב הנוכחי: "כשהתחלנו, מרגע שחולה נמצא מאומת ועד סוף התהליך והבידוד היה לוקח 4 ימים. היום – אנחנו ב-30 שעות. אנחנו מתחילים להשיג את היעדים השאפתניים שהצבנו". לדבריו "בעוד שבוע נגיע ל-100 אלף בדיקות ביום". הוא הוסיף: "חתמנו עם משרדי הבריאות והביטחון על חוזים עם חברות נוספות לבדיקה".

בדבריו השמיע מפקד מפקדת אלון ביקורת מול התנהלות האזרחים בשיתוף הפעולה עם החקירות האפידימיולוגיות: "רק 30% נדגמים, והם לא מדווחים על בידוד; יש לנו אירוע לא פשוט עם האזרח".

המפקדה מורכבת מארבעה גופי ביצוע האחראים למקטעים שונים של השרשרת כולה (מתסמינים/אימות ועד בידוד) וסנכרון פעילותם. יכולותיה באות לידי ביטוי בתשאול מגעים, בדיקות מעבדה, דיגום ושינוע ובידוד.

מאז החלה המפקדה לפעול, גדלו משמעותית מספר המתשאלים והבדיקות. אם בהתחלה לקחו חלק במשימה כ-700 מתשאלים, נכון להיום זינק מספרם פי ארבעה, והיעד הוא 3,000 מתשאלים, בהם גם 700 חיילי גדוד "אלה". באוגוסט האחרון עמד מספר הבדיקות ביום על 27,000 כשבעוד כחודש צפויות להתבצע כ-100,000 בדיקות ביום.

גם זמן התהליך השלם של תשאול, בדיקה והכנסה לבידוד התקצר משמעותית. אם בהתחלה הוא לקח כארבעה ימים, כעת הוא עומד על כ-35 שעות. לצד זאת, משתפת המפקדה פעולה עם יחידת 8200 וגופים אזרחיים על מנת ליצור סינרגיה בין מידע מקדים לחקירות, שתוביל לאיתור מהיר ומידול יכולות ניבוי.

כל העת, ממשיך כמובן פיקוד העורף בסיוע לרשויות המקומיות, בעבודת ההסברה לכלל המגזרים, בהפעלת מלוניות לחולים ולמבודדים ובסיוע למשרד הבריאות ולמעבדות הקורונה. כיום פועלים 5 מפקדות מחוזיות ומשל"ט רשותי ב-255 רשויות, ובעזרת 6 פלוגות מילואים ו-6 פלוגות סדיר, מקדמים ומקיימים פעילויות הסברה מקומיות ברחבי הארץ, סיוע לאוכלוסיות בסיכון, מקבצי דיור וחלוקת מזון.

היערכות לחורף, בצל הקורונה

בצה"ל כבר נערכים לחורף, ובחודש הקרוב המטרה היא להגיע ל–120 אלף בדיקות קורונה ביום, תוצאות בתוך 12 שעות והשלמת תהליך החקירה האפידמיולוגית בתוך 32 שעות. עקב הירידה בתחלואה, ולצד הביקוש המופחת לבדיקות והרצון לחזור לשגרה בטוחה בצל הקורונה תוך הגנה על אוכלוסיות בסיכון, ייערכו בדיקות סקר המוניות בכמה פעימות בחודשים הקרובים: כ-30 אלף בדיקות ביום למורים ועובדי הוראה בכיתות נמוכות, מספר דומה לעובדים וקשישים בבתי אבות וכן בישיבות.

בנוסף, כל אדם שיגיע לקופת חולים עם סימפטומים יעבור בדיקת קורונה. בשיא החורף מתכננים בפיקוד העורף לבצע כ-4,000 חקירות אפידמיולוגיות ביום, ולשם כך כל מחוזות ונפות פיקוד העורף ימשיכו לפעול בהרכב מילואים מלא גם בשבועות הקרובים, גם מתוך חשש לגל שלישי. בפיקוד העורף נערכים גם לערוך בדיקות קורונה המוניות בבתי האזרחים באמצעות חברות שנשכרו לטובת המשימה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture