נתניהו לקראת הקבינט: "ייתכן שנפתח גם את הלימודים וגם את העסקים – בהדרגה"

ראש הממשלה נתניהו שב ואיים על הציבור החרדי: "מחר הקבינט מתכנס. אינני מוכן לקבל שחלק מהציבור מקיים את הכללים וחלק לא. אני אציע מחר להטיל קנסות, העלאה דרמטית של קנסות למוסדות ולגורמים שלא יכבדו את הוראות הממשלה ומשרד הבריאות"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצאי שבת) לכינוס קבינט הקורונה שצפוי מחר ואמר כי "גם לגבי החינוך וגם לגבי העסקים, אנחנו הולכים לדון בזה מחר, אנחנו קבענו את השלב הראשון ואנחנו נצמדים אליו די באדיקות, עכשיו אנחנו צריכים להחליט על השלבים הבאים. אנחנו מעוניינים לפתוח את הלימודים, יש שם בעיות, יש שם שאלות שעלו בישיבה האחרונה, על כך עוד אדון הערב אל תוך הלילה, אנחנו נקבל החלטה, ייתכן שנפתח את זה בהדרגה, וייתכן שגם נפתח את העסקים בהדרגה, יכול להיות שנעשה תמהיל קצת שונה".

"אבל אני רוצה שהתמהיל הזה ילווה בהקפדה על הכללים, לא להיכנס לשאננות, לא לחשוב שבגלל שירדנו אנחנו נישאר למטה, גם מדינות אירופה היו למטה והגל השני הכה בהם והם עלו למעלה, ראיתם לאן הם הגיעו, אסור לנו להגיע לשם, אחרת סתם נבזבז את ההקרבה של אזרחי ישראל, בואו לא נבזבז את ההצלחה הזאת. נעשה את זה בשבלים, גם בלימודים, גם בעסקים".

נתניהו שב ותקף את הציבור החרדי: "מחר הקבינט מתכנס. אינני מוכן לקבל שחלק מהציבור מקיים את הכללים וחלק לא. אני אציע מחר להטיל קנסות, העלאה דרמטית של קנסות למוסדות ולגורמים שלא יכבדו את הוראות הממשלה ומשרד הבריאות. אנחנו יכולים להסכים לעשות הרבה מאוד כדי להוריד את זה, זה תלוי בכולם. מה שצריך כרגע זה פשוט את היכולת לשים את הפוליטיקה בצד, ולשים את מדינת ישראל בראש. ולכן, לכל היריבים הפוליטיים שלי אני אומר: יהיה לנו מספיק זמן לפוליטיקה, עזבו את זה. עכשיו צריך להתרכז רק בדבר אחד, שימור הכללים, ערבות הדדית, אחריות. כי ביחד אנחנו ננצח את המגפה הזאת".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו קיבלנו החלטות קשות על מגבלות שנאלצנו להטיל על אזרחי ישראל, ואזרחי ישראל שיתפו פעולה. ירדנו לרמת תחלואה שהיא יותר נמוכה כמעט מכל מדינות אירופה. לצערי, משתולל שם הגל השני ומכה בהם כמו שהוא מכה בנו. יש שם עלייה עצומה בתחלואה. אני מקווה שהם יצליחו לצאת מזה. אני מקווה שהמדינות הללו יצליחו להוריד את התחלואה כפי שאנחנו הורדנו".

"אבל אני יכול להגיד – אין שום ביטחון שאנחנו נהיה כאן (תחלואה נמוכה, בהתייחס למצגת). אנחנו נהיה כאן רק אם נקפיד על הכללים. ולכן, אני אומר מראש, אם התחלואה תרד – ההגבלות תרדנה. אם התחלואה תעלה – ההגבלות יחזרו. אין לנו ברירה, זו הדרך היחידה להבטיח את החיים. אני יודע שזה קשה, אני יודע שיש קשיים לעצמאים, יש קשיים לעסקים. אנחנו עזרנו לכם ונעזור לכם עוד. אנחנו חייבים לעשות זאת, אבל לא על חשבון החיים. אנחנו נעשה מה שצריך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture