פרוש נגד אדלשטיין: "פעילות אובסיסיבית אנטי חרדית – הגישה הזו תתנקם"

זעם רב על משרד הבריאות שמבקש אישור לקנוס מוסדות חינוך ב-25,000 שקל: "שיטת הקנסות, וההתנהלות המרוככת לעסקים ואירועים מול היד הקשה על מוסדות החינוך מגלה פעילות אובסיסיבית אנטי חרדית". בציבור החרדי מצפים כי השר דרעי, החבר בקבינט הקורונה, יסכל את היוזמה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

סגן השר מאיר פרוש תוקף הבוקר ב'המבשר' את הכוונה להגדיל את הקנסות על פתיחת מוסדות החינוך ואומר כי "שיטת הקנסות, וההתנהלות המרוככת לעסקים אירועים מול היד הקשה על מוסדות החינוך מגלה פעילות אובסיסיבית אנטי חרדית. הגישה הזו תתנקם באלה שפוגעים בנו". בציבור החרדי מצפים כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, היושב בקבינט הקורונה, יסכל את היוזמה.

בעיתון צוטטו מנהלי מוסדות חינוך שהגיבו גם הם "בתמיהה רבה ובכאב על הכוונה המקוממת, כשבמקום להגיע להידברות עם מנהלי המוסדות על מתווה מסודר שיאפשר את קיום הלימודים בצורה בטוחה ועל פי הנהלים, מתכוון משרד הבריאות להיכנס לעימות חזיתי עם רבבות הורים שמבקשים להמשיך ולהעניק לילדיהם חינוך יהודי ולאפשר להם ללמוד תורה".

"משרד הבריאות ממשיך להתעלם מהעובדה שלרבבות ילדים חרדים אין את האפשרות ללמוד בצורה מקוונת, וגם מכשירי טלפון שכבר אושרו עדיין תקועים מסיבות כאלו ואחרות. למרות זאת מבקש להמשיך ולפעול נגדם בצעדים חסרי תקדים שרק יגבירו את תחושת אי האימון שיש לציבור החרדי שחש כל כי משרד הבריאות המשטרה וגופים אחרים מנצלים כל הזדמנות לפגוע ולהתעמר במסווה של תקנות כאלו ואחרות".

עוד אמרו כי "אין זה סוד כי גורמים מטעם משרד הבריאות נועדו לאחרונה מספר פעמים עם מנהלי מוסדות ואישים אחרים בניסיון להגיע להסדר או כל מתווה שיאפשר את פתיחת מוסדות החינוך, הצעד התמוהה הזה לשבור את הכלים באמצעות קנס חסר תקדים רק יגרום להעמיק את המשבר". אמרו מנהלי המוסדות, מתוך תקווה כי שר הבריאות יחזור בו מצעד חמור זה והדיונים יחזרו לשפיות".

היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, הפיצה כבר את תזכיר החוק המבקש להגדיל בצורה ניכרת את הקנסות למפרי הוראות משרד הבריאות, לפני העלאתם לדיון היום בישיבת הקבינט. לפי תזכיר החוק, עסק שיפר את איסור ההפעלה ייקנס ב-10,000 שקלים, ולא ב-5,000. קיום מסיבה, אירוע, או טקס דתי בניגוד לתקנות יגרור קנס של 15,000 שקלים.

בנוסף, מוסד חינוכי שייפתח בניגוד להנחיות יוכל להיקנס בסכום של 25 אלף שקלים, כשהכוונה היא שסכום הקנס יעלה ככל שמספר התלמידים במוסד גדול יותר. בנוסף לכך, יתאפשר להוציא צווי סגירה למוסדות המקיימים פעילות חינוך הפתוחים לתלמידים או מטופלים בניגוד לאיסור על פתיחתם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשבוע שעבר כי "אני רוצה להודות לכם אזרחי ישראל על שיתוף הפעולה ועל הערבות ההדדית. ועם זאת, לא כולם משתפים פעולה, ולכן בשבוע הבא בקבינט אני הולך להביא צעדים נוספים נגד מפרי ההנחיות, לרבות קנסות כבדים על מוסדות חינוך שנפתחים ללא אישור. זה לא מיועד נגד מישהו זה מיועד נגד משהו – נגד הנגיף, נגד המחלה. אני מצפה לשיתוף פעולה של כולם בלי יוצא מהכלל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אדלשטיין מכוון לנשיאות. הוא מנסה לתקן את המשבר שהיה לו עם כחול לבן כשהדיחו אותו מתפקיד יו"ר הכנסת ע"י נקיטת צד נגד החרדים כמיטב המסורת של הפוליטיקאים שלא יודעים איך להתרומם

תכניסו כבר לראש:אין לנו על מי להישען כי אם על אבא שלנו הגדול והאוהב שבשמים-לא על ליצמן, לא על פרוש, לא בפני ולא דרכי,ובוודאי לא על נתניהו, בנץ או גמזו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture