Marc Israel Sellem/POOL

ההסכמה מסתמנת: לימודים בחצי מהשבוע בכיתות א-ב ופתיחה חלקית של המסחר

כץ בדיון המצומצם לקראת הקבינט: "משמעות מתווה הקפסולות - כיתות א'-ב' לא יחזרו השנה ללימודים". המומחים של גמזו ממליצים: לחדש לימודים בכיתות הנמוכות ולאפשר טיפולים פרטניים. סגן שר הבריאות קיש: "הדיון ביום חמישי בקבינט יהיה הקריטי - אז נראה את התוצאות של פתיחת הגנים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קבינט הקורונה ייתכנס היום (ראשון) לדיון בשלב הבא באסטרטגיית היציאה מהסגר, הכולל הקלות בתחום המסחר וחידוש הלימודים בכיתות א'-ד'. בשבוע החולף התמהמה הקבינט עם גיבוש החלטה בנושא פתיחת מערכת החינוך, ברקע חשש משרד הבריאות מהפצת תחלואה מהירה בקרב ילדים בגילים אלה. אלא שנתוני המשרד שהוצגו בפני הקבינט בעניין יצרו מחלוקת שמעכבת את ההחלטה.

בתום התייעצות לילית של רה"מ עם צוות שרים מצומצם, זה המתווה המסתמן שיובא לקבינט: באשר למערכת החינוך, כיתות א-ב ייפתחו בקפסולות כך שכל קפסולה תלמד שלושה ימים וכיתות ג-ד ייפתחו בקפסולות, כפי שהונהג בפתיחת שנת הלימודים בספטמבר. עוד בהקלות – המסחר ייפתח באופן חלקי, כאשר הבוקר יתקיים דיון בין משרד האוצר למשרד הבריאות בנוגע לענפים המסוימים שתותר חזרתם לפעילות.

בדיון הלילי דנו השרים, בין היתר, בפתיחת מערכת החינוך. במהלך הדיון, השר כ"ץ הסביר כי כל ניסיון לשנות כעת את כללי פתיחת כיתות א-ב לפעילות בקפסולות, כרוך בתוספת של 6 מיליארד שקלים (למען התקנת קפסולות, בתוספת הוראה והסעות) ובדחייה של חודשים עבור היערכות. "המשמעות הנגזרת מהמהלך, היא שילדי כיתות א-ב לא יחזרו השנה ללימודים", אמר שר האוצר.

"לקראת תחילת שנת הלימודים הושקעו 4.2 מיליארד ש״ח בתוכנית מוגנות כוללת למערכת החינוך בהתאם לכללים שקבע משרד הבריאות, על סמך הקביעה שנתוני התחלואה בגילאים אלה זהים לאלה של ילדי הגן בגילאי 6-0, וניתן לקיים בהם שגרת פעילות ללא צורך בקפסולות ובהכפלת צוותי ההוראה. גם עמדת השלטון המקומי , שלו תפקיד מרכזי בהפעלת המערכת, זהה".

"אני לא מקבל את הניסיון להציג כעת נתונים שונים, ביחס לרמת התחלואה של ילדים בגילאים האלה , שסותרים לחלוטין את כל הנתונים שהוצגו עד כה ע״י משרד הבריאות ואת אלה המקובלים בעולם. הגדלת מסגרת התקציב כעת, בקופסת קורונה מיוחדת, בהיקף של מיליארדי שקלים נוספים , היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני ואני מתנגד לה בכל תוקף", דברי כץ בדיון.

"אם שר החינוך אומר שהוא יודע לפתוח כעת 50% מכיתות א'-ב', בהתאם לכללי משרד הבריאות, ולאחר שבועיים הכוונה לפתוח את כל כיתות א-ב בהתאם לנתוני התחלואה, אז אפשר ללכת כעת לנוסחה של חצי חינוך בא'-ב' וחצי פתיחת מסחר של חנויות רחוב ועסקים קטנים מקבלי קהל, מספרות, ובשלב הבא פתיחה כוללת של כל המסחר. אנשי משרד האוצר יגבשו את רשימת העסקים שיפתחו כבר ב 1.11 ויסכמו אותה עם משרד הבריאות".

צוות המומחים של ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הגיש הבוקר (ראשון) את המלצותיו לקראת קבינט הקורונה שייערך בצהריים ויתמקד בהחזרת תלמידי א'-ד' לבתי הספר – וקורא לחדש את הלימודים בכיתות א'-ד' בקפסולות ביישובים שנערכו לכך. למרות ההמלצה, המומחים הסכימו כי הילדים מדבקים ונדבקים גם אם בשיעורים פחותים ממבוגרים צעירים – ואמרו כי אין סיבה להתפשר על תנאי לימודים שיסכנו את התלמידים ואת משפחותיהם בזמן שעדיין מתקיימת הדבקה מפושטת בקהילה.

עיקרון נוסף עליו המליצו המומחים הוא מניעת התקהלויות מסכנות באמצעות הגברה משמעותית של האכיפה בחתונות ובאירועים חברתיים צפופים שמתקיימים בניגוד לתקנות. "לאור הדיווחים המתרבים על חתונות ואירועים חברתיים בכל המגזרים, היעדר אכיפה אפקטיבית מסכן את המשק ואת הצלחת התוכנית כולה, ואין לקבלו", כתבו.

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הבוקר לקראת הדיון כי "עכשיו אנחנו במצב מאוד רגיש. נראה שבמגזר הערבי לא למדו ממה שעברנו. איך יכול להיות שהם ממשיכים עם החתונות הפיראטיות". קיש הוסיף בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב כי "מג'דל שמס ייכנסו לסגר, כל מקום שיגיע להיות אדום – נוציא המלצה לסגר עד שתרד התחלואה".

ההמלצות של צוות המומחים (מתוך הטוויטר של הפרופסור רן בליצר):

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture