Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו: "נביא לממשלה קנסות מוגדלים כדי שכולם יכבדו את ההסכמים" • צפו

ראש הממשלה: "המכון הביולוגי מתקדם בשלב הניסויים של החיסון". נתניהו חשף: "נאשר היום סידורים מיוחדים לאזור ים המלח ואילת". לפי המתווה יוגדרו אזורי מלונות ירוקים שהכניסה אליהם תותר בהצגת בדיקת קורונה, או אישור החלמה מהנגיף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


צילום: רועי אברהם, סאונד: ניר שרף /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנושא הקורונה ואמר כי "העולם נשטף בגל עוצמתי ביותר ורואים את זה באירופה, זה קורע את הלב. יש שם עליות חדות מאוד. אני יודע שהמנהיגים שם, שעם חלק מהם אני משוחח, מתלבטים קשות בשאלה איזה החלטות לקבל. רבים עכשיו מבינים שההחלטות שקיבלנו בקבינט הקורונה ובממשלה היו החלטות נכונות, הן הביאו לצמצום משמעותי ולהורדה דרמטית בהיקף התחלואה בישראל. אבל כדי שהדבר יחזיק מעמד אנחנו חייבים להתמיד ביציאה מדורגת ואחראית, לא לפתוח מהר מדי, ואני יודע עד כמה זה קשה".

"אני מכיר את הקושי שיש לעסקים, אני יודע את הקושי לעצמאים ואני יודע את הקושי למשפחות ולהורים. לכן אני מבקש קודם כל את המשך שיתוף הפעולה שלכם, שהביא אותנו לתוצאה הזו. מעבר לכך, אני גם מבקש את הכיבוד של הנחיות הממשלה, לא רק המסכות והמרחק, אלא כיבוד הנחיות הממשלה. אנחנו נביא היום לממשלה קנסות מוגדלים, כדי שכולם, בלי יוצא מן הכלל, לרוחב החברה הישראלית, יכבדו את ההסכמים. זה לא מכוון נגד אף אחד – זה מכוון נגד הנגיף. זה מכוון בעד הבריאות של כולנו".

"לגבי הלימודים והמסחר – אנחנו קיימנו אתמול דיון מקדים של שרים, לגבי האפשרות לפתוח את שנת הלימודים בראשון בנובמבר. ייתכן שזה ייפתח באופן חלקי לכיתות א' ו-ב', ואנחנו מדברים גם על פתיחה חלקית של המסחר, שוב, בצורה מודרגת, בצורה אחראית, וכמובן שזה תלוי כל כולו ברמת התחלואה. אם התחלואה תרד, אז גם המגבלות יירדו בהדרגה. אם התחלואה תעלה, לא תהיה ברירה אלא להחזיר את ההגבלות. אני אומר את זה משום שכולם מבינים שזה הכרחי, כי אחרת באמת אנחנו נקבל תוצאות טרגיות, שאנחנו רואים אותן כרגע מתהוות במדינות אחרות, באירופה, כפי שאמרתי לכם שיקרה. אנחנו מתחילים לצאת ממגבלות הסגר לפניהם, והם כנראה ייכנסו למגבלות רבות אחרינו. אבל אנחנו רוצים לצאת בצורה מוצלחת".

לגבי המכון הביולוגי והשגת חיסונים אמר כי "המכון הביולוגי שלנו מתקדם בשלב הניסויים של החיסון. אני מאחל למדענים שלנו הצלחה. במקביל אני פועל כדי להביא חיסונים מחו"ל, משום שאנחנו צריכים לאפשר לעצמנו להיות ערוכים להתקדמות בנושא החיסונים, שבסופו של דבר הם הדרך לתחום את המחלה, להשתלט על המחלה, כפי שקרה עם מגיפות אחרות".

עוד חשף כי "נאשר היום בממשלה סידורים מיוחדים לאזור ים המלח ואילת. יש שם היקף ניכר של התיירות שלנו, אנחנו עושים להם סידורים מיוחדים משום שהם מרוחקים, הם מופרדים. הדבר הזה הוא בשורה חשובה מאוד לתושבי האזורים הללו, וגם לאזרחי ישראל, שמבקשים לצאת למקומות מוגדרים ובטוחים".

ב'כאן חדשות' דווח כי משרד ראש הממשלה הפיץ היום תזכיר חוק שיאפשר להפעיל את המלונות באילת ובים המלח. לפי התוכנית המוצעת, קבינט הקורונה יקבע שאותם אזורים יוגדרו "איי תיירות" ירוקים, בתוך המדינה. הכניסה לאזורים האלו תותנה בהצגת בדיקת קורונה שלילית, שבוצעה לכל היותר 48 שעות טרם הכניסה לאזור, או לחלופין עם אישור החלמה מהנגיף.

המשטרה צפויה לבצע אכיפה הדוקה על דרכי הגישה לאזורים הללו – באילת ובאזור מלונות ים המלח – כדי לשמור על נתוני תחלואה נמוכים. בשלב מאוחר יותר ובאופן הדרגתי, כך לפי ההצעה, תהיה אפשרות לפתוח גם עסקים נוספים באותם אזורים שישרתו את אורחי המלונות.

ההחלטה התקבלה כדי "למנוע את קריסתם הכלכלית של אזורים אלו, שחלה בהם ירידה משמעותית בפעילות התיירותית, וכדי לאפשר לתושבי ישראל מפלט בצורת נופש מהמציאות הקשה של המשבר", כך לשון ההודעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גבור על החרדים, ההפגנות נמשכות, בשבת טיילו מאות אלפים, רק נגד המוסדות שאין בהם שום סכנה הם מתעללים, בושה וחרפה, ביבי ואדלשטיין תתביישו לכם, אחר כך שלא תבואו בטענות אם החרדים ילכו אם השמאל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture