Flash90

כץ נגד משרד הבריאות: "הדרישות בלתי סבירות באופן קיצוני ודינן להידחות"

שר האוצר טען כי "הדרישה אינה מגובה בשום מחקר אמיתי שמראה שיש שוני בהיקף התחלואה. מערכת החינוך אינה ערוכה להפעלה מיידית של שינוי מהסוג הזה ודורשת זמן הערכות והתקציב, שמשמעותו דחייה של חודשיים בחזרת הלימודים בכיתות א-ב"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר האוצר ישראל כץ תקף הבוקר (שני) את משרד הבריאות ואמר כי "הניסיון של משרד הבריאות לשנות את כללי הלימוד בכיתות א-ב, בניגוד לסיכומים הקודמים שלפיהם נפתחה שנת הלימודים, ולדרוש תוספת 6 מיליארד ש״ח בנוסף על 4.2 מיליארד שכבר הוקצו למערכת החינוך לצרכי מוגנות, בהתאם לדרישות שר הבריאות ומערכת הבריאות – הוא בלתי סביר באופן קיצוני ודינו להדחות".

"דרישה זו אינה מגובה גם בשום מחקר אמיתי שמראה שיש שוני בהיקף התחלואה בין גילאי 6-0, שפועלים באופן רגיל, לבין גילאי 8-6.
מעבר לכך, מערכת החינוך לדבריה אינה ערוכה להפעלה מיידית של שינוי מהסוג הזה ודורשת זמן הערכות של 5 שבועות מרגע אישור התקציב, דבר שמשמעותו דחייה של חודשיים נוספים בחזרת תלמידי כיתות א-ב ללימודים".

"גם מרכז השלטון המקומי מתנגד לשינוי וקורא לאפשר את חזרת כיתות א-ב ללימודים בהקדם בהתאם לכללים שנקבעו, וכך גם רוב חברי קבינט הקורונה. בתוך מספר ימים יתקבלו ממצאי התחלואה בקרב ילדי הגנים ואני מקווה שיאפשרו להחזיר מיד את תלמידי כיתות א-ב ממתכונת החצי-חצי ללימודים מלאים, כולל מערכת הצהרונים וההזנה".

כזכור, שר האוצר נועד אתמול עם יו"ר השלטון המקומי וראשי הרשויות על מתווה החזרה ללימודים בכיתות א'-ב'. בשיחה הציגו ראשי הרשויות לשר האוצר את המתווה להחזרת כיתות א'-ב', ליום לימודים עד השעה 13:00 בימים א'- ה', ובחלוקה לקפסולות כפי שדורש משרד הבריאות, זאת בשונה מהמתווים המוצעים הכוללים חזרה מדורגת או חלקית בלבד של תלמידי הכיתות הנמוכות. המתווה, שאינו דורש כל תוספת תקציבית, יתאפשר באמצעות שימוש במתקני הרשות, גמישות במערכת הלימודים, וצוות תומך.

כץ תקף ואמר כי "אני מוטרד מאוד מהתנהגות משרד הבריאות בכל בקשור להחזרת הלימודים בכיתות א-ב, ואחרי מה שאני שומע כאן אני מוטרד עוד יותר. יש לאפשר לתלמידי כיתות א-ב לחזור בהקדם ללימודים מלאים. הניסיון לשנות רטרואקטיבית את כללי ההתנהלות, תוך דרישה לתוספות של מיליארדים מעורר תמיהה ובלתי קביל לחלוטין. אני שמח לשמוע על נכונותכם ליטול אחריות ולנהל את חזרת תלמידי א-ב לפעילות מלאה בתנאים הקיימים – כפי שעשיתם בתחילת השנה, ואדרוש בקבינט הקורונה לקבל החלטה שתסמיך אותכם לנהל את החזרה ללימודים. משרד האוצר מוכן להעניק לכם את כל הסיוע הנדרש לצרכי ההתארגנות. באשר למסחר סכמנו אתמול יחד עם רה״מ שמחצית מהעסקים יפתחו בראשון הבא והרשימה תסוכם עם משרד הבריאות. לצערי אני מדווח שמשרד הבריאות נסוג בו מהסיכומים ומסרב לאפשר את פתיחת חנויות הרחוב והעסקים הקטנים. בכוונתי להאבק על כך בישיבה הקרובה".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "המתווה שגובש הוא הנכון לעת הזאת ויכול להתחיל לפעול כבר מה- 1 לנובמבר. תפקידנו להציל דור שלם שהולך לאיבוד. הרשויות המקומיות ומנהלי בתי הספר יכולים לקיים לימודים לכלל הילדים בשעות הבוקר תוך שמירה על עקרונות ודרישות משרד הבריאות. כל מתווה אחר של חצאי שבוע וחצאי פתרונות יחטא למטרה – החזרת התלמידים ללימודים בבטחה על הצד הטוב ביותר".

יו"ר מרכז המועצות המקומיות, שי חג'ג': ״החזרת התלמידים לספסל הלימודים חיונית להורים, כדי לאפשר להם לחזור לעבודה, אבל לא פחות מזה, היא חשובה לילדים עצמם. הם זקוקים למסגרות ולשגרה.״ חג׳ג׳ הוסיף ״הצענו גם מתווה למידה במבנים בתוך היישובים ואין כל סיבה שלא לאשר את הלימודים במתכונת זו. זה יסייע מאוד להתמודדות בני הנוער עם המצב. יש שוני בין הרשויות ובתי הספר וצריך לאפשר את האוטונומיה לפעול עפ״י המתווה המתאים ביותר לכל רשות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture