צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

אשר לנתניהו על החרגת 'מחלימים' מהממגבלות: "חוששני שתוקעים מקלות בגלגלים משיקולים שאינם עניינים"

במכתבו לנתניהו כתב אשר: "משרד הבריאות התחייב להציג לועדת החוקה מתווה ראשוני להחרגת מחלימים מיד לאחר משרד הבריאות אך לטענת חה"כ אשר המהלך הוקפא ממניעים שאינם ענייניים, אבקש את התערבותך בנושא חשוב זה ואת קידומה של החלטת קבינט להכרה בתעודת ה'מחלים'"

כתבות נוספות בנושא:

נתניהו: "יש לי הצעה לחוק - מי ששמו מתחיל בב' ונ' לא יוכל לכהן כרה''מ"
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
נתניהו נאם; בנט הגיב בזלזול וסימן בידו שיו''ר הליכוד אינו שפוי • צפו
דיון 40 חתימות - בנט: "החזון שלכם זה בחירות קיטוב וסגרים"; נתניהו: "הוא חסר אונים"

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר במכתב לראה"מ בעקבות אי קידומו של המתווה להחרגת 'מחלימים' ממגבלות הקורונה: "חוששני שיש מי שתוקע מקלות בגלגלים ומנסה להכשיל את המהלך משיקולים שאינם ענייניים" משרד הבריאות התחייב להציג לועדת החוקה מתווה ראשוני להחרגת מחלימים מיד לאחר משרד הבריאות אך לטענת חה"כ אשר המהלך הוקפא ממניעים שאינם ענייניים.

אשר אמר: "המתווה עשוי לשחרר מאות אלפי אזרחים שיניעו את גלגלי המשק, יעלה את שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, יקל על ההתמודדות בפתיחת מוסדות חינוך ויאפשר למחלימים לסייע בסיעוד במקומות רווחה ונוספים"

את מכתבו פתח יו"ר ועדת החוקה: "לפני כחודש ימים ולדרישת ועדת החוקה חוק ומשפט, החל משרד הבריאות בבחינת מתווה 'מחלימים' להחרגה ממגבלות הקורונה עבור מאות אלפי אזרחים שחלו בקורונה והחלימו ממנה, תוך אפיון זיהוי אישי והענקת תעודת 'מחלים' אינדיבידואלית שתינתן להם בכפוף לתנאי משרד הבריאות".

"יישום תכנית זו כרוך בניהול סיכונים נמוך מאוד, בוודאי נמוך מחלק מהחלטות המתקבלות בקבינט הקורונה לפתיחת המשק, והוא עשוי לשחרר מאות אלפי אזרחים שיניעו את גלגלי המשק, יעלה את שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, יקל על ההתמודדות בפתיחת מוסדות חינוך ויאפשר למחלימים לסייע בסיעוד במקומות רווחה ונוספים. בהקשר זה אציין, כי נכון להיום למעלה מ-300,000 איש רשומים במשרד הבריאות כמחלימים, לא כולל את המוגדרים כ'סרולוגיים' שאף הם נחשבים כבעלי סיכון אפסי להדבקה".

"לאור כל האמור, הודיע נציג משרד הבריאות בדיון שהתקיים בוועדת החוקה בתאריך 1 באוקטובר כי מיד לאחר החגים יוצג מתווה ראשוני בנדון, ואכן הוקם צוות מומחים מקצועי בראשותו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו שהחל לעבוד על פרטי התכנית. משום מה, בשבוע האחרון עבודת הצוות הוקפאה, וחוששני כי יש מי שתוקע מקלות בגלגלים ומנסה להכשיל את המהלך משיקולים שאינם ענייניים".

יו"ר ועדת חוקה אמר: "העיכוב מצד משרד הבריאות בנושא חשוב זה תמוה בעיקר נוכח העובדה כי בנהלי השבים מחו"ל לצורך פטור מבידוד, [צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה), תש"ף-2020] משרד הבריאות הכיר בתעודת 'מחלים' לצורך החרגה מהגבלות הקורונה. כמו כן, בהצעת החוק הממשלתית להכרה באזורים גיאוגרפיים כאזור מיוחד לעניין נגיף הקורונה [הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 3) (אזור תיירות מיוחד – העיר אילת או אזור עין בוקק-חמי זוהר), התשפ"א-2020] צוין כי הצגת תעודת 'מחלים' תקפה לעניין כניסה ויציאה לאזורים אלה ללא בדיקות. והשאלה שעולה היא, האם וכיצד בוחר משרד הבריאות להכיר במחלימים ומדוע?".

"אדוני ראש הממשלה, אבקש את התערבותך בנושא חשוב זה ואת קידומה של החלטת קבינט להכרה בתעודת ה'מחלים' להחרגה אינדיבידואלית מכלל הגבלות הקורונה ללא עיכובים. ועדת החוקה בראשותי לא תקבל בשום אופן את הסטגנציה, ההססנות וגרירת הרגליים מצד משרד הבריאות בנושא אקוטי זה שנדרש ביותר בעת הזו גם עבור המשק וגם עבור רווחתם של אזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture