"מגן ישראל"

גמזו לחברה הערבית: "לכו להיבדק, נקדיש את המשאבים שלנו למגזר"

גם מנכ"ל משרד הבריאות לוי התייחס לתחלואה במגזר הערבי, לדבריו "החתונות במגזר הערבי הן מנוע של הדבקה, אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי למנוע אותן". על בתיה"כ אמר: "זו פתיחה של עשרה אנשים בלבד בתוך המבנה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ביקר בפורדיס יחד עם מחליפו בתפקיד פרופ' נחמן אש. "השבוע הזה יהיה מוקדש לחברה הערבית. אני רוצה השבוע שכל החברה הערבית תיבדק", אמר גמזו. "צריכים יותר הסברה בחברה הערבית, יותר בדיקות, יותר חקירות ויותר אכיפה".

לדברי פרופ' גמזו, "אפשר להגיד בצורה ברורה – יש התפרצות מחודשת של הקורונה בחברה הערבית. אנחנו תופסים אותה בהתחלה שלה, חששנו ממנה והיום אנחנו רואים שזה קורה", אמר. "שלא תטעו – גם אם אנחנו מאתרים 250-200 מקרים, יש אלפי מאומתים ביישובים הערבים. רוב האנשים הם ללא סימפטומים. ההתפרצות יכולה לגדול ככה, ולייצר חולים במצב קשה ומקרים רבים של מוות. חייבים למנוע את זה – והדרך הכי טובה היא בדיקות".

"לצערי, אחוז הבדיקות בחברה הערבית לנפש הוא הכי נמוך בשבועיים האחרונים. זה לא חכם לא להיבדק, אני רוצה שכל החברה הערבית תיבדק השבוע. אנחנו מקדישים בשבוע הזה את כל המשאבים שלנו לחברה הערבית. אנחנו נגדיל את החקירות והבדיקות ונבצע הסברה".

הוא מתח ביקורת על הפרת ההנחיות בחברה הערבית: "היום מותר להתקהל עד 20 אנשים, אבל זה לא קורה – במיוחד בחתונות. צריך להבין, אין חתונה בטוחה. זו ההתקהלות המסוכנת ביותר, ואני לא ראיתי עדיין את ההמצאה הזו של 'חתונה בטוחה'. המשטרה צריכה לעשות פעולות אכיפה כדי לסכל את זה".

גמזו הוסיף: "מי שמגיע ממדינה אדומה בחו"ל צריך להיבדק. בחברה הערבית הרבה חוזרים מטורקיה, וחובה שהם יכנסו לבידוד – כולל בדיקה חובה. יש אנשים שלא שומרים על ההוראות האלה ומסתובבים".

הוא סיפר כי דיבר עם המשטרה, וממחר תחל להיות אכיפה משמעותית הרבה יותר ביישובים הערביים, כולל הרבה יותר ניידות סיור שיסתובבו לשם הגדלת ההרתעה.

הפרויקטור בחברה הערבית איימן סייף, אמר בביקור כי בחברה הערבית שוב עולה תחלואה. "חייבים לדחות את החתונות לשנה הבאה – זה לא הזמן", אמר סייף. "תראו מה קרה במג'דל שמס שהוא ישוב בסגר״.

סייף קרא היום לציבור להיבדק ללא צורך בהפניה, בתחנות שנפתחו במעלות תרשיחא, זמר, שיח' ג'ראח, א-טורף וג'בל מוכאבר בירושלים, אום אלפאחם, קלנסווה, מג'דל שמס, מג'דל כרום, פוריידיס וכפר קאסם.

גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התייחס לעלייה בתחלואה בחברה הערבית, לדבריו "החתונות במגזר הערבי הן מנוע של הדבקה, אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי למנוע אותן". את הדברים הוא אמר בראיון ל-'כאן'.

על הגל השני באירופה אמר: "אני לא חושב שיש סיבה להתלהבות, לא בשל התחלואה באירופה ולא בשל התחלואה אצלנו. כל העולם נלחם בנגיף שגרם לתחלואה עצומה ותחלואה כלכלית. אני שמח שאנחנו מצליחים בחודש האחרון להוריד את התחלואה, אבל על השמחה מעיב המצב הכלכלי הקשה של רבים מהאזרחים בישראל.

על ההקלות שיכנסו לתוקפן מחר (ראשון) אמר "אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי לבצע צעדים מדודים ומבוקרים. חזרה ללימודים הינה אירוע שיכול להעלות את מצב התחלואה. בגלל זה הצגנו תשעה שלבים, כאלו שיש בהם היגיון. יש לא רק לחץ פוליטי, מבינים שיש גם לחץ כלכלי".

לוי הסבר את ההיגיון מאחורי החלטות קבינט הקורונה אמש: "בתי הכנסת זו פתיחה של עשרה אנשים בלבד בתוך המבנה. חנויות רחוב זו תנועה רבה ברחוב, לעיתים יש תורים של אנשים שממתינים להיכנס לחנויות, לכן רצינו לעשות את זה בצורה מדודה".

".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"חייבים לדחות את החתונות לשנה הבאה" פשוט וקל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture