צילומים: פלאש 90

דיון על הקנסות וקרב על החנויות: קבינט הקורונה יתכנס היום לישיבה נוספת

על הפרק: קנס של 10,000 ש' למי שיפתח עסק בניגוד לתקנות, 20,000 ש' על פתיחת מוסד חינוך. ראשי 'יהדות התורה' בהתנגדות חריפה להעלאת הקנסות. הקרב בין כץ לאדלשטיין: קבינט הקורונה יכריע האם לפתוח את חנויות הרחוב מיידית או לדבוק במתווה ולהמתין שבוע נוסף

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

קבינט הקורונה ישוב ויתכנס היום (שני) בצהריים כדי לבחון את מצב התחלואה ולבדוק אם אפשר להמשיך להסיר הגבלות. עם זאת, בלב הדיון דרישת שר הבריאות, יולי אדלשטיין, להעלות את סכומי הקנסות על מפירי ההנחיות. הממשלה כבר אישרה באופן עקרוני את החוק להגדלת הקנסות, אולם מחר ידונו חברי הקבינט בפרטים.

על פי ההצעה, הפרת איסור הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום, ל-10,000 ₪. קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום ל-20,000 ₪. הפרת האיסור על פתיחת מוסד חינוך – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום ל-20,000 ש"ח. פרטי ההצעה יידונו בקבינט הקורונה.

הקרב המסתמן צפוי בין שר האוצר כ"ץ שידרוש פתיחה מיידית של חנויות הרחוב לבין שר האוצר אדלשטיין – שיעמוד מנגד. כ"ץ לא מסתפק בפשרה שהושגה, לפיה החנויות יפתחו ביום ראשון בעוד שבוע – אלא דורש פתיחה כבר ביום שלישי הקרוב. הצעתו בקבינט תיתקל בהתנגדות קשה של שר הבריאות אדלשטיין.

כץ אמר אתמול כי "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת. התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי ומובילה לאנרכיה והעדר פיקוח, שרק יגבירו את התחלואה. את מוקדי ההדבקה יש לאתר ולאכוף במקומות אחרים".

אדלשטיין השיב כי "מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי. אני מבין את מצוקתם של בעלי החנויות. חובתנו לעזור להם ולספק להם רשת ביטחון כלכלית, לדאוג באמת – לא רק בהצהרות. יחד עם זאת לזכור כי פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך. השאננות תוביל בסופו של דבר לגזר דין מוות לעסקים רבים. עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות ולהבין כי ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם שעלולה להוביל להרס המשק במקום לשיקומו".

בתוך כך, במפלגות החרדיות מציגים התנגדות חריפת למתווה הכנסות. ראשי 'יהדות התורה' ח"כ יעקב ליצמן וח"כ משה גפני מסרו אתמול כי "הודענו לראש הממשלה כי אנו מתנגדים להעלאת הקנסות, הגבוהים גם כך ובהעדר פתרונות לאזרחים ולסוחרים. באם ההצעה תעבור לאישור הכנסת, חברי הסיעה יצביעו נגד ההצעה בכל פורום אפשרי בועדות ובמליאת הכנסת".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר כי "הממשלה חייבת להתחשב בעמדות סיעות הקואליציה ולא לדון בהצעה שלא מקובלת על כל השותפות הקואלציונית. אמרנו וחזרנו, כי נתנגד להעלאת גובה הקנסות, הגבוהים ממילא. בפרט על רקע המצב הכלכלי הקשה בו נתונים אזרחי ישראל בכלל ובעלי העסקים הקורסים בפרט. הממשלה צריכה לגבש פתרונות ולא להגדיל את הקנסות".

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר הוסיף כי "אין שום היגיון להעלות קנסות כשהתחלואה יורדת, גם המשטרה כלל לא ביקשה את ההעלאה הזו מה שמוכיח כי אין לכך שום הצדקה. על משרדי הממשלה להתמקד במתווה הנדרש להפעלת המשק ולבנות אותו באופן שיהלום את שמירת כל כללי הבריאות, ולא לברוח לפינה הנוחה והקלה של אכיפה וקנסות שאולי טוב לנפנף בהן בתקשורת אך הן לא יועילו כלל לעצירת התחלואה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי אפשר להחריג חנויות נעליים?
מוצר צריכה בסיסי.
ראיתם מישהו יוצא יחף מהבית?
נקרעו לילדה מתחילת הקורונה הנעליים, גם של שבת. מה עושים?
תלך יחפה ללימודים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture