אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון גנץ: "מתכוון להרחיב את הסגרים לכל הערים האדומות"

שר הביטחון, הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף, הפרויקטור היוצא והממונה הנכנס פרופ' נחמן אש ביקרו היום במפקדת אלון של פיקוד העורף. גמזו אמר במקום: "מי שלא משתף פעולה בתשאול והחקירה חייב לתת את כל המגעים, אדם שלא מספר את האמת זו בעייה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, ממונה הקורונה היוצא פרופ' רוני גמזו וממונה הקורונה הנכנס פרופ' נחמן אש ביקרו היום (שלישי) במפקדת אלון של פיקוד העורף. גנץ אמר בביקור: "אני מתכוון לדרוש ולהרחיב את הסגרים לכל הערים האדומות שנדרשות. כך נוכל לסייע למוקדי תחלואה מצד אחד ולפתוח יותר מן הצד האחר".

כזכור, בדיון בקבינט הקורונה שהתקיים אמש (שני), הזהיר גמזו: "ההערכה שלנו היא שיש תחלואה חבויה של א-סימפטומטיים". גמזו התייחס לדברים גם בהצהרה לתקשורת היום ואמר: "דיברנו על 600 מאומתים, יש להערכתי פי 10 יותר חולים מאומתים ממה שאנחנו יודעים, יש חשד פנימי שאנשים לא מגיעים לבדיקות".

בסיום הביקור אמר גנץ: "אני מבקש להביע זעזוע מהפיגוע הנתעב באוסטריה. הטרור יכול להרים את ראשו באירופה ובמקומות אחרים ומזכיר לנו היטב את הצורך בהתמודדות ובפעולה נחושה מולו. ליבנו היום עם אזרחי אוסטריה ועם חברי הקהילה היהודית בווינה, ועם העולם שצריך להתמודד בצידה של המגפה עם פעילות הטרור".

"אנחנו מסיימים פה ישיבה שבה סיכמנו את המאמצים לבניית מפקדת אלון שממשיכה את פעילותה באופן מלא ואיכותי. אני שמח וגאה לבשר לכם- למדינת ישראל יש את מערך קטיעת שרשראות הדבקה מהמובילים בעולם. לא רק במספר החוקרים- אלא גם באיכות הטכנולוגיה, התהליכים, במהירות וביעילות העבודה. בפריסה המגוונת של כוח האדם- כאן במפקדה, אבל גם במשרד הבריאות, ביישובים ובכל מקום אחר בארץ".

הוא סיפר: "לפני כשלושה חודשים נפגשתי עם פרופ' גמזו, הצגתי לו את התוכנית, הורדתי את המשימה לצה"ל וידעתי שיש על מי לסמוך. אני משוכנע שגם פרופ' גמזו חושב כך היום וכל אזרחי ישראל יודעים זאת גם הם".

לדבריו, "ממערך קטיעת שרשראות שלא היה קיים כמעט- אנחנו יודעים לתחקר כ-4,000 אנשים ביום ולהכניס כ-40,000 לבידוד. יש לנו טכנולוגיות רשת, טפסים מקוונים, ויכולת להתמקד באזורים קונקרטיים. מ-10,000 בדיקות ביום בגל הראשון, עלינו ליכולת לבצע מעל 70 אלף בדיקות ביום ובקרוב נוכל לבצע 100 אלף בדיקות ביום. גנץ הוסיף " אנחנו מגיעים היום לבתים של עשרות אלפי מבודדים במאות רבות של רשויות ובנוסף מסייעים בפרויקט אנשי חיל- ביישובים אדומים, כתומים וירוקים".

"כמו כן בהמשך להנחיה שלי, תשתנה גם הפריסה כך שיחידות יאמצו רשויות שסמוכות אליהן. כך נוכל להרחיב את הסיוע ולמצות היטב את כוח האדם. פיקוד העורף הוא הכוח המבצעי המרכזי בשטח בניהול המערכה מול הקורונה. בדיוק לפי התכנון, עם תחילת החורף, אנחנו מרגישים מוכנים".

גנץ קרא לציבור: "אני קורא לשיתוף פעולה כי רק בהקפדה על ההנחיות ובהיענות לתשאולים, אפשר יהיה לסיים את העניין. לכן, סיכמתי היום עם אלוף פיקוד העורף לבחון את טכניקות התחקור ולהמשיך ולהרחיב את תוכנית ההסברה בנושא חשיבות החקירות, . נעשה הכל כדי להרחיב את ההיענות הציבורית שהיא קריטית".

הוא הודיע: "אני מתכוון לדרוש להרחיב את הסגרים לכל הערים האדומות, כך נוכל לפעול במוקדי תחלואה מצד אחד, ולפתוח יותר ובזהירות את המקומות שאפשר מן הצד האחר. גם אלו שיצטרכו להיות בסגר לא יישארו לבדם ומאחור, אנחנו נמשיך ונסייע בכל מה שצריך בעניין הזה".

בסיום דבריו הודה לפרויקטור היוצא: "פרופ' גמזו, אני מבקש להודות לך על העשייה, בשמי, בשם הממשלה, כל אזרחי ישראל, צה"ל ופיקוד העורף- תודה על ההתגייסות. יש לך חלק גדול בפרויקט העצום הזה שנמצא כאן מאחורינו באופן שמציל חיים. פרופ' נחמן אש, כל מה שבמפקדה לשירותך ונעשה הכל כדי שתצליח".

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו שעלה לדבר אחרי שר הביטחון הצהיר כי מדובר במערך הקטיעה הטוב ביותר בעולם: "הוקמה כאן הטייסת הטובה יובתר בעולם, המנוע, המערך והמכלול הטוב ביותר בעולם לקטיעת שרשראות הדבקה"

"הרבה אנשים לא אהבו את זה שמדובר באחריות של צה"ל", אמר הפרויקטור גמזו. "אמרו שצה"ל לא יכול לעשות את זה בגלל שזה עסק רפואי. באותו יום כל הגורמים נתנו את ברכתם ובסופו של דבר הורם מערך קטיעה שבעיניי הוא הטוב ביותר בעולם".

גמזו פנה לציבור וביקש את עזרתו בתפעול מערך הקטיעה: "מי שלא משתף פעולה, התשאול והחקירה חייב לתת את כל המגעים, אם אדם לא מספר על כל המגעים, זו בעייה משמעותית. זה לא הישג אישי שלי, אבל בעיקר אני חושב שזה הישג של צה"ל, חיילים, אנשי סדיר, אלופים ורטמכ"ל וכל המערכת המפוארת הזו".


צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture