Flash90

אדלשטיין תוקף את המפלגות החרדיות: "שרים וח"כים תומכים בעבריינים"

שר הבריאות התייחס ללחץ המפלגות החרדיות לצמצום העלאת גובה הקנסות והוסיף: "גל עכור של פופוליזם שוטף את הסיעות בכנסת - מצפצפים על ההנחיות, למה לא לתת קנס?". עוד התריע אדלשטיין מפתיחת החנויות בשבוע הבא: "המשמעות היא שאת השלבים הבאים לא ניתן יהיה לבצע"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף הבוקר (רביעי) את חברי הכנסת והשרים מהמפלגות החרדיות שמתנגדים להעלאת גובה הקנסות למוסדות שמפרים את הנחיות הקורונה וטען כי שרים וח"כים תומכים בעבריינים, וכי גל עכור של פופוליזם שוטף את הסיעות בכנסת.

בריאיון שהעניק לוועידת הבריאות של 'חדשות 12' אמר אדלשטיין: "גל עכור של פופוליזם שוטף סיעות בכנסת שאומרות: 'משרד הבריאות לא דואג לנו מספיק, בואו נפתח עוד ועוד'", שר הבריאות התייחס ללחץ המפלגות החרדיות שהוביל לצמצום העלאת גובה הקנסות, "אני לגמרי מבולבל מהאירוע הזה. אם לחיים ולמשה יש חנות נעליים וחיים לא פתוח כי אסור ומשה פותח כי הוא מצפצף על ההנחיות – למה לא לתת לו קנס? הבאנו אחרי תיאומים רבים הצעת חוק עם קנסות סבירים שאיכשהו משקפת את המצב הרצוי. חשבתי שלפחות בנושא הזה שרים וח"כים לא ירצו לתת תמיכה בעבריינים, אלא באנשים שומרי חוק".

אדלשטיין המשיך: "אתה חושב שזה נעים לקבל את כל הוואטסאפים והסמסים עם הקללות? הכי קל שגם אני אגיד לפתוח, אבל מי דואג לאותם בעלי עסקים, לאותן חברות שקורסות? אנחנו כמשרד הבריאות. אין דבר נורא יותר מלהגיד לעסקים לפתוח ובעוד כמה שבועות לסגור אותם שוב".

שר הבריאות הזהיר מפתיחה לא מבוקרת של המסחר: "אנחנו מתמודדים עם מציאות, עם עובדות קשה להתווכח. מקדם ההדבקה עולה ואנחנו לא ממש מופתעים מזה. אמרנו לקבינט שאחרי כל שלב של פתיחה תהיה עלייה בהדבקה. תוכנית היציאה נכתבה במשרד הבריאות אחרי שעות על גבי שעות של דיונים. אני בטוח שעשינו את העבודה המקצועית הכי טובה שאפשר. אני חושב שבהתנהלות נכונה, אם לא ניקח ביסים גדולים מדי בכל שלב יציאה, נוכל להגיע לפתיחה של שאר הדברים – לרבות קניונים ומסעדות".

"ההשלכה של פתיחה ביום ראשון הקרוב צריכה להיות ברורה לכולם. זה נכון שלחנויות האלה קשה וחבל שלא קיבלו פיצוי גדול יותר", התריע אדלשטיין בהתייחסו לפתיחת החנויות בשבוע הבא, כפי שלוחצים במשרד האוצר. "המשמעות היא שבשבועות הקרובים לא נוכל לבצע את השלבים הבאים. לא נוכל לפתוח את הקניונים והמסעדות כפי שתכננו".

על הטענות לפיהן מדיניות הממשלה מותירה את הכלכלה הישראלית בעוצר, אמר אדלשטיין: "ההפך. אם נצליח עכשיו לצאת בצורה הדרגתית וזהירה, וכל פעם נבדוק את עצמנו, אנחנו נהיה בשליטה על האירוע. אם נחזור על כל הטעויות של היציאה מן הסגר הראשון, נקריס את העסקים והכלכלה ונביא את המדינה למצב של שבר כלי. כשרצינו לנקוט צעדים לפני הסגר כולם אמרו: 'למה צריך את זה? באירופה המצב נהדר'. תראה מה קורה באירופה, הולכים בעקבותינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture