Yossi Zeliger/Flash90

בניגוד לעמדת משרד הבריאות: וועדת החוקה אישרה את "חוק איי התיירות"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר הכריע: "נוסח החוק יאפשר הכרזה על ערים נוספות כאיי תיירות; משרד הבריאות הגיש הסתייגויות אך הן נדחו. עוד נקבע כי הממשלה תהיה רשאית להכריז על העיר אילת או על אזור עין בוקק - חמי זוהר או על אזור אחר בישראל שהוא רשות מקומית נפרדת או אזור מבודד במועצה אזורית

כתבות נוספות בנושא:

שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
צילום רחפן: הזרימה והנוף המדהים בנחל זוויתן עליון • צפו
בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת

ועדת החוקה אישרה היום (רביעי) פה אחד לקריאות 3-2 את "חוק איי תיירות"; על אף התנגדות משרד הבריאות, תהיה הממשלה רשאית להכריז על אזורים נוספים כאיי תיירות. כמו כן יהיה על הממשלה לבחון הקלות לאטרקציות, עסקים ופעילויות נוספות באזורי איי התיירות ולשקול הקלות למי שיישא "אישור החלמה".

בנוסף, קבעה הוועדה כי על הממשלה יהיה לקבוע פטורים מבדיקות בכניסה לאיי התיירות לתושבי האזור עם מוגבלות ולילדים בהתאם לסוגי מוגבלות והגילים שתקבע הממשלה. הכרזת קבינט הקורונה על "אי תיירות" תיכנס לתוקף לאחר 24 שעות כדי לאפשר היערכות לכלל הגורמים.

היו"ר ח"כ יעקב אשר קבע כי נוסח החוק יהיה: "רשאית הממשלה להכריז על העיר אילת או על אזור עין בוקק- חמי זוהר או על אזור אחר בישראל שהוא רשות מקומית נפרדת או אזור מבודד במועצה אזורית, כאזור תיירות מיוחד, אם התקיימו לגביו התנאים המפורטים ולאחר ששקלה את הפגיעה בזכויות כתוצאה מההכרזה"

התנאים שפורטו בנוסח הוועדה התבססו לדברי היו"ר ח"כ אשר על התנאים שציינה הממשלה כהסבר לאפשרות להכריז על אילת וים המלח: רמת תחלואה נמוכה באופן משמעותי וכן ביחס לרמת התחלואה הכללית בישראל, ומצב התחלואה הכללי בישראל מאפשר הכרזה לפי עמדת משרד הבריאות; כמו כן- כי ניתן לערוך בדיקות קורונה מידיות בזמינות ובכמות הנדרשת בתוך זמן סביר; כמו כן, שלא עומדות בתוקף תקנות סגר במדינה כולה וכי המאפיינים הגיאוגרפיים של האזור מאפשרים את ניטור הכניסות וכי הפעילות הכלכלית של האזור מבוססת במידה ניכרת על פעילות תיירותית והיקף הפעילות התיירותית מצדיק זאת, וכי נגרמה פגיעה חמורה בפעילות הכלכלית כתוצאה מההגבלות על הפעילות התיירותית.

במהלך ההצבעות אישרה הוועדה את הסתייגות סיעת ישראל ביתנו, שקבעה כי ההכרזה על אי תיירות תובא לוועדת החוקה מראש, לאחר שחברות הוועדה מטעם סיעת כחול לבן יצאו מהאולם לזמן קצר. יו"ר הוועדה הגיש רביזיה וההסתייגות נדחתה. היו"ר ח"כ יעקב אשר: "תהיה חובה לממשלה לפעול בשוויוניות; אם זה לא יבוא לפחות בצורה המרוככת שדיברנו עליה כאשר יתברר לכם שיש אפשרות לערים נוספות, זו חקיקה פרסונלית".

"אנחנו דנים חודשים בחוק הקורונה הגדול ויש קהות חושים בחשיבה שלא יוצאת מהקופסה. לא יכול להיות שתוך כדי תנועה מתברר שיש עוד כלים שלא נמצאים בתוך החוק הגדול שנתנו לממשלה כדי לטפל בדברים ולא תכללו אותם. אתם מתנגדים לשלושת הדברים העיקריים שהוועדה על כל קצוותיה חושבת שאתם טועים בהם".

בנוגע לאפשרות של ערים נוספות אמר: "אם זה לא יבוא לפחות בצורה המרוככת שדיברנו עליה כאשר יתברר לכם שיש אפשרות לערים נוספות, זו חקיקה פרסונלית, יש גבול להתעקשות שלכם, מה אנחנו לא מקצועיים? יושבים שלושה בחדר ויודעים טוב יותר מכולם? אנחנו הולכים בהיגיון ומרככים את הדברים, הסכמתי להצעה שהגיע גם ממשרד הבריאות שיהיה כתוב אילת וים המלח ותינתן אפשרות לחשוב. אנחנו כוועדת החוקה לא יכולים להיות לא שוויוניים. אני לא בא ומכתיב או משנה משהו אלא אומר שנקבל אם הממשלה לא תקבע ערים נוספות לאחר שזה נבדק. אתם יכולים להסתייג ואנחנו רוצים להעביר את החוק הזה".

עו"ד נינא כהן קרן מהייעוץ המשפטי של משרד הבריאות: "לשאלה איזה אזורים ייקבעו בהכרזה, יש סיבה של ייחודיות גיאוגרפית, ניתוקם מאזורים אחרים, היכולת לנטר ולשמור על סטריליות ייחודיות לשני האזורים הללו ולכן ביקשנו שהנוסח יישאר כממשלתי".

בהתייחסה לדרישת היו"ר ח"כ אשר להקלות שתאפשר תעודת מחלים במקרה של קביעת אזור מוגבל או בהגבלות על יציאה מהבית, אמרה עו"ד כהן קרן: "לעמדתנו זהו נושא חדש שאינו נוגע להצעת החוק ולהכרזה על אזור תיירותי. זה נושא שיש לשקול אותו בכובד ראש עם היבטים אכיפתיים ויישומיים והנוסח של הוועדה יחייב את הממשלה לשקול את ההקלות. זה נושא לא בשל מבחינה מקצועית".

היו"ר ח"כ אשר הגיב לטענתה לנושא חדש: "פרופ' גרוטו ואחרים היו פה בוועדה כשהנושא עלה כך שהוא לא נושא חדש. יש 300,000 מחלימים והכלי נורא חשוב. לא הייתה פעם אחת שמשרד הבריאות אמר שהכלי לא נכון, אלא רק דיבר על אופן היישום. אם אנחנו נמצאים בתיקון חוק הקורונה הגדול ומשרד הבריאות הבין שזה כלי נכון, אנחנו רק מבקשים שהוא יבוא לשימוש גם בדברים אחרים שהממשלה קובעת. אין פה נושא חדש ואני מציע לכם שוב לקרוא".

עו"ד איל זנדברג ממשרד המשפטים: "ברגע שייקבעו בחוק אמות מידה, הממשלה תהיה חייבת להפעילן בצורה שוויונית לכל אזור שמתברר שיתקיימו בו התנאים. לכן, האמירה שניתנת לממשלה גמישות לא מדויקת כי תהיה לה חובה. אם הנוסח מוביל בדיוק לאילת וים המלח אומר שנוספה מהות אך לא יישובים. אם הממשלה תחשוב לדוגמה שעשרה אזורים זה הרבה מדי היא עלולה שלא להכריז גם על אילת. אמות המידה שנקבעו ביחס לאזורים מורכבות יותר. ייתכן שיש מקום ובו 50 חדרי אירוח בחוות בודדים והיא עומדת בהגדרות אך בשביל כמות כזו לא נדרש להפעיל את החוק, נדרשת מסה קריטית".

6 ח"כים תמכו בחוק: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים מיכאל מלכיאלי (ש"ס), יואב סגלוביץ', קארין אלהרר (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו), ניצן הורוביץ (מרצ).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה חוק ליצור מקלטי מס…
רעיון שצריך בדיקה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture