פרוייקטור הקורונה היוצא: "פתיחת חנויות הרחוב – זו החלטה של הרע במיעוטו"

בתחילת דבריו ציין גמזו שהשבוע החולף היו הימים הראשונים בחפיפה של פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש. בעניין היקף הבדיקות, הוא אמר כי "כדי להבטיח פתיחת מערכת חינוך באופן נכון, ביקשו סקר של כל עובדי ההוראה, עשינו כרגע 20 אלף מתוך 70 אלף עובדי הוראה"

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, נשא היום (חמישי) תדריך לתקשורת בו הוא אמר כי כרגע לא צריך לחזור אחורה בהקלות. גמזו התייחס לאפשרות של התקדמות בפתיחת מערכת החינוך, ואמר כי נכון לעכשיו אין לו פתרון למתווה לפתיחת כיתות ה' ומעלה. הוא ציין כי ישנה עלייה מסוימת בתחלואה, וכי יפעל להגדלת היקפי הבדיקות.

בתחילת דבריו בהצרה לתקשורת ציין גמזו שהשבוע החולף היו הימים הראשונים בחפיפה של פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש. "הוא צמוד אליי בכל החלטה וישיבה וכעת הוא מבין יותר את המורכבות ואת האתגרים", אמר גמזו, והבטיח שהוא ימשיך ללוות אותו גם בשבוע הבא וימשיך להיות זמין להתייעצויות גם לאחר סיום תפקידו באופן רשמי.

גמזו, שזה התדריך האחרון שלו בתפקיד לתקשורת לפני שיוחלף על ידי פרופ' נחמן אש, התייחס להחלטה על פתיחת חנויות הרחוב מיום ראשון. "אנחנו עדיין בתהליך של הקלות, חניות הרחוב יפתחו ביום ראשון – זו החלטה של הרע במיעוטו. גם שמשרד הבריאות עמד על דעתו לא לפתוח, היינו צריכים לאפשר את המסחר בישראל".

"מג'דל שאמס נמצאת בבידוד כבר עשרה ימים", הוסיף גמזו ואמר ביחס למצב התחלואה במגזר הערבי "ישנן ערים מהבהבות בחברה הערבים ואנחנו נדון בהן. האם תושבים והנהלת העיר משפתים פעולה? ברגע שנראה עיר שמתנהלת נכון נפעיל שיקול דעת, אך על ערים שילכו נגד ההנחיות נטיל לצערינו סגר וכתר הדוק".

בעניין היקף הבדיקות, הוא אמר כי "כדי להבטיח פתיחת מערכת חינוך באופן נכון, ביקשו סקר של כל עובדי ההוראה, עשינו כרגע 20 אלף מתוך 70 אלף עובדי הוראה. בסקר מצאנו 150 עובדים מאומתים, חסכנו סגירה של בתי ספר. אני מבקש מכל צוותי החינוך לגשת לבדיקה כך שתרגישו בטוח כלפי התלמידים". לדבריו, "אנחנו נכנסים למבצע של מיליון בשבועיים – אנחנו רוצים להגיע למיליון בדיקות בשבועיים הקרובים ונעשה את זה ביחד עם ראשי הרשויות המקומיות".

הפרויקטור היוצא המשיך להסביר מדוע ישנה עלייה בהד: "עם חזרת האנשים למעגל השגרה והחזרת מערכות החינוך והעבודה ראינו עלייה מאוד משמעותית בתנועה במדינת ישראל בכל הערים, בכל המגזרים והמסגרות – עלייה שמקרבת אותנו בערך לרמת התנועה הנורמלית במדינת ישראל". בהמשך הוא פירט: "במגזר הערבי אנחנו רואים מקדם הדבקה גבוה מ-1, באוכלוסייה החרדית אנחנו רואים מקדם הדבקה שהוא סביב 0.6 ובאוכלוסייה הכללית 0.8 ואולי יותר".

בסיום דבריו התייחס גמזו לפרסום אמש על כך שהממשלה בוחנת שימוש במצלמות רחוב על מנת לאכוף את מגבולות הקורונה והדגיש כי "הממשלה ביקשה דרך לתמרץ אנשים לעטות מסכות. חיפשו טכנולוגיות ברמת הסקר. חלילה לא עבור אכיפה פרטנית".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו