יו"ר ההסתדרות. צילום: Miriam Alster/FLASH90

ההסתדרות: "נשבית את המשק עד הסדרת התשלום לעובדים החייבים בבידוד"

ההנחיה עד היום הייתה כי עובד הזקוק לבידוד יוכל לנצל את את ימי המחלה שלו על כניסה לבידוד, אך לעובדים שלא החזיקו בימי מחלה לא נמצא פתרון. הפתרון שגובש באוצר נדחה בועדת העבודה של הכנסת. ממשרד האוצר נמסר: "הסדרת סוגיית ימי הבידוד נמצאת בוועדת העבודה הכנסת"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ההסתדרות הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה כללי במשק עד לפיתרון לסאגת ימי הבידוד. הצעד מגיע לאחר שבמשך שבוע וחצי אין מדיניות ברורה לגבי התשלום על ימי הבידוד, ולמרות הסיכון הגדול שאם עובדים לא יקבלו החזרים על הזמן בו הם שוהים בבידוד, קיימת סכנה אמיתית שאנשים ימשיכו להגיע לעבודתם למרות החובה שלהם להיכנס לבידוד.

עד היום ההנחיה הייתה כי עובד הזקוק לבידוד יוכל לנצל את את ימי המחלה שלו על כניסה לבידוד, כך הנחו במשרד הבריאות. אך לעובדים שלא החזיקו בימי מחלה לא נמצא פתרון.

אך כזכור נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר עתר לבג"ץ נגד המתווה בשם המעסיקים והמתווה נפסל.

במשרד האוצר ישבו למשך זמן ארוך יחד עם המעסיקים וההסתדרות ועם נשיאות המעסיקים, בניסיון להגיע להבנות ולפתרון. ולבסוף הוחלט: עובדים ינצלו את ימי המחלה שלהם על ימי הבידוד ויקבלו תשלום באופן הבא, ביום הראשון של הבידוד העובד לא יקבל תשלום, ביום השני והשלישי העובד יקבל 50% משכרו מהמעסיק, ובימים הנותרים העובד יקבל תשלום מלא, והמדינה תחזיר למעסיק 50% מהשכר. כמו כן הוסכם על מתווה תשלום לעובד שלא נותרו לו ימי מחלה

המתווה עבר בקריאה ראשונה בכנסת והגיע לוועדת העבודה והרווחה. משם הוא היה אמור לעבור לקריאה שנייה ושלישית במליאה, אבל זה לא קרה. מכיוון שיושב ראש ועדת העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ, דרש לשנות את המתווה כך שהמדינה תישא בעלות כל ימי הבידוד, עוד דרש כץ כי עסקים קטנים של עד 23 עובדים יוחרגו מההסדר.

יצוין כי עוד לפני הגעת המתווה לכנסת, שר האוצר ישראל כ"ץ על כוונתו לשפר את השתתפות המדינה בעלויות של עסקים עד 10 עובדים. למרות זאת, יו"ר הוועדה חיים כץ עצר את הדיון מבלי להעלות את המתווה להצבעה ובינתיים, מאז 29.10 עת נכנסה החלטת בג"ץ לתוקף – אין שום החלטה לגבי תשלום ימי הבידוד. פשוט לא ברור מי משלם אותם. בסוף לכולם ברור שאם עובד לא יקבל תשלום על ימי בידוד הוא לא יישאר בבידוד. הקפאת החוק אם כן, פוגעת בציבור כולו ובמאבק שלו בנגיף.

כאשר אף פתרון לא נראה באופק, החליטו מוסדות ההסתדרות לאשר את בקשתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולהכריז על סכסוך עבודה כללי במשק. "המאבק הוא למען כל העובדים בכל רחבי מדינת ישראל, ובפרט למען העובדים המוחלשים", מסר בר-דוד בהכרזתו על סכסוך העבודה. "זהו אינו מאבק רק של העובדים המאוגדים. המתווה לתשלום ימי הבידוד אליו הגענו הוא מאוזן ולא נותן פתח לניצול, וחבל שהוא הפך לפארסה על גב העובדים שנותרו חשופים".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הסדרת סוגיית ימי הבידוד נמצאת בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שלצערנו לא אישרה את ההסכם שהושג בין המדינה, ההסתדרות והמעסיקים, למרות שמשרד האוצר הסכים לבצע צעדים נוספים לטובת העסקים הקטנים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture