דוברות הכנסת – דני שם טוב

לאחר שאדלשטיין משך את ההצעה: הצע"ח 'איי התיירות' אושרה במליאה

הצעת החוק של ח"כ גינזבורג, מבקשת להעניק לממשלה סמכות להכריז על איים תיירותיים באילת בעין בוקק ובכל אזור אחר שעומד בקריטריונים המפורטים בחוק ובהם: אזור ירוק, בדיקות מידיות, יכולת לנטר נכנסים, שהתועלת הכלכלית עולה על הסיכון לתחלואה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש של חבר הכנסת איתן גינזבורג וקבוצת חברי כנסת. 37 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת חוקה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

לאחר שאתמול (שני) משך שר הבריאות יולי אדלשטיין את הצעת החוק הממשלתית בנושא לפני ההצבעה בקריאה השנייה והשלישית, התבטל מיזוגה עם הצעות החוק הפרטיות שהוגשו, ולכן הובאה להצבעה ההצעה הפרטית לקריאה ראשונה.

הצעת החוק מבקשת להעניק לממשלה סמכות להכריז על איים תיירותיים באילת בעין בוקק ובכל אזור אחר שעומד בקריטריונים המפורטים בחוק ובהם: אזור ירוק, בדיקות מידיות, יכולת לנטר נכנסים, שהתועלת הכלכלית עולה על הסיכון לתחלואה, שהאזור מתבסס על תיירות ועוד.

בסוגיית פתיחת אטרקציות, עסקים ואירועים מוצע כי הממשלה תקבע בתקנות הקלות להגבלות בעניינים אלו בשים לב לצורך לאפשר פעילות תיירותית באזור, לצורך מניעת הדבקה בנגיף הקורונה בציבור, ובהתחשב בהגבלות מנויות. המשמעות היא שהממשלה תהיה מחויבת לשקול פתיחת מתקני ספורט, גני שעשועים, חופים, פארקים במרחב הציבורי וכן פתיחת עסקים לרבות קבלת קהל והקלות על התקהלות בהם. כמו כן, את האפשרות לקיום אירועים. זאת בניגוד לנוסח הממשלתי שאינו מחייב זאת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: " המשמעות הישירה של ההגבלה האוסרת על תושבי ישראל להגיע לעיר אילת, היא אבטלה של כ-22,000 תושבים המהווים שיעור של כ-80%. הנזק הכלכלי והחברתי לעיר עלול להיות בלתי הפיך, אם לא יימצא פתרון לאפשר את הפעילות התיירותית בעיר בצורה בטוחה ולאורך זמן."

ח"כ איתן גינזבורג: "לצערי קרה מקרה שהוא לא רק מצער, הוא ענישה של ממש לתושבי אילת ולמעשה לכל אזרחי ישראל. למעלה משבעים אלף תושבים מאזור אילת וים המלח, שהכלכלה שלהם מבוססת כמעט כולה על תיירות, שסובלים מאחוזי אבטלה בלתי נתפסים, הפכו לבני ערובה בקרב פוליטי מיותר שלא היינו צריכים להגיע אליו מלכתחילה.

אני לא רוצה להתחיל לחפש אשמים, אבל אנחנו חייבים כל הגורמים בכנסת, בממשלה, ועדת חוקה, משרד הבריאות, להגיע לעמק השווה. ברור לכולם שאני הייתי מעדיף שם הצעת החוק המקורית שלי תעבור, אך יחד עם זאת אנחנו חיים בעולם של פשרות שזהו עולמה של הכנסת. כרגע בקרב הזה שבין כל הגורמים אזרחי ישראל ובמיוחד תושבי אילת וים המלח מפסידים."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו