צילום תמונות: עמוס בן גרשום/ לע"מ

מדיניות ה"אקורדיון" ושאלת העוצר הלילי: נתניהו בהתייעצות בין-לאומית • צפו

ראש הממשלה השתתף בוועידת מנהיגים על מנת לדון בשיתופי פעולה בינלאומיים בהתמודדות עם הגל השני של נגיף הקורונה: "היה לנו שיעור שיא בהדבקות. לכן החלטנו על סגר, למרבה המזל, ולא במקרה, זה נפל על חגים, כך שהפסדנו מעט יחסית בכלכלה", סיפר לבם נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


צילום: רועי אברהם, סאונד: ניר שרף / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אתמול בוועידת מנהיגים (Video Conference) באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. בהמשך לוועידות הקודמות, התכנסו המנהיגים על מנת לדון בשיתופי פעולה בינלאומיים בהתמודדות עם הגל השני של נגיף הקורונה.

בוועידה השתתפו גם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס וראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש. המנהיגים דנו בהתמודדות עם הגל השני ובהתפתחויות סביב פיתוח חיסונים לנגיף.

ראש הממשלה נתניהו אמר בשיחה כי "אתמול היה יום בלתי רגיל, אם אני משווה את המאבק הגלובלי בקורונה למאבק הגלובלי שהתרחש במלחמת העולם השנייה, אתמול זה היה כמו הפלישה לחופי נורמנדי. אנחנו עדיין יודעים שזה ייקח זמן, עוד יהיו מאמצים רבים, אבל אנחנו יודעים שהקרב הוא בדרך לניצחון. אני סקרן לגבי החיסונים השונים. אנחנו נמצאים בקשר עם חברות ומדינות שונות. כנראה שלא נוכל לדעת מהן ההשפעות ארוכות הטווח של חיסון RNA על אנשים, אך אין ספק שיש אור גדול בקצה המנהרה".

"היה לנו שיעור שיא בהדבקות. לכן החלטנו על סגר, למרבה המזל, ולא במקרה, זה נפל על חגים, כך שהפסדנו מעט יחסית בכלכלה. סגרנו את המדינה לתקופה של כחודש, והצלחנו להוריד את מספר הנדבקים מ-10,000 ל-700".

"אנחנו עדיין נוקטים צעדים. היציאה שלנו מהשלב הזה תלוי בתנאים שהוגדרו בנוגע לשיעור ההדבקה ולמקדם ההדבקה. פתחנו כבר די הרבה אך לא פתחנו מסעדות, ברים, מועדוני כושר. אנחנו לא מאפשרים חתונות המוניות או חגיגות וכדומה. אך כן פתחנו חלק נכבד מהכלכלה שלנו, כולל מסחר, עם הגבלות מסוימות ואנחנו נמנעים ממקומות סגורים ככל הניתן".

"אני קורא למדיניות הזאת "האקורדיון". אנחנו פותחים ואז סוגרים ככל שיש יותר הדבקות, ואז מנסים לפתוח שוב, אך מנסים לא לפתוח מהר מדי משום שאנחנו יודעים שקצב ההדבקה יעלה בהתאם". כמו כן, העלה רה"מ נתניהו במסגרת הפורום את השאלה על האפקטיביות של עוצר לילי.

רה"מ נתניהו התייחס לפיגוע שהיה בווינה לפני כשבוע ואמר לקנצלר אוסטריה כי "אנחנו מאוד מזדהים אתכם. אתה יכול להבין כמה הרגשות האלה כנים, כמה אנו מזדהים עם האימה שחוויתם, ושצרפת חוותה. ברצוני לחזור שוב על המחויבות שלנו למאבק המשותף נגד אכזריות זו".

בנוסף, בשיחת המנהיגים הציג ראש מערך הסייבר הלאומי הישראלי יגאל אונא את מערכת קורונה.נט – פלטפורמה לשיתוף מידע בין המדינות החברות לטובת המאבק בנגיף. המערכת פותחה ע"י התעשייה האווירית-אלתא בשת"פ עם מערך הסייבר הלאומי ומשרד הבריאות, על בסיס מערכת "סייברנט" שמשמשת את קהילת הגנת הסייבר הישראלית. מדובר בפלטפורמה מאובטחת המאפשרת שיתוף התרעות, מידע וטכנולוגיה בין כל הגורמים המטפלים במיגור הנגיף של המדינות המשתתפות בוועידות.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture