David Cohen/Flash90

בעקבות בלימת הירידה בתחלואה: נתניהו יכנס דיון על הטלת עוצר לילי

צוות מצומצם של שרים ואנשי מקצוע ייפגשו היום עם ראש הממשלה כדי להכריע על השלבים הבאים ביציאה מהסגר. בשל נתוני התחלואה, שרי קבינט הקורונה צפויים לדחות את שלב ההקלות השלישי, הכולל את פתיחת הקניונים, מרכזי הקניות והלימודים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

קבינט הקורונה שהיה אמור להתכנס היום (רביעי), לא יכונס ובמקום יתקיימו מספר פגישות של ראש הממשלה בנימין עם צוותי שרים כדי לקבוע את הצעדים הבאים בשחרור ההגבלות – כך דווח ב'חדשות 12'. כעת ייאלצו להחליט השרים וראש הממשלה האם לעצור את שלב היציאה השלישי מהסגר, או לאפשר פתיחה חלקית עם הגבלות חדשות.

נתניהו צפוי לקיים היום דיון בהשתתפותם של שרים ומומחים על עצור לילי. כזכור, הצעה זו עלתה אמש על ידי המטה לביטחון לאומי, לפיה יוטל עוצר לילי מהשעה 19:00 או 20:00, כדי לסיים מוקדם את הפעילות העסקית ולמנוע התקהלויות אחרי שעות עבודה. בנוסף, לאחר הדיון על העצור הלילי, יחלו שיחות על מערכת החינוך, במסגרתן תוכרע השאלה האם תלמדי כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים כבר בשבוע הבא.

ב'חדשות 13' דווח כי בשל נתוני התחלואה, שרי קבינט הקורונה צפויים לדחות את שלב ההקלות השלישי, הכולל את פתיחת הקניונים, מרכזי הקניות הפתוחים והחזרה ללימודים בכיתות י"א-י"ב. כמו כן, עדיין לא נקבע מועד לישיבה בהרכב מלא, מה שמלמד שככל הנראה אין עדיין החלטה מגובשת בנושא, איך היא צפויה להתכנס היום או מחר.

ב'ווינט' דווח כי נכון לעכשיו מסתמנת דחייה ביישום השלב השלישי שתוכנן להתקיים ביום ראשון, 15 בנובמבר, עד להודעה חדשה, בעקבות העלייה במקדם ההדבקה. שר האוצר ישראל כץ צפוי לתבוע עמידה בלוחות הזמנים שנקבעו ולהזהיר מהנזק הכלכלי שתגרום דחייה וסטייה מתאריך היעד. מנגד, משרד הבריאות – בשיתוף רוב שרי הקבינט וראש הממשלה נתניהו – צפוי לתמוך בדחייה של ההקלות.

לפי המסתמן, העוצר הלילי בישראל יוטל רק אם יהיו נתונים על עלייה בתחלואה, שלמרות העלייה במקדם ההדבקה עדיין יציבה. בשיחות שיכנס נתניהו על העוצר הלילי ישתתפו ראש המל"ל, שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור, שר האוצר ושר המדע והטכנולוגיה.

רעיון העוצר הלילי עלה שוב על שולחנם של מקבלי ההחלטות בשל העלייה בתחלואה. המל"ל צפוי להציע אפשרות להקדים את שעת העוצר הלילי לשעה 19:00 או 20:00 כדי להפוך אותו לאפקטיבי. בין היתר נבדקת האפשרות למנוע מאנשים לצאת מהבית החל מהשעה 18:00 או 20:00, ועד שעות הבוקר. ראש הממשלה נתניהו נוטה כבר כמה שבועות לבחירה באפשרות הזו.

רעיון העוצר הלילי לא זוכה בינתיים לתמיכת בכירי משרד הבריאות. בדיון מקדים שנערך עם המל"ל, נציגי המשרד הבהירו שאין הוכחה שעוצר כזה יעיל. במהלך ישיבות בשבועות האחרונים בכירי משרד הבריאות הביעו התנגדות לרעיון של הסגר הלילי, ונימקו את עמדתם בשני טעמים. ראשית, הם טוענים שמדיניות כזו תהיה קשה מאוד לאכיפה; ובנוסף, הם טוענים שעדיין לא ברור כמה עוצר לילי הוא דבר אפקטיבי.

בינתיים, מאחורי הקלעים מתנהלים כמה מאבקים. משרד הבריאות נאבק להרחיב את רשימת הערים האדומות שבהן לא ניתן יהיה לבצע הקלות כלל, על פי פרמטרים מחמירים יותר ממה שהיו עד כה. עם זאת, הצדדים מנסים להגיע להסכמה על פתיחת המלונות בים המלח ובאילת, שסביר להניח שתתקבל עוד במהלך היום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עשו יותר מ 40,000 בדיקות ונמצאו כ 600 מאומתים בקורונה והם עוד רוצים להחריף את ההקלות לסגר לילי כשהמצב רק משתפר – מראה על כוונות לא נקיות !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture