צילום: דפנה גזית

מקורביו של הפרויקטור הנכנס: "לא נראה אותו רץ כמו גמזו מאולפן לאולפן"

גומרים המקורבים לפרופ' נחמן אש אומרים כי ייתכן וימליץ בקרוב ללכת לסגר שלישי: "הוא מאוד מאמין בסגרים - וזה ההפך מרוני. הוא שמרן במובן הזה ומאמין שזה הפתרון, מאמין שאין מנוס מסגר שלישי". עוד הוסיפו: " הוא לא מתכנן להיכנס להיבט הפוליטי"

גומרים המקורבים לפויקטור הקורונה הנכנס פרופ' נחמן אש אומרים כי הוא שונה מקודמו בתפקיד פרופ' רוני גמזו. "נחמן נחוש, הוא הגיע עם קו ברור", אומר גורם המקורב לפרויקטור הנכנס שצוטט ב'ישראל היום, "הוא שונה לא בקצת, אלא ב־180 מעלות מהקו שרוני הוביל".

המקורב לפרויקטור החדש העריך שייתכן כי את המלצה הדרמטית הראשונה שלו יגיש כבר בשבועיים הקרובים: ללכת לסגר שלישי. "יהיו לו המלצות משמעותיות מאוד בקרוב", העריך הגורם, "הוא מאוד מאמין בסגרים – וזה ההפך מרוני. הוא שמרן במובן הזה ומאמין שזה הפתרון, מאמין שאין מנוס מסגר שלישי. שהחיסון וקטיעת שרשראות הדבקה לא יספיקו בשביל להוריד תחלואה, ולא יקרו עכשיו".

"בניגוד לפרופ' גמזו, פרופ' אש לא מתכנן להיכנס להיבט הפוליטי", הוסיף המקורב לממונה הנכנס, "לרוני היה ממשק עם שרים וח"כים ונחמן רוצה להתרחק מזה. הוא ייתן את ההמלצות המקצועיות שלו – אך בקבינט השרים ישאיר לשר הבריאות את הבמה. הוא לא ייקח לו קרדיטים. הוא רואה שיולי אדלשטיין פועל לבלום חזק את ההקלות".

גורמים ששוחחו עם פרופ' אש השבוע ציינו שהוא משתדל לשמוע כמה שיותר דעות, אך עם זאת ציינו שם דומיננטי שעימו הוא נוהג להתייעץ: פרופ' גבי ברבש, שוויתר על התפקיד לפני כמה חודשים, ובמקומו מונה פרופ' גמזו. "הוא נכנס בתקופה לא פשוטה של עלייה בתחלואה", אמר המקורב, "הוא לא יבחן את עצמו על הצלחות אלא על מעשים".

בכיר אחר במערכת הבריאות שצוטט בכתבתה של מיטל יסעור בית-אור ומכיר את פרופ' אש שנים ארוכות, ציין כי "הוא לא נכנס לנעליים גדולות. אמנם מדובר באדם בלי פוזות, אבל מי אמר שפוזות הן מדד להצלחה? הוא איש עבודה רציני וחרוץ. יש לו מנהיגות שקטה, ולא נראה אותו רץ כמו גמזו מאולפן לאולפן".

מלשכת פרופ' נחמן אש נמסר כי "ממונה הקורונה הנכנס מקבל היום את התפקיד לאחר תקופת חפיפה עם קודמו. מדינת ישראל, כמו העולם כולו, מתמודדת עם אתגר גדול – לחיות עם הקורונה תוך כדי הפחתת ההדבקה במחלה. ממונה הקורונה הנכנס יציג בימים הקרובים את תפיסתו המקצועית ביחס להתמודדות זו. כל אמירה כרגע אינה מבוססת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נחמן, אומרים שאתה נחוש. זאת אומרת שאפשר לקרוא לך נחמוש?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו