Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות: "סגר לילי איננו יעיל – לפתוח את כיתות ה'-ו' בשבוע הבא"

פרופ' חזי לוי אמר כי לתפיסתו יש להרחיב את פתיחת מערכת החינוך לשכבות נוספות ולבחון את השפעת פתיחת חנויות הרחוב: "אני חושב שפתיחת כיתות ה'-ו' זה דבר שאפשר לעשות כבר בשבוע הבא". לדבריו, "לא הוכח שעוצר לילי לבדו יכול להוריד את התחלואה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר (חמישי) כי במשרדו לא מתלהבים ממהלך של סגר לילי מכיון שמידת יעילותו לא ברורה, שמידת יעילותו לא ברורה, מוקדם יותר גם שר הבריאות אמר את הדברים. לוי קרא לנקוט במשנה זהירות בצעדי היציאה מהסגר: "אני חושב שצריך לחכות עוד קצת עם הקניונים, פתיחת כיתות ה'-ו' זה הצעד הבא" – את הדברים אמר בראיון לגל"צ.

פרופסור לוי התייחס להצעת המל"ל שנידונה אמש בבדיון הטלפוני שקיים נתניהו ואמר כי מידת יעילות של מהלך כזה לא הוכחה, לדבריו "זה לא סוד שמדברים על עוצר לילי. עוצר לילי כרגע במדינת ישראל הוא כזה שמתמודד עם דברים שממילא לא קיימים, לפחות על פי החוק והתקנות – מסעדות, ברים ופאבים".

הוא הוסיף: "לא הוכח בצורה פסקנית שעוצר לילי לבדו יכול להוריד את התחלואה. קיבלנו דעות ממדינות אירופה. צריך לשקול היטב כיצד עוצר לילי יכול לתרום את שלו בדרך שנוכל אולי להפשיר מגבלות באופן חלקי. זה הכול מרקם אחד".

פרופ' לוי הסביר מדוע הצעת הסגר הלילי לא ירדה לגמרי מהשולחן: "משום שיש דעות לכאן ולכאן. הדעות מתחלקות בין משרד הבריאות לבין גורמים נוספים. אנחנו חושבים שהשעה אינה כשרה לעוד צעדים מרחיקי לכת בהיבט של התקהלויות ופתיחת תחומים נוספים. אנחנו מבינים את הקושי באמירה הזאת. ייתכן שנצטרך לבחור בדברים שהם הרע במיעוטו ולהטיל מגבלות נוספות שאנחנו כרגע מטילים ספק ביכולתן להתגבר על הבעיה".

בהתייחסו למערכת החינוך אמר לוי כי לתפיסתו יש להרחיב את פתיחת מערכת החינוך לשכבות נוספות ובמקביל לבחון את השפעת פתיחת חנויות הרחוב והמסחר: "אני חושב שפתיחת כיתות ה'-ו' זה דבר שאפשר לעשות כבר בשבוע הבא. זה כרוך ביכולת להתארגן וליצור מקומות בבתי הספר כדי שתלמידי כיתות ה'-ו' יוכלו ללמוד בקפסולות. אני חושב שזה הצעד הבא ושצריך לחכות עוד קצת עם הקניונים".

על הביקורת לפיה משרד הבריאות לא נערך כראוי לרכישת חיסונים ועל רקע הדיווחים של חברת פייזר אמר מנכ"ל משרד הבריאות "מזה כחצי שנה משרד הבריאות, על כל הצמרת שלו, מתדיין עם מספר חברות שמתקדמות בתחום הניסויים. המשא ומתן מורכב מאוד וחשאי. הגענו להישגים מרשימים בהנחייתו של ראש הממשלה ושר הבריאות. אני חושב שהידיעות על משברים או על אוזלת יד הן כל כך לא מדויקות".

על השיחות עם "פייזר" אמר פרופ' לוי: "זו רק אחת החברות והדיונים איתה נמשכים זמן רב. רק השבוע הם פרסמו את התוצאות החלקיות של הניסוי. כמובן שזה אחד הנושאים החשובים שאנחנו מתדיינים עליהם וקרובים אולי לסיכומים. אני לא ממעיט בהישגיה של חברת 'פייזר' אבל היא הייתה בקו אחד עם חברות נוספות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture