Gershon Elinson/Flash90

הצעה לפתיחת בתי הכנסת: מתפלל לכל 5 מ"ר, אישור מהנדס וסנקציות

על פי המתווה שגיבש ח"כ קלנר, יאושר כל בית כנסת בעיר על ידי העירייה, ובמקביל יכשירו העיריות מקומות נוספים לתפילה בשבת כדוגמת בתי ספר ואולמות. במידה שישנם בתי כנסת שבהם כמות המתפללים גדולה יפוצלו המניינים ויוכשרו מתחמים מקורים בשטחם

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) יוזם מתווה מסודר לפתיחת בתי הכנסיות, קלנר אמר: "הציבור משווע לחוסן נפשי וקהילתי, אין שום סיבה שדין בית כנסת קטן וסגור בעיר אדומה יהיה כדין בית כנסת גדול ופתוח בעיר ירוקה".

על פי ההצעה שגיבש ח"כ קלנר, ותוגש בימים הקרובים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולפרויקטור הקורונה החדש ד"ר נחמן אש, יאושר כל בית כנסת בעיר על ידי העירייה, ובמקביל יכשירו העיריות מקומות נוספים לתפילה בשבת כדוגמת בתי ספר ואולמות. במידה שישנם בתי כנסת שבהם כמות המתפללים גדולה יפוצלו המניינים ויוכשרו מתחמים מקורים בשטחם. התפילה תתאפשר רק על ידי קבלת אישור מטעם מהנדסה העירייה שבו יצויין לכמה מתפללים מותר להיכנס למקום. כמו כן, בעת קבלת אישור תפילה מטעם העירייה ייכתב שמו של אחראי קורונה וסגנו.

כמות האנשים בבית הכנסת תחושב על פי מתפלל לכל 5 מטרים רבועים, כשבחישוב ייכלל שטח אולם התפילה בלבד, ללא השטחים הציבוריים הנוספים כדוגמת שירותים ומטבח. חלוקת האנשים בתוך בית הכנסת תהיה בקפסולות של עשרה מטפללים במרחקים של מינימום שני מטרים אחד מהשני. בכל מקלט, ללא קשר לגודלו, וכן מבנה עם כיוון אוויר אחד בלבד, יתאפשר רק לעשרה בני אדם להתפלל.

המתווה נכנס לפרטי פרטים של התפילה בבית הכנסת. בין היתר מובהר כי בימת החזן ובימת ספר התורה יופרדו זו מזו, החזן יבצע את כלל התפילה ולא רק את חלקה, הקורא בתורה יהיה גם קורא ההפטרה ועולה לתורה יעמוד במרחק של שני מטרים מהקורא ללא מגע עם ספר התורה. לא ייזרקו סוכריות בתוך המתחם ולא יחולק מזון או משקה בשטח בית הכנסת. בלא ייעשה שימוש בטליתות ציבוריות, ואם כן יעשה בטלית שימוש הוא יונח למשך 72 שעות ללא שימוש בשקית. מדפי הסידורים והחומשים ייסגרו לציבור באמצעות בד אטום או ניילון, וכל חלונות בתי הכנסת יישארו פתוחים. כמובן שלצד הנחיות אלו חלה חובה על עטיית מסכה כנדרש וכן חיטוי ידיים של כל מתפלל. המתווה, בכל אופן, יהיה תקף רק בערים שאינן אדומות ובאלו התפילות ייערכו במתכונת הנוכחית. בית כנסת שלא יעמוד בכללים ייסגר למשך 21 יום.

ח"כ אריאל קלנר הסביר מדוע יזם את המתווה: "משבר הקורונה הוא לא רק משבר בריאותי וכלכלי אלא גם פוגע בחוסן הנפשי והקהילתי ובאורח החיים הדתי והמסורתי", "אין שום סיבה שדין בית כנסת קטן וסגור בעיר אדומה יהיה כדין בית כנסת גדול ופתוח בעיר ירוקה. אני קורא לפרוייקטור הנכנס פרופ' נחמן אש לאמץ את המתווה שגיבשתי מתוך התייעצות עם מומחים וקשב לצרכי הציבור בשטח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לדעתי המתווה צריך להיות תלוי במספר המושבים ולא במטרים שיקבעו אחוז מסויים מכלל המושבים שיש לדוגמא אם יקבעו 20 אחוז אז בית הכנסת שיש בו מאה מושבים יכולים לשבת רק 20 במרחק 4 מושבים מאחד לשני….

רק לא בתי ספר. רעש אימים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture