Marc Israel Sellem/POOL

גלנט: "יש תמיכה רבה בהצעתי לפתוח את כיתות ה', ו', י"א וי"ב בימים הקרובים" • צפו

לאחר שבע שעות דיונים, קבינט הקורונה לא החליט על הקלות או הגבלות. דרעי: "להתכונן לסגר שלישי ולפתוח כעת את המסחר והחינוך. אנחנו מאבדים דורות של ילדים". גנץ: "הקבינט דן במודל שאני מקדם להידוק הסגר בערים אדומות ושחרור הכלכלה והחינוך בערים ירוקות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

קבינט הקורונה דן הערב (ראשון) במשך שבע שעות בפתיחתן מחדש של כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב, אך התפזר ללא קבלת החלטות – לא בהקלות ולא בהגבלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ יתכנסו ויגבשו החלטה יחד עם ראש המל"ל. ההחלטה תובא מחר להצבעה בדיון נוסף של הקבינט.

שר החינוך יואב גלנט פרסם בחשבון הפייסבוק שלו מסר לתלמידים, להורים ולסגלי ההוראה בנושא פתיחה אפשרית של מערכת החינוך: "אני מדבר אתכם בשעת לילה מאוחרת לאחר סיומו של קבינט קורונה שדן בעיקרו במערכת החינוך. הצגתי שם את העובדה הברורה שפתיחת מערכת החינוך לא הביאה לעלייה בתחלואה בחודש האחרון – לא במערכת החינוך ולא בכלל הציבור. השרים שמעו ברוב קשב את דבריי וראש הממשלה הביע את הערכתו".

"אני חושב שיש תמיכה רבה בקרב חברי הממשלה לכך שההצעה שלי, לפתוח את כיתות ה', ו', י"א וי"ב בימים הקרובים ומיד בהמשך את שאר בתי הספר, תאושר על ידי הקבינט", המשיך גלנט. "אנחנו ממתינים להחלטה בנושא מחר. עבורי פתיחת מערכת החינוך היא נושא של סדר עדיפויות לאומי ונושא ערכי. החינוך הוא העוגן המייצב לכל תלמיד, לכל משפחה ולציבור בישראל כולו. יתרוננו כמדינה וכעם הוא בכך שאנחנו עם למדן ואנחנו עולים על שכנינו במובנים רבים בנושא הזה. אני מקווה שנצליח להביא להחלטה הזו ונאפשר פתיחה אחראית בקרוב".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר אחרי הדיון כי "הקבינט דן הערב במודל שאני מקדם להידוק הסגר בערים אדומות ושחרור הכלכלה והחינוך בערים ירוקות. נטפל בערים אדומות וכתומות ע׳׳י הגדלת כמות הבדיקות, הסברה ומתן סיוע נרחב ונפעל לחזרה לשגרה בערים ירוקות ולפתיחת החינוך והכלכלה באופן אחראי. זו הדרך הנכונה להתמודדות עם הנגיף ואפעל שכך יהיה".

ראש הממשלה מסר הצהרה במהלך הדיון ואמר כי "אנחנו בעיצומו של דיון חשוב ומעמיק בקבינט הקורונה. אני רוצה לוודא שאנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות, בהסכמה רחבה ככל האפשר, כדי לאפשר לנו לפתוח את הכלכלה ואת החינוך מבלי לסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל. אנחנו הורדנו את התחלואה לאחת הרמות הנמוכות במערב, ואני לא מתכוון לוותר על זה בהינף יד. אני צריך את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל".

שר הפנים אריה דרעי טען כי ממילא אין דרך למנוע את הסגר השלישי. לכן, לדבריו, יש לפתוח באופן מלא גם את החינוך וגם את המסחר לחודשיים, מתוך ידיעה שבסופם יבוא עוד סגר. "צריך לעשות חשבון מחדש. לאור זאת שיש לנו כבר לו"ז לחיסון, אנחנו צריכים להתכונן בהמשך לסגר שלישי וכעת לפתוח את מערכת החינוך ואת המסחר. אני לא רואה שום סיכוי שבמצב הנוכחי, בלי שנחזיר אחורה את ההגבלות, נהיה בימים הקרובים מתחת אר 0.8 ו-500 נדבקים שזה המדד שהצבנו".

לדבריו, "אנחנו חייבים לפעול באומץ, לראות את האמת ולחיות עם הקורונה. אני מסתובב בארץ ורואה את המחיר הכבד, בעיקר בערי הפריפריה. שם משלמים ביוקר את נזקי הקורונה. אנחנו מאבדים דורות של ילדים. אין להם את האמצעים להתחבר לזום ואין מי שיישב איתם. הנזקים שלהם גדולים מאד וכמובן גם המסחר. חייבים לתת להם לפעול לכמה חודשים כדי שיתאוששו".

אדלשטיין, מצידו, הזהיר כי יהיה מחיר להחלטה כזאת. "לקבל החלטה אחרת בקבינט זה לגיטימי. אין מנוס אולי, כמו שאמר רה"מ, לנגן אקורדיון – אבל סטינו מהמתווה של משרד הבריאות עליו הסכים הקבינט. אם רוצים לעשות את זה, צריך לעשות דיון רציני ולקחת בחשבון שהדרך של מסגר לסגר יש לה מחיר, לחולים קשים וחיי אדם. צריך לדעת כשהולכים על זה, זה משהו שאנחנו לוקחים על עצמנו".

"אצלי החינוך בסדר עדיפויות מאוד גבוה אבל אם פותחים 'ביגים' וחנויות – זה לא סדרי עדיפויות, זה חוסר יכולת לעמוד בדברים" הוסיף אדלשטיין. "אנחנו כמו במשחק כדורגל כשמשחקים על זמן. לא נעים להודות בזה אבל זו המציאות. אולי בעתיד נקבל חיסונים, זה לא יפתור אבל ישנה את האווירה. לא הייתי מוסיף עוד דברים שיגדילו את מקדם ההדבקה כי כמדינה אנחנו לא ערוכים לסגר בעוד שבועיים עד ארבעה. תראו איפה אירופה שלא עניין אותה קודם נמצאת היום".

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט כתב בפייסבוק כי "אפשר אחרת – גם בחינוך. כמו מרבית הורי ישראל, גם אני רואה מה עובר על ילדיי בשנה זו. שלושה מתוך הארבעה הם מעל כיתה ד', ולכן אין להם לימודים פיזיים, רק זום. לא אובדן הידע של ילדי ישראל הוא הבעיה. זה ממש לא אסון. אלא אובדן שמחת החיים, ההתפוגגות של רבים מהם אל מול המסכים. הנשירה הסמויה של רבבות ילדים. הם פשוט לא מגיעים לזום. נעלמים ככה בשקט. אבא ואמא בעבודה מנסים לפרנס משפחה, והילדים דוהים. לא זזים מהמסכים. נתקעים מול תכנים רעים. עולים במשקל. שיעורי החרדה בקרב הנוער מזנקים. הבריאות שלהם מידרדרת. ילדים חייבים לפגוש ילדים. ככה הם מתפתחים, חיים, פורחים, מתקשים, מתגברים, וצומחים. ילדים גם זקוקים לליווי ולחום, גם ממבוגר שמאמין בהם. הקיבעון של הממשלה הנוכחית וחוסר הגמישות שלה גזרו על ילדינו להישאר בבית, בוהים מול המסכים. וזה ממש לא חייב להיות כך".

"אפשר אחרת. עם מעט יצירתיות, חריצות, שאר רוח וגמישות של הממשלה – נוכל להחיות מחדש את ילדי ישראל, מבלי להגביר בחלקיק אחוז את שיעור התחלואה בקורונה ובלי תוספת עלויות. שוחחתי עם עשרות מורים, אנשי חינוך, ראשי מועצות, מנהלים, הורים ותלמידים והנה מקצת הרעיונות שלהם:"

"ללמוד בחוץ. בישראל יש כ-50 ימי גשם בלבד בשנה. ברוב ימות השנה אין שום בעיה ללמוד בחוץ. בחצר בית הספר, בגנים הציבוריים בשכונה, בחורשות. איזו הזדמנות לנשום אוויר. להכיר את מורשת העיר המקומית. לארגן מפגשים עם ותיקי העיר, להכיר נקודות היסטוריות, לקבל משימות חקר. לטייל ברחבי הארץ. בישראל עשרות רבות של מדרשות טיולים ובתי ספר שדה. הם עומדים ריקים. איזו הזדמנות להכיר את הארץ, הרבה יותר זול מאשר הפסד ימי העבודה של ההורים. ככה בונים ביטחון ולומדים לאהוב את ארצנו. לחבר בין תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי לבין בתי הספר, חוגי העשרה, הדרכות, פעולות. מה שתמיד רצינו".

"לצערי, הממשלה קרעה את החינוך הלא פורמלי ממשרד החינוך והעבירה למשרד המים כדי לפייס פוליטיקאים. איזו החלטה נפשעת. לצמצם את מקצועות החובה. לא יקרה כלום אם יתמקדו ב4-5 מקצועות יסוד, והשנה יאפשרו לכל מנהל, ולכל מורה את הגמישות. צמצום מספר הבגרויות. גם בבגרויות – להגדיר עכשיו (לא עוד חצי שנה) 4-5 מקצועות ולוותר על השאר, וכך לא לפגוע ברמה. עדיף מיקוד איכותי בפחות תחומים, מאפשר בינוניות בכולם".

"התנדבות בקהילה, כמה הנוער יכול לסייע. משלוחים, שמירה על קשר (מרחוק) עם אוכלוסייה מבוגרת, סיוע לפיקוד העורף ולעירייה, התנדבות במגן דוד אדום או בארגון כמו "לתת" או "לקט ישראל" – האמינו לי, הילדים ירוויחו מכך הרבה יותר. משמרות לפי שעות, אם יש צורך בקפסולות, אפשר לחלק לשתי משמרות. מ-08:00 ועד 11:30, מ-12:30 ועד 16:00. העיקר שיהיו יחד".

"לימוד פרטני וחונכות. איזו הזדמנות זו ללימוד בחברותא. בזוגות, בשלשות. בקבוצות קטנות עם ליווי צמוד. איזה זינוק אפשר לעשות. התנדבות אצל חקלאים, עבודת אדמה. כמו כשהיינו ילדים. אפשר דרך ארגונים כמו ״השומר החדש״. שיתוף פעולה עם ספריות עירוניות
לחזק את אהבת הספר והקריאה".

"כדי שכל זה יקרה, משרד החינוך צריך להגדיר יחד עם משרד הבריאות את עקרונות התו הסגול, דבר שלא קרה עד לרגע זה (!), ואז לאפשר למנהלים את החופש ואת הגמישות בבניית מערכת ושיטות למידה. על משרד החינוך להרפות מהפיקוח ההדוק כל כך, ולאפשר ליצירתיות ולאנרגיות שיש בצוותי ההוראה לפרוץ".

"מיד תגידו לי שארגוני המורים לא יאפשרו. לא נכון. גם הם חלק מהמדינה. המורים משתוקקים לחזור למפגש החי. כמהים שיסמכו עליהם. כן, אם נאמין בצוותי ההוראה שלנו, בתלמידים שלנו, ונעצים אותם, אפשר יהיה לנצל את המשבר הקשה הזה לפריחה אדירה של ילדינו", דברי בנט.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מהמם, כמה נכון שאפשר להניח את הלחץ הלימודי בצד ולצמוח מהתקופה הזו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture