Olivier Fitoussi/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות: "אני לא שלם עם פתיחת המסחר – נפתח מוקדם מדי"

פרופ' לוי הביע דאגה מפתיחת החנויות: "לא הייתה כוונה לתורים כאלה ונצטרך לבחון את זה ולראות אם נעשה שינוי". עוד הוסיף: "אני לא בטוח שהסגר בסופי השבוע הוא המזור לכל בעיותינו, גם סגר שבת לא הוכח שהוא באמת משפיע בכזאת צורה מז'ורית על התחלואה כמו שאנחנו רוצים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי הביע היום (רביעי) דאגה מפתיחת החנויות ואמר כי "ייכנסו יותר ולא יהיה תו סגול ותהיה סכנת הדבקה. כל השלב הזה אתם יודעים, נפתח לדעתנו מעט מוקדם מדי על פי המתווה שאנחנו קבענו והמלצנו עליו, של המתנה של כשבועיים בין שלב לשלב. משום שאנחנו לא רוצים לעלות שוב בתחלואה. אותם הישגים שהושגו במהלך הסגר בעמל רב ובקושי רב על ידי האוכלוסייה".

הוא הוסיף באיון ל'רדיו 103' כי הוא לא שלם עם הפתיחה: "אני מבין את הקושי הכלכלי ואת הקושי של אנשים שמטה לחמם נגדע, אבל אנחנו לא רוצים לעורר שוב תחלואה ולהיות שוב במקום של הגבלות וחלילה עוד סגר. לא הייתה כוונה לתורים כאלה ארוכים ונצטרך לבחון את זה ולראות אם נעשה שינוי כמובן עם הקבינט.

הוא הסביר מדוע השווקים נשארים סגורים, למרות פתיחת החנויות: "זו פעילות שאין עליה שום בקרה כמעט". לדבריו, "מטרידה אותנו ההתקהלות, ההמון שנכנס והולך בצפיפות ואינני בטוח כמה אנשים מקפידים על מסכה, למרות שלאחרונה אנחנו רואים יותר הקפדה על מסכה, כל הדברים צריכים להילקח בחשבון כי אנחנו לא רוצים להיות במקום ממנו יצאנו".

פרופ' לוי הוסיף בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב כי "אפשר למצוא אלף פטנטים. ההיגיון האפידמיולוגי בשלבים המדורגים, היה ככה שדאגנו שהפעילות תתחדש על פי הפוטנציאל להדבקה. לכן בחלק מבתי הספר זה אוכלוסייה קבועה שאנחנו מכירים בכיתה. בשווקים יש צפיפות".

על הצעה בסגר בסופ"ש אמר כי "אני לא בטוח שהסגר בסופי השבוע הוא המזור לכל בעיותינו, או הסגר המוצע בלילה משום שלגבי עוצר הלילה, אנחנו לא עם כזאת פעילות לילית שניתן למנוע, אבל יש כל מיני פטנטים. גם סגר שבת לא הוכח שהוא באמת משפיע בכזאת צורה מז'ורית על התחלואה כמו שאנחנו רוצים. אנחנו פחות תומכים בו. כל הדברים עולים על השולחן כדי לנסות להתמודד עם המגמה של העלייה בתחלואה ומצד שני לנסות כמה שפחות לפגוע במטה לחמם של אנשים".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לנושא החיסונים ואמר כי "אני אופטימי משום שאני כמובן נמצא במהלך הזה כבר מספר חודשים של משא ומתן, עם מספר חברות שנמצאות בשלבים מתקדמים של ניסויים. ואני אופטימי לגבי היכולת במהלך החציון הראשון ובחציון השני של שנת 2021, לצבור ולחסן חיסונים את כלל האוכלוסייה".

"המשא ומתן עם החברות האלה לרבות פייזר, מתנהל כבר מספר חודשים, לא התחיל כעת. הוא הגיע כעת להבשלה על פי קצב הדיון עם החברה והבעיות המשפטיות. אני שמח שרה"מ התערב ושר הבריאות התערב וסייע בהבשלת ההסכם ובכמות החיסונים. אנחנו מתחייבים ומחויבים לדאוג לכך שיהיו חיסונים למדינת ישראל. כשכל העולם מתחרה בחיסונים האלה בהחלט קונים אופציות, האופציות שקונים הן עם סיכון. הרי במהלך המשא ומתן שארך מספר חודשים, אתה מבטיח את מקומך בשרשרת האספקה תמורת תחילת הסכם שלצידו תשלום מסוים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטרידה אתכם העובדה שמטה לחמם של אנשים נשבר. לעדכונכם גם הקונים במצוקה כשאין חנויות לא כולם יכולים להזמין ברשצ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture