Olivier Fitoussi/Flash90

אדלשטיין הסכים להגדיל את מספר האנשים בחנויות ובמרכזים מסחריים

לאחר בחינה מחודש של גורמי המקצוע במשרד הבריאות, בכוונת שר הבריאות להביא להצבעה בקבינט הקורונה הצעת החלטה להגדיל את מספר האנשים בחנויות הרחוב ובמרכזים מסחריים. על פי ההצעה, תותר כניסה של קונה אחד על כל 7 מ"ר, אך לא יותר מעשרה לקוחות

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

לאחר בחינה מחודש של גורמי המקצוע במשרד הבריאות, בכוונת שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין להביא להצבעה בקבינט הקורונה הצעת החלטה להגדיל את מספר האנשים בחנויות הרחוב ובמרכזים מסחריים. על פי ההצעה, תותר כניסה של קונה אחד על כל 7 מ"ר, אך לא יותר מעשרה לקוחות. המשמעות היא שחנויות בגודל של 70 מ"ר ומעלה יוכלו להכניס עד 10 לקוחות בו זמנית.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר קטע מוקדם יותר את דיוני הוועדה בתקנות וביקש ממשרד הבריאות לבחון חלוקה לשתי מדרגות: בחנויות עד 50 מטר יורשו לשהות עד 4 אנשים בבת אחת, בחנויות מעל 50 מטר יורשו לשהות 10 איש. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס ענתה: "נצא להתייעצות".

אשר הכריז על הפסקה בדיון לפני הצבעה על התקנות לפתיחת המסחר לאחר שמסר כי משיחתו עם שר הבריאות עודכן כי היום צפוי להיערך משאל טלפוני לאישור תיקונים לתקנות שיכללו בין היתר מענה לדרישות הוועדה לפתיחת גני החיות, פתיחת אטרקציות ועסקים נוספים באילת ונושאים נוספים משרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר הוועדה לבחון מחדש את ההגבלה על מספר הנכנסים לחנויות העומד היום על 4 וליצור מדרג בהתאם לגודל החנות

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס: "משרד הבריאות עובד על פיתוח QR קוד בכניסה לחנויות שיאפשר מידע על הנכנסים כדי לקטוע שרשראות הדבקה ולפתוח חנויות לכמות יותר גדולה".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר פנה לראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ודרש כי יישקל "מדרג פתיחת חנויות לפיו חנויות של עד 50 מ"ר יישארו על 4 קונים ומעל 50 מ"ר עם מספר יותר סביר. כשרואים את התורים בחוץ של מאות אנשים ושומר שצריך לבדוק שבחוץ לא יריבו אולי צריך לחשוב על תיקון גם בנושא הזה".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "נחשוב מחדש על הגבלת המספר כי עכשיו כשהקבינט החליט על פתיחת ה'ביגים' יש מקום לחשוב על מדרג. המסחר היה אמור להיפתח רק בשלב 3 כי יש מאחורי זה עיקרון אפידמיולוגי שבשלב 2 ייפתחו מקומות עם כמות קטנה ומתחלפת של אנשים. מרגע שאמרו שרוצים לפתוח את חנויות הרחוב משיקולים כלכליים הוחלט שצריך לנסות לשמר את אותו עיקרון אפידמיולוגי". עוד אמרה כי משרד הבריאות מתקדם להפעלת QR קוד בכניסה לחנויות שיאפשר עדכון של הנכנסים לחנות ויאפשר פתיחה בטוחה יותר של החנויות לכמות גדולה יותר של נכנסים וקטיעת שרשראות הדבקה".

היו"ר ח"כ אשר הגיב לדבריה: "כשחוקקנו את חוק הקורונה הגדול עמדנו על כך שיהיה רישום במקומות כמו מסעדות והופעות שאנשים לא מפחדים לתת את שמם ממילא אבל בחנויות זו חדירה יותר גדולה לפרטיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture