נתניהו על החיסונים של מודרנה ופייזר: "התחלת הסוף של הקורונה" • צפו

ראש הממשלה בישר כי "שלשום שוחחתי עם מנכ"ל מודרנה, אתמול עם ד"ר טל זקס, על חתימה על הגדלת מספר המנות שיוקצו לאזרחי ישראל. אני מאמין שאנחנו על סף חתימה". על החיסון של פייזר: "אנחנו נהיה בין הראשונים לקבלם - זוהי התחלת הסוף של הקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) למשא ומתן עם חברת מודרנה להגדלת עסקת החיסונים ובישר על "בשורות טובות בחזית הקורונה – שלשום שוחחתי עם מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל, אתמול עם ד"ר טל זקס, בכיר בחברה, על חתימה על הגדלת מספר המנות שיוקצו לאזרחי ישראל. אני מאמין שאנחנו על סף חתימה – אלה חדשות מצוינות".

נתניהו התייחס גם להודעה של פייזר כי תוצאות הניוסיים מגלים יעילות של 95% וכי בקרוב החיסון יוגש לאישור הרשויות בארצות הברית: "זה בנוסף לכך שחברת פייזר, שאיתה כבר חתמנו על 8 מיליון מנות, הולכת להגיש אישור תוך ימים לרשויות הרפואה בארה"ב, כדי לספק את החיסונים האלה, ואנחנו נהיה בין הראשונים לקבלם – זוהי התחלת הסוף של הקורונה".

נתניהו אתמול כי "שוחחתי עם מנכ"ל חברת מודרנה, סטפן באנסל. חברת מודרנה עברה את הניסוי על החיסון בהצלחה, עם נתון עוד יותר גבוה – 94.5% הצלחה. אנחנו חתמנו איתם על הסכם לאספקה בהיקף מסוים, אנחנו מנהלים איתם מו"מ על היקף נוסף, ואני מקווה שבעקבות השיחה נוכל להשלים את המשא ומתן הזה במהרה. אני חייב להגיד לכם שהמנכ"ל היה מאוד ידידותי. המדיניות שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים, בכמה שפחות זמן".

חברת פייזר הודיעה היום כי מתוצאות שלבים מתקדמים בניסוי עולה כי החיסון לקורונה שהיא מפתחת נמצא יעיל ב-95%. עוד הוסיפו בחברה כי החיסון עמד בתנאי הבטיחות במשך חודשיים, ובעקבות זאת יגישו בקשת חירום למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). הניתוח הסופי הגיע רק שבוע לאחר שהתוצאות הראשוניות מהניסוי הראו שהחיסון יעיל ביותר מ -90%.

החברה האמריקנית, שמפתחת את החיסון עם השותפה הגרמנית שלה BioNTech, אמרה כי הוא נמצא יעיל בצורה עקבית בקרב קבוצות גיל ודמוגרפיה מגוונות, ללא תופעות לוואי משמעותיות. היעילות בקרב מבוגרים מעל גיל 65 הנמצאים בסיכון מוגבר ללקות במחלה קשה היתה מעל 94%.

בניסוי השתתפו 43 אלף בני אדם, ומתוכם חלו בקורונה 170 משתתפים. מתוך אותם 170, 162 נמנים על קבוצת הפלסיבו (אלה שקיבלו חיסון דמה), ורק 8 קיבלו את החיסון האמיתי. גם התוצאות של פייזר מראים נתונים טובים ביחס לחיסון כמונע תחלואה קשה, מתוך 10 הנדבקים שפיתחו מחלה קשה, רק אחד קיבל את החיסון האמיתי, היתר מקבוצת הפלסיבו.

עוד נמסר כי תופעות הלוואי שנמצאו היו קלות עד בינוניות וחלפו תוך כמה שעות עד ימים, וכללו חום, אדמומיות במקום ההזרקה, כאב באזור ההזרקה, חולשה ועייפות. מבוגרים נטו לדווח על פחות תופעות לוואי מאשר צעירים. תופעת הלוואי החמורה ביותר שהשפיעה על יותר מ-2% מהמחוסנים הייתה עייפות, ועל 3.7% מתוך מקבלי המנה השנייה של החיסון.

"עם מאות אלפי אנשים ברחבי העולם שנדבקים בקורונה מדי יום, אנו זקוקים בדחיפות לחיסון בטוח ויעיל", אמר מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, בהצהרה. לדבריו, פייזר מתכוונת לייצר עד 50 מיליון מנות חיסון השנה, כמות שתספיק כדי להגן על 25 מיליון איש, ואילו בשנה הבאה בכוונתה לייצר עד 1.3 מיליארד מנות חיסון.

שלשום חברת התרופות "מודרנה" הודיעה כי החיסון שלה נמצא יעיל ב-94.5% בתוצאות הראשוניות. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "חברת מודרנה הייתה חברת החיסונים הראשונה איתה חתם משרד הבריאות כבר לפני חודשים. הודעת החברה היא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מנהל את העולם הגאוותן המטופש הזה
😝😝😝😝
שיסתום כבר
🤫😷🤫😷🤫😷🤫😷
כאילו יודע משהו
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture