Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: אדלשטיין יוזם חוק שיעודד את האזרחים להתחסן נגד הקורונה

שר הבריאות פנה לוועדת מומחים המורכבת משלושה שופטים בכדי לבחון אפשרות לחקיקת "חוק חיסון קורונה" שיעודד את אזרחי ישראל להתחסן מפני הנגיף. במסגרת החוק אותו שוקל אדלשטיין להציע, במקרה של פגיעה מהחיסון תשקול המדינה פיצויים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה לוועדת מומחים המורכבת משלושה שופטים בכדי לבחון אפשרות לחקיקת "חוק חיסון קורונה" שיעודד את אזרחי ישראל להתחסן מפני הנגיף – כך דווח ב'חדשות 12'. במסגרת החוק אותו שוקל אדלשטיין להציע, תאפשר המדינה ככל הנראה פיצויים מהמדינה אם יהיה מי שייפגע כתוצאה מהחיסון. במכתב שנשלח לשופטים אמיר דהאן, גד ארנברג וקרן מילר מבית משפט השלום בירושלים, כתב אדלשטיין כי "צו השעה מחייב את היערכותה של מדינת ישראל מבעוד מועד לשימוש בחיסון נגד הנגיף".

בפתח מכתבו כותב השר: "לאור החששות הנובעים מהליכי הפיתוח המואצים של החיסונים – מן הראוי שמדינת ישראל תביע עמדה ברורה הן מבחינה בריאותית ביחס לחשיבות ההתחסנות בחיסון נגד הנגיף, והן מבחינה נורמטיבית ביחס לנכונותה לשאת בהשלכות מתן החיסון ככל שיהיו, ולפצות במידת הצורך כל אזרח שייפגע חלילה כתוצאה ממתן החיסון".

"בנסיבות יוצאות הדופן והחריגות המתקיימות כיום, פיתוח החיסונים מתבצע בקצב מזורז. לוחות הזמנים של שלבי הניסויים הקליניים צומצמו מאוד, וזאת במטרה לאפשר את פיתוחם המהיר של החיסונים. ברור שפיתוח מהיר זה מעלה חשש בקרב רבים לאפשרות קיומן של תופעות לוואי שונות שתופענה לאחר מתן החיסון", מסביר אדלשטיין ומוסיף: "כתוצאה מכך עלולים רבים לחשוש מקבלת החיסון, מה שיגביל משמעותית את יכולתה של מדינת ישראל להיאבק במגפה".

מוקדם יותר היום (חמישי) התייחס יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, לסוגיה המורכבת, לדבריו: "אני חושב שזו החלטה טובה של אדלשטיין לקדם חוק חיסון חובה נגד הקורונה משום שבסוף אנחנו בעניין הזה שותפי גורל. הקורונה לא יכולה להבחין בין אדם לאדם ואם אחד שלא התחסן ובסוף יפיץ את הנגיף – הדבר הזה מסוכן לכן אני חשוב שזו החלטה נכונה" – את הדברים הוא אמר לסיון כהן ברדיו '103'.

זוהר הוסיף כי צריך לבדוק "את היסוד החוקתי פה, חוק כבוד האדם וחירותו ואנחנו צריכים לראות את העניין הזה ולבדוק איך אנחנו מצליחים לפתור את הבעיה החוקתית והמשפטית בעניין הזה כדי לבחון איך אנחנו פותרים את הסוגיה הזאת. אנחנו צריכים לבדוק איך אנחנו פותרים את הסוגייה המשפטית הזאת כי אנחנו רוצים להגן על כל אזרחי ישראל אני חושב שיולי אדלשטיין עושה עבודה מקצועית ומשפטית". בנוסף, הוא העריך כי בימים הקרובים תהיה תשובה ברורה מבחינה משפטית ונראה אם זה באמת אפשרי לקבוע עובדה שחייבים להתחסן נגד נגיף הקורונה.

כזכור, בתחילת השבוע הודיעה חברת התרופות "מודרנה" כי החיסון שלה נגד קורונה נמצא יעיל ב-95% בתוצאות ראשוניות. בהודעה מטעם ענקית התרופות נכתב שמדובר ב"יום נהדר", וכי בכוונת החברה להגיש בקשה לאישור השימוש בחיסון בשבועות הקרובים. כ-30 אלף בני אדם לקחו חלק בסבב הבדיקות של מודרנה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, הגיב: "חברת מודרנה היתה חברת החיסונים הראשונה איתה חתם משרד הבריאות כבר לפני חודשים. הודעת החברה היא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל. הפעילות של משרד הבריאות בחודשים האחרונים מוכיחה את יעילותה ואת הצלחתה באיתור, התקשרות ורכישה של החיסונים המובילים בשוק. יחד עם זאת, עדיין דרך ארוכה לפנינו ואסור לנו להיות שאננים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטורפים!! למה הם חושבים שכסף יכול לפצות במקרה של פגיעה בריאותית או פטירה???!!!!! לא נורמליים!! הם עוד אומרים שהתהליך של הניסויים היה מסורז מאוד ושזה עלול לפגוע באמון הציבור אז בואו נחוקק חוק שיכריח את כולם למרות שהם לא מבטיחים שזה בטוח!! לא יאומן לאן הגענו!!! אסור לשתוק על זה!!

אמאלה!!!!!!!!!!!!!

גם נטל ההוכחה לנזק שניגרם יהיה מוטל על הניזוק. איך יוכיח שהמחלה/פגיעה שהוא קיבל היתה מהחיסון??? באמת הזוי…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture