Flash90

בר סימן טוב: "אופטימי בנוגע לחיסונים, העתיד היום נראה בהיר"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, התייחס לניהול הממשלה את משבר הקורונה: "יש סיטואציה שבה הטעויות חוזרות על עצמן אך המציאות היא מורכבת. הייתי שם אחרי הסגר הראשון ואני רואה שכעת יש חזרה על אותו דבר אך המציאות היא מסובכת". על פתיחת הלימודים: "הדבר החשוב ביותר"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, בירך על פעילות משרד הבריאות בעניין החיסונים, ואמר: "היום זה נראה טרוויאלי ושואלים למה קניתם רק מיליון מנות, אך בזמנו זה הרגיש כמו מהלך לא בטוח בכלל". בר סימן טוב הדגיש את האתגר הגדול הצפוי בחלוקת החיסונים, והבהיר שזה היה אחד מהאתגרים הלוגיסטיים הגדולים שידעה מערכת הבראות – את הדברים אמר בראיון לאילנה דיין בגל"ץ.

הוא סיפר: "אני זוכר שבאפריל התחלנו לדבר על החיסונים וזה הרגיש כמו מדע בדיוני. דיברו על חברה שאף אחד לא שמע עליה ואולי יש להם את הפתרון, כך דיברתי עם ד"ר טל זקס ועדכנתי מיד את רה"מ שנתן את ברכתו למהלך. הכנסתי את הצוותים המקצועיים למשרד. היום זה נראה טרוויאלי ושואלים למה קניתם רק מיליון מנות אך בזמנו זה הרגיש כמו מהלך לא בטוח בכלל".

הוא התייחס לביקורות מצד חלק מכלי התקשורת על ניהול קניות החיסונים מהחברות: "תמיד קל להסביר למה עושים דברים לא טוב – אמרו לנו שמודרנה זו חברה חדשה שמעולם לא פיתחה חיסון. הגישה שישראל נוקטת היא לקנות כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר חברות. היינו מהמדינות הראשונות שקנו חיסון מבין המדינות שאין להן מפעלי חיסונים אצלה".

על הטענה לפיה ישראל בזבזה כסף בחוזה עם 'פייזר', אמר: "זה המצב בכל העולם. שמנו כסף לרכישה אך יש מדינות שהשקיעו מיליארדי דולרים כמענקים לחברות שיפתחו את החיסון. כל המדינות באותו מצב ואתה לוקח החלטה מושכלת של סיכויים מול סיכונים. כשאתה רואה את סיכויי ההצלחה אתה מבין את המצב – גם יום סגר עולה לנו הרבה כסף. תמיד ישאלו למה ויתנו סיבות למה לא לחתום על חוזה עם מודרנה ופייזר".

לאחר שרוב בכירי משרד הבריאות פרשו, מעריך בר סימן טוב כי המשרד יצליח לחלק את החיסונים: "אני חושב שכן, עדיין יש שדרה ניהולית טובה בתוכה השר והמנכ"ל. זו אופרציה שתתופעל בעיקר על ידי קופות החולים. המסה של האוכלוסייה תחוסן כמו במבצע חיסוני שפעת. מבצע לוגיסטי מהגדולים שמערכת הבריאות ידעה אך עם תכנון נכון זה יעבוד. אנחנו עושים את זה כל שנה עם חיסוני השפעת".

"נכון שכל שנה מחסנים כשני מיליון אזרחים לשפעת ופה מתכננים ללפחות פי שניים. אני ידוע כאדם לא אופטימי במיוחד אך בנוגע לחיסון אני מאוד אופטימי. כמובן שיש הרבה שאלות בנוגע לחיסון והן אכן שאלות מז'וריות אך אין ספק שהעתיד היום נראה הרבה יותר בהיר מלפני חודש".

על ניהול משבר הקורונה אמר: "אני מסכים שיש סיטואציה שבה הטעויות חוזרות על עצמן אך המציאות היא מורכבת. הייתי שם אחרי הסגר הראשון ואני רואה שכעת יש חזרה על אותו דבר אך המציאות היא מסובכת. יש לנו נטייה להלקות אותנו יותר מדי אך אם נסתכל על יתר מדינות העולם נראה שקורים בהן דברים דומים". למה המשך הבדיקות הטובות בתקופה האחרונה לא משפיעה על מקבלי ההחלטות ולא נפתחת מערכת החינוך?

המנכ"ל לשעבר הזהיר מפתיחה לא זהירה של מוסדות החינוך: "לי יש בבית שני ילדים שעדיין לא חזרו. מכל הדברים שאנו עוסקים בו בנוגע למגפה מערכת החינוך היא הדבר החשוב ביותר גם בשביל השגרה וגם בשביל הבריאות הנפשית של הילדים ועל אף שמשם צפויה ההתקלחות הגדולה ביותר של המגפה. אנחנו מערבבים קפסולות ומשם צפויה ההתלקחות. חשוב להחזיר את הילדים בצורה מושכלת. זה אתגר לוגיסטי גדול יותר אף מהחיסונים אך זה הדבר החשוב ביותר כרגע. כאבא אני אומר שיהיה לזה ערך גם אם יחזירו את הילדים ליומיים או לשבוע שבוע".

הוא נשאל האם רה"מ עדיין מתייעץ איתו: "את השיחות הפרטיות שלי עם מקבלי ההחלטות אני משאיר בצד אך יש אנשים טובים מאוד במערכת כמו מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש וד"ר אלרעי פרייס".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב אברהם אליעזר רשפים אמר כי יש לקחת את הסיכון. אמר שלדעתו, החיסון של המכון הביולוגי יפתיע את העולם כולו. הוסיף שהחיסון של פייזר, יש בו הרבה תופעות לוואי.
הרב אברהם אליעזר רשפים עזר לנו מאד לרפא את אחותי היקרה שתחיה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture