Olivier Fitoussi/Flash90

אדלשטיין: "אי אפשר לפתוח גם וגם וגם – אנחנו לא רוצים להגיע לסגר שלישי"

שר הבריאות מתייחס למהפך בעמדת המשרד לגבי פתיחת מערכת החינוך בערים ירוקות: "לצערי הרב ההורים רוצים להחזיר את הילדים ורוצים עוד אלף ואחד דברים". אדלשטיין הבהיר שלא תומך בחוק חיסון חובה: "השמצה פרועה של מישהו בתקשורת"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (ראשון) בראיון ל'כאן רשת ב' להסכם המתגבש בין ישראל לחברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה ואמר כי משרד הבריאות מנהל משא ומתן עם עוד כמה חברות. "אנחנו מנסים להבטיח שמכולן או רובן יהיה חוזה עם ישראל", אמר השר בריאיון והוסיף: "המשימה שלי היא להיות ערוך לכך שכל אזרח ואזרחית שירצו לקבל חיסון יוכלו לקבל אותו".

שר הבריאות נשאל לגבי קידום חוק חיסון חובה, והשיב בתוקף: "בחיים לא רציתי לעשות חוק חיסון חובה. זאת הייתה השמצה פרועה של מישהו בתקשורת. בחיים לא חשבתי על זה, ואף חד במשרד הבריאות לא חשב על זה. למיטב ידיעתי אין אף מדינה דמוקרטית שבה יש חוק חיסון חובה. זה לא פותר אותי מהצורך להביא כמות מספקת של חיסונים – מה תהיה ההיענות אני לא יודע להגיד".

אדלשטיין התייחס לדחיית כינס קבינט הקורונה שהיה אמור להתכנס היום ונדחה למחר: "אני לא חושב שיש סיבה מהותית. ההחלטה הביצועית היחידה שיש זה הצגת מתווה חזרת כיתות ה'-ו' לבתי הספר. חשוב שנמשיך ביציאה מאוד מדודה וזהירה מהסגר שבמהלכו הצלחנו להוריד את התחלואה".

שר הבריאות התייחס לדיווח שהסיר את התנגדותו לפתיחת כל מערכת החינוך בערים ירוקות והסביר ש"אף פעם לא הייתי נגד פתיחת מערכת החינוך. אמרתי, ואני חוזר ואומר, שכנראה לאף אחד לא באמת היה אכפת מפתיחת מערכת החינוך כולה כי תמיד שנאמו לגבי הערך הרב של מערכת החינוך – באותו משפט הוסיפו שצריך לפתוח גם את המסחר, והקניונים והשווקים – אין גם וגם".

בראיון ל'גלי צה"ל אמר אדלשטיין כי "אי אפשר לפתוח גם וגם וגם. אנחנו לא רוצים להגיע לסגר שלישי, אבל אם נמשיך בדרך הזו נלך לשם". לדבריו, "לפי התסריט האופטימי – בתחילת השנה הבאה יתחילו להגיע חיסונים במשלוחים קטנים. אם הכל ילך כשורה, נוכל לראות חיסונים המוניים לקראת אמצע 2021". עוד דווח כי בכירים ישראלים אמרו שבימים הקרובים ייחתמו שני הסכמים נוספים לאספקת חיסונים, אך "המסה הגדולה של מנות החיסון תגיע רק בחודש מאי".

בראיון ל'רדיו 103' אמר אדלשטיין כי "משרד הבריאות אף פעם לא היה בדעה שאסור לחדש את הלימודים, השיח הזה הוא באמת קצת מוזר. מעולם לא אמרו לנו ולי כשר הבריאות שקודם כל צריך לפתוח את הלימודים, אילו היה מתכנס הקבינט, וכל השרים היו אומרים 'לא ניתן לפתוח דבר אחר לפני שפותחים את כל הכיתות במערכת החינוך', היינו עושים את זה בשמחה רבה. אני חושב שחינוך זה ערך עליון. כשבאים אחד אחרי השני בממשלה ובכנסת ובציבור, ואומרים חינוך וחנויות וקניונים ומסעדות וכינוסים ותרבות וספורט, אז אנחנו בקצב מסחרר נגיע לסגר שלישי".

"אנחנו באנו והצגנו בצורה מסודרת איפה יש יותר ואיפה פחות סכנה אפידמיולוגית, נכון שבחינוך יש סכנה, אבל אילו כולם היו לא רק מצהירים על חינוך כערך עליון אלא אומרים את שאמרתי – 'לא ניתן לפתוח דבר אחר', כך היינו פועלים, ותאמינו לי אם היו הולכים לפי מתווה זהיר ורציני לא היה קורה אסון". הוא טען כי "כנראה ההורים היו צריכים לומר 'קודם כל הילדים חוזרים לבתי הספר', אבל לצערי הרב ההורים רוצים להחזיר את הילדים ורוצים עוד אלף ואחד דברים". הוא האשים: "אני אומר שאין שום גורם במדינה שבאמת אבל באמת שם את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות, כי גם וגם לא נקרא סדר עדיפויות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture