Hadas Parush/Flash90

סגן שר הבריאות: "אם הלחצים יובילו לפתיחה נוספת – נגיע לסגר שלישי"

יואב קיש התייחס גם לחיסונים שנראים באופק: "בהנחה שבחודש דצמבר נתחיל לראות את אישורי ה-FDA לחיסונים, אני מאמין שבאזור ינואר-פברואר נקבל חיסונים והתהליך יתחיל. ברור לכולם שאוכלוסיות הסיכון, הצוותים הרפואיים והיחידות המיוחדות יהיו בסבב הראשון לחלוקה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

סגן שר הבריאות, יואב קיש, תולה תקווה בחיסונים ובטכנולוגיה שתסייע לפתוח את מערכת החינוך – אך מתנגד להקלות נוספות בהגבלות, וטוען שהן עלולות להביא לסגר נוסף. לדבריו, "אנחנו נמצאים היום בנקודה שמאוד תלוי מה נעשה ומה נחליט, וזה יקבע אם נגיע לסגר שלישי או לא. הובלנו מדיניות שאומרת בצורה ברורה: לא פותחים בלי שרואים ירידת תחלואה" – את הדברים אמר בראיון ל'ווינט'.

קיש: "התופעה הזו של ירידת התחלואה הסתיימה, ואנחנו אפילו במגמת עלייה, אולי אפשר לשייך את זה ליותר בדיקות, אבל אנחנו רואים שהתחלואה בוודאי לא יורדת, היא נעצרה. כל הקלה נוספת תגרום לכך שנהיה במקדם הדבקה גדול יותר, הוא הוסיף "אם נהיה אחראים, נפתח רק במתווים עם בדיקות או שלא נפתח מקומות שאנחנו חוששים מהם, אז לא נהיה בסגר", אמר. "אם נפתח בגלל לחצים עוד ועוד מקומות, כי באופן טבעי כל מי שמחוץ למעגל רוצה להיכנס פנימה, אז מאוד יכול להיות שנידרדר לסגר".

באחרונה מתנהל קמפיין גדול של מנהלי הקניונים ברחבי הארץ, הם דורשים מרה"מ פתיחה מיידית של מרכזי הקניות, סגן השר התייחס לכך: "זו תוספת מאוד גדולה, עם חשש מאוד גדול להדבקות. אנחנו רוצים ללכת לפיילוט כלשהו, אבל ברור שגם במהלכו הלחץ שלהם לפתוח ימשיך כל הזמן. זו שאלה מאוד גדולה".

על מערכת החינוך עדכן: "הכיוון הוא כן לאפשר לה לעבוד, אבל בכפוף לבדיקות, כל בית ספר שייבדק פעם בשבוע, מורים ותלמידים, יוכל להישאר פתוח גם אם הוא לא יהיה באזור ירוק או צהוב. הרעיון הוא שככה נעלה על התחלואה. פיתחנו כלים חדשניים כמו איגום מטושים. למדינת ישראל יש יכולת בדיקת PCR שאין כמעט למדינות אחרות בעולם, ואם נלך למתווה כזה אז מדובר בחדשנות ישראלית שתאפשר את פתיחת מערכת החינוך תחת הקפדה ובדיקות".

קיש הסביר כיצד יעבדו הבדיקות: "התלמידים יגיעו לכיתה, וייקחו אותם אחד אחרי השני. ברגע שמצאו חולה אחד או שניים, כל הכיתה כמובן נסגרת ונכנסת לבידוד. הרעיון הוא שאתה תבדוק ובמקומות שיהיו שכבות וכיתות נקיות, גם אם האזור עצמו אדום, אז הן ימשיכו ללמוד. אם באותה כיתה יש חולים, אז כמובן שהיא תיכנס בידוד. הדרך שלנו למצוא את התחלואה באזור אדום היא באמצעות הדבר הזה".

הוא הדגיש כי "אם ההורים או המורים לא יסכימו, המשמעות היא שהם ייסגרו ברגע שבית הספר לא יהיה ירוק", אמר קיש.

הוא נשאל האם המהלך הזה ימנע סגר: "לתפיסתי, בדיקות מונעות סגר. בדיקות למשל מאפשרות אי ירוק באילת ובים המלח. בדיקות יכולות לתת את 'מגן החינוך' שדיברנו עליו עכשיו. יש הרבה מאוד יתרונות לפתוח מערכות, בוודאי כשהן שוטפות. הצלנו ככה חיים בתוכנית 'מגן אבות ואימהות' שנגע לאוכלוסיית הסיכון. אני מאוד מאמין במודלים שמשלבים הרבה מאוד בדיקות ובדיקות סקר לצורך יציאה מהסגר ומניעת תחלואה".

הוא נשאל על מרד הקניונים, הפותחים ללא רשות את המרכזים: "הם מקבלים קנסות ונסגרים. מנכ"ל עזריאלי הודיע שהוא לא פותח. שוחחתי איתו שלשום ואמרתי לו 'אתם רוצים פיילוט? להראות לנו שאתם אחראים, שאתם בודקים?'. ברור שיש כאן אבסורד, ואני חושב שהוא הבין את זה היטב. אם קניוני עופר פותחים בניגוד לחוק, הם יסבלו מאכיפה מאוד משמעותית. אני מבין את הקושי הכלכלי ולכן צריך לשמור על התחומים שלא יעבדו ולפצות אותם".

הוא נשאל על החיסונים, מתי יגיעו ומי יקבל את החיסון ראשון: "בהנחה שבחודש דצמבר נתחיל לראות את אישורי ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני) לחיסונים, אני מאמין שבאזור ינואר-פברואר נקבל חיסונים והתהליך יתחיל. בונים עכשיו גם את תוכנית ההפצה הלוגיסטית וגם את התכנון למי שיקבל. ברור לכולם שאוכלוסיות הסיכון, הצוותים הרפואיים והיחידות המיוחדות יהיו בסבב הראשון לחלוקה. הדבר הזה נבנה בימים אלה, ועד שיגיעו החיסונים נדע לאן זה הולך וכיצד נטפל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture