Gershon Elinson/Flash90

מצגת משרד הבריאות לקבינט: ב-31 יישובים לא ניתן לפתוח את כיתות ה'-ו' מחר

משרד הבריאות סימן תשעה יישובים אדומים ו-22 כתומים בהם אין לפתוח את הלימודים בכיתות ה'-ו' מחר, הפתיחה תהיה ביישובים ירוקים וצהובים. הקבינט יאשר להגדיל את הצפיפות באוטובוסים. השרים ידונו גם במצב התחלואה המידרדר • בפנים: המצגת של משרד הבריאות ו'מגן ישראל'

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב (שני) ולדון בצעדים הבאים שיינקטו בצל המאבק המתמשך בתחלואה. במוקד הדיון צפויה לעמוד סוגית פתיחת מערכת החינוך. במצגת שהכניסו במשרד הבריאות ו'מגן ישראל' נקבע כי ישנם 31 יישובים כתומים ואדומים שלא ניתן לפתוח בהם את הלימודים בכיתות ה'-ו' מחר. מדובר ביישובים שסך תושביהם מגיע ל-650 אלף איש.

הפתיחה של כיתות ה'-ו' תהיה ביישובים ירוקים וצהובים, כאשר צבעי הערים ייבחנו על בסיס שבועי והציון הקובע יחול קדימה עד מועד החיתוך הבא וללא מנגנון ערעורים. יותר מעבר של עובדי הוראה ותלמידים בין רשויות, למעט באזורים מוגבלים.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר לקראת כינוס הקבינט כי "אני מתכוון הערב בקבינט הקורונה לקרוא לחזרת כל התלמידים בכל הכיתות ללימודים באופן מיידי. ביחד עם ידידי שר החינוך יואב גלנט, ננסה לשכנע את חברי הקבינט כי כל התלמידים חייבים לשוב ללימודים. אסור לנו לאבד דור שלם של ילדים".

שר החינוך יואב גלנט כתב הבוקר בטוויטר: "תלמידי כיתות ז׳, ח׳, ט׳, י׳ – לא שכחנו אתכם. הערב אדרוש בקבינט הקורונה להחזיר אתכם לבתי הספר כבר בשבוע הבא – חזרתכם ללימודים עומדת בראש סדר העדיפויות שלי ושל משרד החינוך. סדר עדיפות לאומי נכון מחייב את חזרת התלמידים לבתי הספר. זהו נושא ערכי וצורך לאומי חיוני".

מלבד החינוך, יעסוק הקבינט גם במצב התחלואה המידרדר, אותו יציג בפני השרים ראש המל"ל מאיר בן שבת, וב"שימוש באמצעים דיגיטליים לניטור ולקטיעה של שרשרת ההדבקה", בהובלת שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי והשר להשכלה גבוהה זאב אלקין.

בעניין הקניונים, שר האוצר ישראל כץ מציע לפתוח עוד השבוע עשרה קניונים במסגרת תוכנית הרצה, ובשבוע הבא את כל הקניונים. משרד הבריאות מתנגד לכך. שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ מתכוון להצטרף לדרישה לאשר את התוכנית הניסיונית להפעלת הקניונים.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ מתכוון לדרוש מקבינט הקורונה לאשר את הפיילוט לקניונים הסגורים כבר היום, ולקבוע מועד להתחלתו בהקדם. לדבריו, "כבר מספר ימים שמתקיימים דיונים ארוכים בין משרדי הכלכלה, הבריאות, האוצר, המשפטים והמל"ל, על אופן ביצוע הפיילוט. אין סיבה לחכות שיסתיימו הדיונים ואז לקבוע מועד. אני אדרוש לאשר את הפיילוט כבר היום, ולקבוע מועד התחלתו".

הקבינט צפוי לאשר להגדיל את התפוסה באוטובוסים מ-50 ל-75 אחוזים, לבקשת משרד התחבורה. יש לציין כי הצפיפות בחלק מהקווים כבר גבוהה בהרבה מ-50%, ולכן במקום להגביר את התדירות ואת השירות – הקבינט בחר בשיטה אחרת של הגדלת הצפיפות.

המצגת המלאה של משרד הבריאות ו'מגן ישראל' לקראת הקבינט:

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture