Olivier Fitoussi/Flash90

קבינט הקורונה אישר: יוגדל מספר הנוסעים באוטובוסים ל-75% תפוסה

קבינט הקורונה אישר פה אחד את תקנות התחבורה העדכניות, בהתאם לעמדות המקצועיות של משרדי התחבורה, הבריאות והמל"ל. התקנות ייכנסו לתוקף תוך יממה ויובאו לאישור וועדת הכלכלה של הכנסת. הנימוק: "צפיפות בתור בכניסה לכלי התחבורה תוביל לחשיפה מוגברת לנגיף בתחנה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

קבינט הקורונה אישר הערב פה אחד את תקנות התחבורה העדכניות, בהתאם לעמדות המקצועיות של משרדי התחבורה, הבריאות והמל״ל להגדלת אחוזי התפוסה באוטובוסים ל-75% וזאת כדי לתת מענה לאיזון בין הביקושים לשירותי התחבורה הציבורית לבין שמירה על בריאות הציבור. התקנות ייכנסו לתוקף תוך יממה ויובאו לאישור וועדת הכלכלה של הכנסת.

בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "לבקשת משרד התחבורה מוצע לבצע תיקון בתקנות התחבורה שמטרתן להגדיל את התפוסה המותרת הציבורית מ-50% ל-75%. התיקון מוצע בעקבות החזרת פעילות חלקית ומדורגת במשק, לרבות פתיחה חלקית של בתי הספר (בכיתות הנמוכות), חנויות הרחוב ומרכזי הקניות הפתוחים ולאור הנתונים שנמסרו ממשרד התחבורה לפיהם חלה עלייה משמעותית בביקוש לנסיעות בכלל אמצעי התחבורה היבשתית הגורמים לעומסים בכלי התחבורה ובתחנות".

"יצוין כי הגבלת מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בעת ביקוש גבוה עלולה להעלות את מספר האנשים הממתינים בצפיפות בתור בכניסה לכלי התחבורה היבשתיים ולהוביל לחשיפה מוגברת לנגיף בתחנה לפני הנסיעה בתחבורה הציבורית".

יושב ראש איגוד רופאי בריאות הציבור פרופ' חגי לוין אמר בתגובה להחלטה כי "הדרך להקטין הסיכון להדבקה בתחבורה ציבורית היא להגדיל תדירות בקווים העמוסים ובכך להקטין צפיפות התמודדות עם סיכונים להדבקה בתחבורה הציבורית היא ידי תכנון, מזעור סיכונים והשקעה חכמה בתשתיות שיועילו גם בטווח הארוך. התעלמות מהסיכון או סגירה מוחלטת אינם פתרונות ברי קיימא".

יו"ר סיעת מרצ, תמר זנדברג, אמרה בתגובה על ההחלטה להגדיל את הצפיפיות באוטובוסים: "במקום לספק פתרונות יצירתיים, קבינט הקורונה שוב עושה את הדבר ההפוך ממה שצריך לעשות. ממשלה שלא יודעת לספק לאזרחים תחבורה ציבורית ראויה בשגרה, מחליטה לצופף עשרות נוסעים בזמן מגפה משתוללת. זו תמצית התנהלותה במשבר הקורונה".

"תשעה חודשים של משבר, ובמקום להגדיל את התדירות (בין היתר באמצעות אוטובוסים מחברות ההיסעים והתיירות שנמצאות בעצמן במשבר), עושים את הדבר ההפוך, ומצופפים עשרות נוסעים בזמן מגפה משתוללת. בחיי שההחלטה לצופף את התח"צ היא מהמטומטמות ביותר שיש. צינורות סגורים יצופפו ויהפכו למוקדי הדבקה, ואח"כ יתפלאו למה שוב סוגרים את בתי הספר והחנויות. זאת בזמן שחברות ההיסעים והתיירות כמעט מושבתות מתחילת המשבר ויכולות לספק אוטובוסים שיגדילו את התדירות, יפחיתו הדבקה וגם יספקו פרנסה", אמרה זנדברג.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי ומירי רגב אכפת לכם בכלל מהכלכלה מהחברות הפרטיות שיכולות היו לתת מענה בכל התקופה במקום להיסגר אחת אחרי השניה . וכאפקט דומינו גם הדבקה בתח"צ שכעת אתם מגדילים שוב פעם ל75% תפוסה שכולנו יודעים איך חלק גדול מהציבור משתמש בו ללא עטיית מסיכה אכילה שתייה דיבור בטלפון ועוד..

צודק הנהג תח"צ . תמשיכו להצביע לביבי ויהדות התורה זה מה שתקבלו .. הרי הח"כים וביבי לא יודעים בכלל איך נראה אוטובוס מבפנים ועוד בזמן הקורונה

בטוח הקורונה סיכמה עם מירי רגב ומקלב שהיא לא מדבקת גם ב45 איש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture