צילום: דוברות הכנסת

סער מציע: "לחלק את המדינה ל-20 אזורים ולבצע בדיקות כלל ארציות" • צפו

הח"כ הבכיר טען כי "ישראל מבזבזת זמן ואינה משתמשת ביכולות שיש לה של היקף ואיגום הבדיקות. צריך להפסיק לדשדש במקום במיקרו-טקטיקה ולצאת למהלך אסטרטגי משנה-מציאות. אנחנו כבר באיחור, שמחיריו הכלכליים והחברתיים כבדים. חבל על כל יום שחולף"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הצעה לעריכת מבצע בדיקות כלל-ארצי, בו-זמנית, הוצגה היום (שלישי) בוועדת הקורונה בכנסת, ע"י ח"כ גדעון סער. הוא קרא לערוך בדיקות כלל-ארציות, כדי לאתר את החולים, ובעיקר את אלו חסרי-התסמינים. "למדינה יכולות בדיקה מהירות, לוגיסטיקה של פיקוד העורף – ותוך חלוקת המדינה לכעשרים אזורים, שיוגבלו רק ל-24 שעות. יערכו כחצי מיליון בדיקות ביום – ובאזור שנבדק, תשוב כל הפעילות למעט אירועים המוניים. כך בשבועיים וחצי, ניתן לבדוק את כל אזרחי המדינה. אני קורא לממשלה – תשקיעו את הזמן באסטרטגיה ולא במיקרו-טקטיקה".

לדברי סער, ככל שתיערך בדיקה זו מספר פעמים – ניתן יהיה להוריד באופן דרמטי את התחלואה. אמנם העלות של מבצע כזה היא גדולה מאד – אך עדיין זולה למשק מהסגרים המתמשכים. לדבריו, לפני כשבועיים שוחח בנושא עם ראש הממשלה והיועץ לביטחון לאומי – והובטח לו כי התכנית תיבדק. "כל יום נגרמים נזקים כבדים מאד לחברה ולכלכלה הישראלית"

ד"ר שרון אלרועי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, טענה כי יש קושי לאכוף את ההצעה למי שלא ירצה להיבדק – להיכנס לבידוד. לדבריה, היום, בארבע ערים בארץ, מבצע המשרד בדיקות המוניות בבתי ספר, "אך לכל בדיקה יש מרווח טעות, וחייבים יותר מבדיקה אחת. תכנית הבדיקות ההמוניות נבדקת ותיבדק בהמשך. צריך לבנות תכנית ישימה, אך מאד היינו מעוניינים בבדיקות המוניות במוקדי תחלואה. יש למדינה כיום יכולת 100 אלף בדיקות ביום, אך אין 100 אלף איש מדי יום המעוניינים להיבדק".

איל צימליכמן, סמנכ"ל חדשנות במרכז הרפואי "שיבא", הציע התחלת התכנית בערים מסוימות – ומשם לאזורים גדולים יותר. ״לאחר החיסון נאפשר כניסה של אנשים למקומות שעתידים להיפתח אחרונים כמו תיאטראות בהצגת תעודה שהיה חולה, עבר בדיקת פי סי אר או שהתחסן״.

שאשא-ביטון תהתה "ברגע שיתחילו להגיע חיסונים, לא הצלחתי להבין את השיח של מי שלא יתחסן לא יוכל לנוע באופן חופשי. כי אז מה זה שונה ממחלות אחרות? עד היום אמרו שזה שונה ממחלות אחרות כי אין חיסון. חובת חיסון היא בעייתית מאוד, אני לא זוכרת שביקשו ממני כשעליתי למטוס חובת חיסון – גם כאשר הייתה שפעת חזירים". אסתר אדמון, יו"ר המיקרוביולוגים עובדי המעבדות, הזהירה מפני אמינותן הירודה של הבדיקות המהירות.

יו"ר הועדה, יפעת שאשא-ביטון הדגישה כי ״האסטרטגיה היום היא סגר. אנחנו כבר לא-מעט בתוך האירוע – ולכן הצגה של תכניות נוספות – חשובה להתמודדות יותר שפויה עם הנגיף. הוועדה מציעה חלופות לטיפול במשבר הקורונה, גם בהחזרת מערכת החינוך, וגם בהרחבת הבדיקות". עוד מחתה על גישת משרד הבריאות "שתפיסתו הבסיסית היא שהציבור משקר ומרמה. אי אפשר לצפות לאמון הציבור – בלי לתת אמון בציבור". היא קראה לתגבר את מערכת הבריאות "במקום להכין עוד סגר".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture