Olivier Fitoussi/FLASH90

במשרד הבריאות שוקלים לבטל את הפיילוט בקניונים: "הם ירו לעצמם ברגל"

אחרי התמונות של התקהלויות הענק בקניונים - נשקלת האפשרות להפוך את ההחלטה ולסגור אותם שוב. אדלשטיין מכנס הערב דיון מקצועי בנושא ומקורבים לשר אומרים כי "אם המצב לא ישתנה באופן קיצוני ומיידי יצטרכו לשקול גם סגירה מיידית". 11 עובדים במלון בים המלח זוהו כחיוביים

כתבות נוספות בנושא:

במשרד הבריאות מעריכים: ישנם עוד אלפי חולים בתת הווריאנט החדש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה

אחרי תמונות התורים וההתקהלויות אתמול בקניונים, מקורבים לשר הבריאות יולי אדלשטיין אומרים הערב (מוצאי שבת) כי אם המצב לא ישתנה באופן קיצוני ומיידי השר יצטרך לשקול סגירה מיידית. משרד הבריאות יכנס הערב דיון דחוף שבו ישתתפו בין היתר מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי וממונה הקורונה נחמן אש יחד עם נציגי משרד האוצר.

ב'כאן חדשות' דווח כי במשרד האוצר מתנגדים לעצירת הפיילוט ודורשים לשנות את הגדרותיו באשר להכנסת קונים בהתאם לגודל החנות. במשרד טוענים שיש לשנות את הגדרת הפיילוט שלפיה יורשו לשהות בכל חנות לכל היותר 10 קונים, ללא קשר לגודלה, גם כשמדובר בחנות גדולה שיכולה להכיל כמות גדולה יותר של קונים במגבלות הריחוק החברתי.

מקורבים לאדלשטיין שצוטו ב'חדשות 12' אמרו כי "השר אדלשטיין רואה את מצב הקניונים בחומרה ולכן הנחה לקיים הערב דיון מקצועי בנושא. אם המצב לא ישתנה באופן קיצוני ומיידי יצטרכו לשקול גם סגירה מיידית. היה מצופה מבעלי הקניונים לנהוג באחריות ולהקפיד על כל ההנחיות של משרד הבריאות. מה שעשו בשישי היתה ירייה עצמית ברגל".

תחקיר ראשוני העלה כי חלק מ-15 הקניונים שנבחרו כפיילוט פעלו בניגוד להנחיות, והכניסו יותר אנשים מהתפוסה שהוגדרה מראש, מה שיצר את הצפיפות. עם זאת ככל הנראה לא ניתן לשנות בשלב הזה את רשימת הקניונים שנבחרו לשמש כפיילוט, וההחלטה של בכירי משרד הבריאות תהיה סביב השאלה כיצד לנהוג בהמשך.

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, שחר תורג'מן, אמר כי "אם לשר הבריאות חשוב לא ליצור צפיפות ועומסים, כמו שנראו בפיילוט שהוא המציא, עליו לפעול כמו כל שרי הבריאות במדינות העולם המערבי. עליו לפתוח מיד את כל המסחר כדי לפזר את הציבור ולאפשר כניסת לקוחות לחנוית ביחס לגודלן. זה הזמן לפתוח בשבוע הקרוב את החנויות מ-8:00 בבוקר ועד חצות. צעדים אלו יסייעו בפיזור העומסים שיוצרים התקהלויות מיותרות".

מלשכת שר הבריאות נמסר לפני כניסת השבת כי "אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי ואת ראש "מגן ישראל" פרופ' נחמן אש לקיים דיון מקצועי כבר במוצאי שבת על מתווה הקניונים. זאת נוכח המראות שהופצו היום על עומסים משמעותיים בקניונים, עם פתיחת המתווה, ונוכח נתוני התחלואה העולים. מסקנות אנשי המקצוע יונחו על שולחנו בתחילת השבוע, אז יגבש את עמדתו על המשך המתווה".

הקניונים שנפתחו אתמול הם ביג פאשן בית שמש, סנטר 1 בירושלים, קניון ערד, אם הדרך, שבעת הכוכבים, קניון שרונים, לב המפרץ, ארנה נהריה וקניון מבנה נוף הגליל. הקניונים האלה נבחרו שלשום בהגרלה והצטרפו לאלה שכבר נבחרו – קניון מלחה בירושלים, קניון עזריאלי חיפה, קניון איילון, הקריון וגרנד קניון בבאר שבע.

בפיילוט נקבע אז שהקניונים הללו ייפתחו מיידית, בכפוף לעמידה בתקנות שאושרו מוקדם יותר השבוע על ידי הממשלה. לפי הפיילוט, פעילותם תיבחן למשך 10 ימים – אחריהם תתקבל החלטה כיצד ומתי יפתחו כלל הקניונים ברחבי הארץ – אך ייתכן שלאור התמונות של תורי הענק אתמול, הפיילוט יוכרז ככישלון עוד הלילה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום כי במסגרת בדיקות סקר לעובדים בבתי המלון באזור ים המלח, התגלו 10 עובדים מאומתים בקרב עובדי מטבח ושירותים במלון ישרוטל ים המלח. העובדים היו ללא תסמינים והם אובחנו הודות לדיגום שנעשה בהתאם לתכנית האי הירוק.

ברגעים אלה מתבצעת חקירה אפידימיולוגית מקיפה. ביממה האחרונה נדגמו עובדי המלון ובימים הקרובים יבדקו בשנית. בדיון שקיים מנכל משרד הבריאות, הוחלט להשהות את פעילות בית המלון ישרוטל ים המלח עד לסיום הבדיקות הנדרשות. אורחים ששהו בבית המלון ישרוטל ים המלח החל מתאריך 22.11.20 נדרשים לבצע בדיקת קורונה באתרי דיגום ליד ביתם. משרד הבריאות ממשיך בבדיקת האירוע ויעדכן את הציבור בהתאם לממצאים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture