צילום: פלאש 90

נתניהו: "במידת הצורך נעצור את המשך ההקלות ונהדק את הקיימות" • צפו

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו נאבקים במגיפה מאוד קשה שגבתה מאיתנו עד עכשיו כ-2,800 בני אדם, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ואנחנו דואבים על כל אחד ואחת מהם". על החיסונים: "אנחנו נדון השבוע במתווה חלוקת החיסונים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


צילום: איתי בית-און, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית להתמודדות עם נגיף הקורונה: "בנושא מצב הקורונה, צריך להבין שאנחנו נאבקים במגיפה מאוד קשה שגבתה מאיתנו עד עכשיו כ-2,800 בני אדם, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ואנחנו דואבים על כל אחד ואחת מהם. אנחנו יודעים את סבל המשפחות. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי למנוע החרפה של המצב, שיכול להביא אותנו למחוזות קשים בהרבה, אפילו יותר קשים ממה שספגנו עד עכשיו".

"אני מבקש לתת לכם נתונים של חמש מדינות באירופה בגודל שלנו, מדינות מן המתקדמות בעולם, והן ספגו מחירים קשים בהרבה, עוד יותר קשים מאיתנו. בלגיה עם 16,000 מתים, צ'כיה עם 7,300, שוויץ – 4,500, הולנד – 9,200, שבדיה – 6,000. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי שלא נוסיף מחיר טרגי זה למחיר שכבר שילמנו במגיפה".

נתניהו הוסיף: "אני חייב להגיד לכם שמצב התחלואה שלנו, יחסית למדינות ה-OECD – מדינות שאנחנו תמיד משתווים אליהם ומשווים את עצמנו אליהם – הוא טוב. יש לנו 9,500 חולים פעילים, זה הרבה פחות לנפש כמעט מכל המדינות הללו, אבל אנחנו חייבים לשמר את זה. אני אומר לכם ביושר שאנחנו בסכנה שלא נשמור על זה אם לא נפעל מיד, כי בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה ברורה בתחלואה".

ראש הממשלה התייחס להמשך ההקלות: "אנחנו כל הזמן בוחנים את הנתונים ואת ההקלות שביצענו. אם יהיה צורך, נעצור את המשך ההקלות ואף נהדק את אלה שכבר נתנו. אני מבקש מהאזרחים להמשיך לשמור על הכללים ולהישמע להוראות משרד הבריאות".

על החיסונים: "אנחנו נדון השבוע במתווה חלוקת החיסונים. בשבוע שעבר הייתי במרכז הלוגיסטי המרשים של חברת טבע. אנחנו ערוכים לקלוט את החיסונים הללו, מיליוני חיסונים, להקפיא אותם וגם לחלק אותם".

עוד אמר: "המדיניות שלי הייתה, והיא עדיין, להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. אנחנו רואים שהמדיניות הזאת מוכיחה את עצמה, על רקע דיווחים שונים על טיב תהליך בדיקות החיסונים, לפחות באחת החברות. ובכן, המדיניות היא להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות. אנחנו נמשיך במאמץ הזה יחד עם שר הבריאות ומשרדו".

עוד אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מציינים היום את כ"ט בנובמבר. בשעה 15:00 יתקיים היום טקס בשער הגיא לכבודם של פורצי הדרך לירושלים. זה כמובן מציין פעולה חשובה במהלך מלחמת העצמאות שלנו, אז אני אתייחס לדברים שם".

הוא הוסיף: "אנחנו מביאים היום לאישור הממשלה שני הסכמים בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות. הראשון, כינון קשרי תעופה סדירים; והשני, הסכם שיתוף פעולה בתחומי הקידום והפיתוח של מדע וטכנולוגיה מתקדמת. זהו עוד ציון דרך בחיזוק היחסים בין המדינות, ואנחנו נמשיך לפתח את הקשרים בהסכמים נוספים שנביא".

"אנחנו מביאים היום מענקים לחיילים משוחררים, בדגש על חיילים בודדים, כי הם לא זכאים לדמי אבטלה. זהו צעד חשוב שיסייע להם בתקופה הזאת, אחרי שסייענו גם לסטודנטים".

בהמשך דבריו, אמר: "אני מבקש להודות לרונן פרץ שמילא את תפקיד המנכ"ל במסירות ובמקצועיות בשנה האחרונה ועשה דברים חשובים מאוד בהרבה תחומים, גם בתחום המדיני, גם בנסיעות שונות, וגם בפעולות כאן – פעולות שסייעו רבות לממשלה ולי, גם ובייחוד בתקופת הקורונה. אז תודה לך, רונן, והמשך הצלחה".

נתניהו סיפר: "אני יצאתי בסוף השבוע כמנהגי קצת להתאמן. אי אפשר ללכת כרגע לחדרי כושר, אז אפשר ללכת בחוץ באוויר הפתוח. זה טוב. גם שם אגב, אני משתדל לחבוש מסכה. בחוף הים בקיסריה, הלכתי לנוח לרגע, טיפסתי לקצה האקוודוקט, ואני רואה אנשים הולכים, איזו משפחה, במרחק של כמה מאות מטרים. פתאום אני שומע ילד קטן שמתחיל לצעוק, ורץ אליי במהירות עצומה ומטפס את המתלול הזה, שזה מאוד קשה לילד קטן, ומאוד מאוד מתרגש לפגוש את ראש הממשלה".

נתניהו הוסיף: "ילד נפלא. הוא אחר כך קרא לאמא גם שתוכל לצלם אותו, והוא החזיק בעצמו מצלמה. הוא כל כך התרגש ורצה לספר לחבריו. אז אני רוצה להגיד לכם – גם אני התרגשתי. אשרי המדינה שיש לה ילדים כאלה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כבוד ראש הממשלה זה לא יעזור תכניס את השוטרים הגיבורים שלך (ואז באמת נראה מה הם שווים) לכפרים הערביים..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture