David Cohen/Flash90

שר החינוך: "נעשה 15 אלף בדיקות סקר בכל יום – בסגר נוסף אתמוך בהשארת הלימודים"

השר גלנט התייחס לחיסול של מוחסן פח'ריזאדה: "כולם יודעים שאיראן חותרת לנשק גרעיני. ארה"ב, ישראל ומדינות נוספות מנסות לעצור את התהליך הזה. איראן עם נשק גרעיני זה סכנה גלובלית". על המשבר הפוליטי: "לא רואה שחקן אחד בתוך הקואליציה שיכול להרוויח מבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר החינוך יואב גלנט אומר הבוקר (ראשון): "נבצע 15 אלף בדיקות סקר בקרב מורים ותלמידים בכל יום, בדיקות הסקר ייערכו באמצעות ניידות בשיתוף פעולה עם בית החולים שיבא בתל השומר". לדבריו, "המטרה היא לאתר נדבקים לפני שהסימפטומים מתגלים. כשהסימפטומים מתגלים זה בדרך כלל אנשים שכבר גרמו לתחלואה של אנשים נוספים, אנחנו בתהליך של צבירת היכולת. התהליך החל ואני מעריך שמהרגע הזה ייקח לנו כחודש להגיע למספר של 15 אלף בדיקות, אני מקווה שבקרוב" – את הדברים אמר בראיון ל'ווינט'.

הוא נשאל האם הוא חותר שבזכות הבדיקות בתי הספר ימשיכו לפעול בכל מצב: "הפעלת מערכת החינוך היא עניין של סדר עדיפות לאומי. אנחנו רואים באירופה שבאנגליה, גרמניה, צרפת, מקומות אחרים, יש סגר מוחלט ומערכת החינוך פועלת. זה עניין של סדר עדיפות. אני חושב שראש הממשלה, הקבינט, לפי עצתי קיבלו את ההחלטה הנכונה ופתחו את מערכת החינוך. אני מקווה שלא נצטרך לסגור אותה".

לדבריו, מטרתו היא שבמידה ויהיה סגר כללי נוסף מערכת החינוך תישאר פתוחה בערים עם תחלואה נמוכה. "זו עמדתי וזה מה שהצגתי לקבינט ואני מקווה שהדבר הזה גם אם חלילה יגיע למבחן יעמוד במבחן".

בדבריו ציין גלנט כי עיקר התחלואה במוסדות החינוך מאז החלה פתיחתם מגיעה מהמגזר הערבי: "המגזר הערבי חייב לגלות אחריות. למעלה מ-60% מהחולים במערכת שייכים למגזר הערבי. זה פי שלושה מחלקו היחסי של המגזר במערכת החינוך. זה מדאיג מאוד".

הוא נשאל מה הוא מתכוון לעשות עם התחלואה במגזר הערבי: "ההחלטות של קבינט הקורונה קובעות שערים כתומות ואדומות לא פותחות את הלימודים. אני מקווה שהדבר הדבר הזה ייאכף על-ידי מי שצריך". גלנט התייחס לדאגה סביב העלייה בתחלואה ואמר כי "אני חושב שברור היום לכל מי שעוסק בעניין – בית הספר הוא מראה של סביבתו. כשהסביבה נשמרת אז בית הספר נשאר ברמה טובה של תחלואה ואפשר לשלוט בדברים".

גלנט נשאל על חיסולו של מדען הגרעין הבכיר של איראן ד"ר מוחסן פח'ריזאדה. הוא שאל את המראיין: "למה אתה מתכוון? קראתי עליו ב-'ווניט'". לדבריו, "כולם יודעים שאיראן חותרת לנשק גרעיני. ארה"ב, ישראל ומדינות נוספות מנסות לעצור את התהליך הזה. איראן עם נשק גרעיני זה סכנה גלובלית, זה סכנה למזרח התיכון, סכנה לישראל, ומטריה לביצוע פעולות טרור גם אם הנשק הגרעיני הזה לא יופעל".

הוא הוסיף: "מידת ההשפעה של חיסולים כאלה היא גדולה. "בוא ניקח לדוגמה את האירוע שבוצע לפני שנה על ידי האמריקנים שבמהלכו חוסל סולימאני. אתה שואל אותה האם זה השפיע על האופרציה האיראנית במרחב? התשובה היא חד משמעית כן. זה גם יוצר הרתעה בעלת משמעות נרחבת".

על סבב בחירות נוסף, אמר: "כמו שהדברים נראים עכשיו זה עלול להגיע לזה. אני מאוד מקווה שזה לא יקרה. מאוד מקווה".

גלנט הוסיף: "אני לא רואה שחקן אחד בתוך הקואליציה שיכול להרוויח מבחירות. אני רק רואה כאלה שיכולים להפסיד, בעיקר בכחול לבן. לכן אני מקווה שהם יתעשתו ולא ילכו עם איזה עקרונות שלא משרתים את טובת הציבור. הציבור לא רוצה בחירות. שישבו בבקשה, שיעסקו בהעברת המינויים, שיעסקו בנושא התקציב, בואו נגמור את התקציב הזה ונעביר אותו עד פברואר-מרץ".

הוא הדגיש: "רוטציה צריכה להתקיים אבל צריך להעביר את התנאים המקדימים". גלנט הסביר: "צריך להעביר תקציב, אני לא חושב שאנחנו מעכבים, אנחנו לא מסכמים. צריך לסכם את תקציב 2020 ולפתוח את תקציב 2021".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture