דיווח: במפלגות החרדיות מסכימים לפשרת הקנסות של הליכוד, ובמקביל פועלים לבטלה

ראשי הסיעות החרדיות מנהלים משא ומתן יחד עם סיעת הליכוד על הנושא, כרגע ללא תוצאות מעשיות. בשבוע שעבר דרש שר הביטחון גנץ להעלות את חוק הקנסות להצבעה במליאה כבר בשבוע הנוכחי, אך עקב התנגדות החרדים החוק לא נמצא בסדר היום של הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ראשי הסיעות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, הסכימו בימים האחרונים על פשרה להעלאת הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה, אך נמנעים מלאשר זאת מול הליכוד. למרות שהושגו הסכמות על פתיחת עסקים, מוסדות חינוך וקיום אירועים וחתונות, ראשי הסיעות מעוניינים להימנע גם מהפגיעה המרוככת במגזר אותו הם מייצגים ולסכל את המהלך לחלוטין – כך דיווח יקי אדמקר ב'וואלה'.

כזכור, בישיבת סיעת יהדות התורה העלו ראשי המפלגה את הנושא לדיון, וחלק מהנוכחים הודו כי הם נמנעים במכוון מפגישה עם יו"ר הכנסת יריב לוין בנושא, היות ולדבריהם "אין טעם" בהעלאת קנסות. חלק מחברי הכנסת הסבירו כי במשך שבועות ארוכים התחלואה במגזר החרדי נמוכה.

ההסכמות הושגו לאחר פגישת ראשי יהדות התורה – שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר – עם יו"ר הכנסת. הצדדים נפגשו בעקבות התנגדות החרדים להצעת החוק המקורית להעלאת הקנסות, שקבעה קנס של 20 אלף שקלים על פתיחת מוסד חינוך או קיום אירועים ועשרת אלפים שקלים על פתיחת עסקים. לאחר שאיימו לא להצביע עם הקואליציה, ההצעה הוסרה מסדר היום.

כזכור בשוע שעבר שיגר ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא דורש להעלות להצבעה בכנסת את הגדלת הקנסות, כפי שסוכמה בקבינט, כבר ביום ב' הקרוב. גורם ביהדות התורה אמר בתגובה לעיתונאים ישראל כהן כי "מדובר בחוצפה מצד מי שמתיימר להנהיג את מדינת ישראל, שלא יחפש אותנו כערבים. מחוק הגיוס הוא מתחמק למרות ההסכם, וכעת מנסה גם להציק למוסדות החרדים".

גנץ כתב לנתניהו, כי כבר ב-5.10.20, נידונה הסוגיה בקבינט וכי התקבלה החלטה ב-2.11.20: "בישיבות הקבינט מתאריך 5 באוקטובר 2020 ותאריך 2 בנובמבר 2020 בהן קיבל החלטה על העלאת הקנס לאי עטיית מסיכה מ-500 ש"ח ל-1,000 ש"ח, לעריכת אירועים מ-5,000 ש"ח ל-10,000 ש"ח ולפתיחת מוסדות חינוך שפתיחתם נאסרה מ-5,000 ש"ח ל-10,000 ש"ח".

עוד הוסיף כי "אי מימושה של החלטת הקבינט פוגע ביכולתנו להילחם בתחלואה, לפתוח את המשק ולהגביר את כלי האכיפה שברשותנו. לא יתכן שבזמן שאנו דנים בישיבות הקבינט על דרכים לשמירה על ההנחיות וחיזוק המשמעת והאכיפה, אנו מעכבים מסיבות בלתי ברורות את מימוש ההחלטה. מדובר במסר בעייתי לציבור ונטילת כלי משמעותי ממערכת אכיפת החוק".

"בהתאם להליך המקובל החקיקה שאושרה בקבינט, אושרה בוועדת השרים לחקיקה ומשם הועברה להמשך ההליך בכנסת. אולם עד היום לא קודמה הצעת החוק כמו שקבעו חברי הקבינט. אני דורש, כי נעלה ביום שני הקרוב את הצעת החוק שהניח משרד הבריאות להציל במליאת הכנסת", כותב גנץ לנתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture