Yonatan Sindel/Flash90

הכנסת דנה בפתיחת החינוך החרדי: "אחוז החיוביים בקרב התלמידים אפסי" • צפו

אמר הרב אברהם פינזל מאיגוד מוסדות הפטור: "איך המגזר הכללי לא יוצא לרחובות? הנתונים שלנו מראים ברור: אין כמעט מושג של הדבקה בגילאי 3-13". ח"כ עפר שלח: "הפרת ההנחיות בחינוך של החרדי מקוממת, אבל עולות מהן מסקנות שמעמידות בספק את מדיניות משרד הבריאות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, דנה היום (שני) בהיבט הרפואי והחינוכי של פתיחת המוסדות. בדיון אמר נציג מהמגזר החרדי כי מוסדות הפטור בחינוך החרדי פתוחות מא' עד ח', אמנם שלא עפ"י ההנחיות של משרד הבריאות אך בקפסולות, שמירה על היגיינה ועטיית מסכות.

לדבריו, רק מחג הסוכות נבדקו במוסדות שהוא מנהל כ-700 תלמידים ולא נמצא חיובי אחד. לדבריו, בשאר תלמודי התורה, מדובר על אחוז מזערי ביותר השואף לאפס. עוד ציין כי ברשימות מסודרות שאיגוד המוסדות הציג לגורמי הבריאות, אחוז ההדבקה מפסח עד סוכות בכל תלמידי המוסדות שפתחו, היה גם כן פחות מאחוז ההדבקה הכללי, אך למרות הכל משרד הבריאות לא אישר את החזרה הרשמית למוסדות מטעמים משפטיים בלבד.

הרב אברהם שלום פינזל, מאיגוד מוסדות הפטור בחינוך החרדי, סיפר בדיון על כך שמערכת החינוך שתחתיו פתוחה כרגיל ולדבריו, דווקא בגלל פתיחת מוסדות החינוך – יש ירידה בהדבקה ואחוז הנדבקים מקרב הנבדקים במוסדותיו בירידה מאז פתיחת המוסדות.

לדברי פינזל: "הרבה מוסדות שפעלו קיבלו דוחות אבל בסוף בשל בעיה משפטית הדוחות בוטלו. נתוני התחלואה מראים שכמעט אין הדבקה בגילאים האלה. מחג פורים ועד לחג הסוכות נמצאו 67 תלמידים חולים בלבד מתוך 2500 תלמידים. לא מצליח להבין איך המגזר הכללי לא יוצא לרחובות שייפתחו את מוסדות החינוך. אם הנתונים האמתיים על הדבקה במוסדות חינוך יפורסמו, תהיה פה רעידת אדמה במדינה. ניבאו לנו אחרי סוכות שאם נפתח – שיהיה פיגוע קורונה אבל אין לנו חולה אחד".

"אני רואה בזה את ברכת הרב קנייבסקי אבל בדרכי ההשתדלות ניתן לראות שאין הדבקה במוסדות חינוך. אנחנו עושים זאת בקפדה על קפסולות וכל חולה שמתגלה במוסד, מבודד מסביבת הלימוד ונעשות פעולות שונות כגון בדיקות לכל התלמידים והצוות שישבו בסמוך לחולה ובמצטבר נערכו מאות רבות של בדיקות. נכון להיום הלימודים מבוצעים בקפסולות קטנות וצוות של 7 מפקחים מבצע בקרות בנושא. בשורה התחתונה הלמידה מתנהלת כרגיל כאשר הצוות והתלמידים עוטים מסכות כל העת. ילד שלא שומר להנחיות, יודע שהוא יורחק לצמיתות".

בנוגע להפרת ההנחיות ואי ציות לחוק, אמר פינזל: "אנחנו נפגשנו בסוכות עם אנשי משרד הבריאות שהסכימו אתנו במתווה שהצענו אבל בסוף חזרו עם תשובה שיש בעיה משפטית. אז שאני יותר על ציפור נפשי בגלל זה? החוסר אמון הוא מתחיל הפוך. אני בגל הראשון קראתי שמסכה מונעת הדבקה ואם שני אנשים שיושבים זה לצד זה, לא צריכים בידוד, אז פניתי למשרד הבריאות לפטור מבידוד כיתה שלמה מבידוד. היא השיבה לי שאכן ילד שנמצא עם מסיכה לא צריך בידוד, אבל אני לא מאמינה לכם שהם היו עם מסיכה" .

ד"ר אפרת אפללו מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות, אמרה בדיון: "לא ניתן להפריד את מוסדות החינוך מהקהילה בכל הקשור לאפידמיולוגיה, ויחד עם זאת לא נכון לומר שמערכת החינוך היא האשמה בעליית התחלואה. רמת התחלואה במערכת החינוך החרדית אינה גבוהה כמו במגזרים אחרים והנתונים מראים על יציבות ברמת התחלואה מזה תקופה. אי אפשר להגיד שיש ירידה במגזר החרדי. הנתונים מהבוקר בהערכת מצב מראים על היציבות במגזר החרדי בגילאי 0-9 וגם בגילאי 10-19".

מפקחת חינוך חרדי במשרד החינוך, רות אלמליח: "לא כל הכיתות פועלות למרות שישנן שמועות כאלה. אנחנו במקביל בודקים במערכת פיקוח נרחבת שמסתובבת ובודקת את הפעילות ובמקרים של חריגות המשטרה מעורבת, מפזרת את הפעילות ונותנת קנסות".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח אמר כי "הפרת ההנחיות ההמונית במערכת החינוך של המגזר החרדי מקוממת. בצד זאת, עולות ממנה מסקנות המעמידות בספק את מדיניות משרד הבריאות ביחס לפתיחת מערכת החינוך בכלל. שיעורי ההדבקה הנמוכים, והיכולת לנהל מערכת חינוך פתוחה באמצעות משמעת והקפדה על כללים, הבאות לידי ביטוי במגזר החרדי, חייבות להוביל למסקנה שאפשר וצריך להחזיק את מערכת החינוך, בוודאי עד כיתה ו׳, פתוחה כמעט בכל תנאי, ואסור למהר ולסגור אותה. זה חיוני כדי למנוע דור אבוד של תלמידים ולפתיחה מקסימלית של המשק".

ח"כ אוריאל בוסו: "הדוגמה שלי היא מחודש ספטמבר, הילדים שלי הלכו ללמוד בישיבה והיו בסגר מרצון, לא ראיתי אותם, לא פגשתי אותם. בישיבה שלהם היו 1400-1500 בחורים שהיו לפני כן מסתובבים בבתי כנסת ממקום למקום. אצלנו בבתים אין פלייסטיישן, טלוויזיה אין כלום. יש כאלו שיחד כמה אחים בדירה של 80 מ"ר ולכן דווקא היציאה ללימודים הפחיתה את ההסתובבות הזאת. סגירת מערכת החינוך גורמת לקטסטרופה אמתית וזה צריך להיות דבר ראשון במעלה. אנחנו המדינה היחידה למעשה שסגרה מערכות חינוך. צריך לדאוג לכך שבמתווה כזה או אחר תמיד יישארו מוסדות החינוך פתוחים, כמובן תוך שמירה על ההנחיות. אפשר לייצר קפסולות, אפשר ללמוד במשמרות, במקומות כמו מתנסים. הירידה בתחלואה היא בגלל פתיחת הלימודים ולא על אף".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture