Yonatan Sindel/Flash90

פרופ' אש: "מצב חירום – יש עליה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה"

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס לעלייה בתחלואה בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות: "נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס לעלייה בתחלואה הבוקר (שלישי) בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות: "אנחנו במצב חירום. יש עליה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה. נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".

משרד הבריאות מעדכן הבוקר כי נכון לשעה 08:03 עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 337,373, עלייה של 1,393 חולים מאז העדכון אתמול בשעה 05:42. על פי משרד הבריאות, היום (מחצות הלילה) נוספו 225 חולים חדשים, אתמול אובחנו 1,227 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 2,865, עלייה של נפטר 1 ביממה האחרונה.

264 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 101 במצב קריטי, 99 מהחולים מחוברים למכונות הנשמה. עוד 72 חולים במצב בינוני. מניין החולים בפועל עומד על 10,513 בניכוי הנפטרים ל"ע והמחלימים ב"ה. בבתי החולים מאושפזים 507 חולים. אתמול נערכו 57,428 בדיקות (2.2% תוצאות חיוביות), עד לשעה זו היום בוצעו 14,004 בדיקות (1.6% חיוביות).

שר הביטחון, בני גנץ, סייר אתמול במטה "מגן ישראל" בניהולו של פרופ' נחמן אש, ביחד עם עוזר השר להתגוננות משה אדרי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מפקד המפקדה המשימתית תא"ל ניסן דוידי, ר' רשות החירום הלאומית (רח"ל) יורם לרדו, ראש מנה"ר אבי דדון וגורמי מקצוע נוספים.

במהלך הביקור נפגש השר גנץ עם מנהל "מגן ישראל" פרופ' אש, סייר במשל"ט הקורונה במטה ובחמ"ל ונפגש עם חוקרי אמ"ן במרכז ההערכה הלאומי. כמו כן, לשר הביטחון הוצגו מוצרים המיוצרים בישראל שרוכש משרד הבריאות בסיוע מנהל הרכש במשרד הביטחון.

בסיום הביקור אמר שר הביטחון גנץ: "יש חשיבות גדולה מאוד לא רק לשיתוף הפעולה המצויין בין משרד הבריאות למשרד הביטחון, אלא גם לשיתוף הפעולה בין הציבור לבין ההנחיות שיוצאות אליו. אנחנו רואים שיש מגמה של עלייה בתחלואה, אנחנו רואים שיש לא מעט מקומות אדומים, וזה מחייב אותנו כמערכת לשפר את האכיפה וההסברה. יקח עוד זמן רב עד שנוכל לחזור לשגרה ועד אז נפעל באופן דיפרנציאלי- במקום אדום- נסגור ונעזור, במקום שירוק- נאפשר פתיחה חלקית ומבוקרת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע בפתח ישיבת הממשלה כי "בנושא מצב הקורונה, צריך להבין שאנחנו נאבקים במגיפה מאוד קשה שגבתה מאיתנו עד עכשיו כ-2,800 בני אדם, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ואנחנו דואבים על כל אחד ואחת מהם. אנחנו יודעים את סבל המשפחות. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי למנוע החרפה של המצב, שיכול להביא אותנו למחוזות קשים בהרבה, אפילו יותר קשים ממה שספגנו עד עכשיו".

"אני מבקש לתת לכם נתונים של חמש מדינות באירופה בגודל שלנו, מדינות מן המתקדמות בעולם, והן ספגו מחירים קשים בהרבה, עוד יותר קשים מאיתנו. בלגיה עם 16,000 מתים, צ'כיה עם 7,300, שוויץ – 4,500, הולנד – 9,200, שבדיה – 6,000. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי שלא נוסיף מחיר טרגי זה למחיר שכבר שילמנו במגיפה".

"אני חייב להגיד לכם שמצב התחלואה שלנו, יחסית למדינות ה-OECD – מדינות שאנחנו תמיד משתווים אליהם ומשווים את עצמנו אליהם – הוא טוב. יש לנו 9,500 חולים פעילים, זה הרבה פחות לנפש כמעט מכל המדינות הללו, אבל אנחנו חייבים לשמר את זה. אני אומר לכם ביושר שאנחנו בסכנה שלא נשמור על זה אם לא נפעל מיד, כי בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה ברורה בתחלואה".

"אנחנו כל הזמן בוחנים את הנתונים ואת ההקלות שביצענו. אם יהיה צורך, נעצור את המשך ההקלות ואף נהדק את אלה שכבר נתנו. אני מבקש מהאזרחים להמשיך לשמור על הכללים ולהישמע להוראות משרד הבריאות"

"אנחנו נדון השבוע במתווה חלוקת החיסונים. בשבוע שעבר הייתי במרכז הלוגיסטי המרשים של חברת טבע. אנחנו ערוכים לקלוט את החיסונים הללו, מיליוני חיסונים, להקפיא אותם וגם לחלק אותם".

"המדיניות שלי הייתה, והיא עדיין, להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. אנחנו רואים שהמדיניות הזאת מוכיחה את עצמה, על רקע דיווחים שונים על טיב תהליך בדיקות החיסונים, לפחות באחת החברות. ובכן, המדיניות היא להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות. אנחנו נמשיך במאמץ הזה יחד עם שר הבריאות ומשרדו", דברי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחח הקורונה לא באה- המציאו אותה החברות הגדולות. אז אין לה חהם ללכת. היא צריכה שיעיפו אותה מפה חזרה למעבדות של כל החולי נפששש

לרוה"מ המקורי החליפי למגן ישראל
הציבור הדתי/חילוני/חרדי/מסורתי בישראל שומר על עצמו וממלא אחר ההנחיות
מאידך יש ציבור שפורק עול ומפר הנחיות ושם עיקר התחלואה אז במקום להכניס שוטרים למקומות שהם בסדר תכניסו לשם…(ההבדל שאצל החרדים שוטרים מרביצים ומקבלים צלש ואצלהם השוטרים חוטפים מכות ומגישים להם כתב אישים…)

שקרנים בני שקרנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture