Hadas Parush/Flash90

סגן שר הבריאות: "נבחן להטיל עוצר לילי בחנוכה כדי להפחית את ההתקהלויות"

בהמשך פרסם קיש הודעת הבהרה: "עדיין לא התקבלה החלטה על עוצר לילי בחגי דצמבר. הנושא נבחן כעת על ידי אנשי המקצוע במשרד. בניגוד לשימוש בעוצר לילה ככלי להורדת תחלואה, הפעם על מנת למנוע התכנסויות והתקהלויות אסורות אני רואה בכלי זה היגיון רב"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר היום (שלישי) כי במשרד הבריאות שוקלים להמליץ על סגר לילי בדצמבר, שבמהלכו יצויינו חג החנוכה. בראיון ל'חדשות 12' אמר כי "נבחן להטיל עוצר לילי בחגי דצמבר כדי להפחית את ההתקהלויות ולשלוט בתחלואה". לדבריו, "יש עלייה במספר הנדבקים שנובעת גם מעלייה בבדיקות אבל גם מאחוז המאומתים. החשש שלי מהציבור זה לא השאננות, אלא דווקא יותר השחיקה והעייפות והשמיעה על החיסונים. זה לא נגמר, אנחנו חייבים לדחוף ולהחזיק מעמד, ולהקפיד על כל המגבלות". ‎

סגן השר הוסיף כי "סל הכלים הוא מוגבל, הוא מצומצם – אף אחד לא רוצה להגיע לסגר. יש לנו כלי אחד שכנראה נשתמש בו בתקופת החגים, זה הנושא של סגר לילי שהוא לא פוגע בכלכלה – הוא פוגע באיכות החיים, אבל הוא מצמצם את המפגשים הקהילתיים שיש בחגים האלה. יש דיון במסגרת הצוות המקצועי, אנחנו חושבים שהוא (הסגר הלילי) נכון דווקא לתקופת החגים, אני בהחלט רואה היגיון בלעשות עוצר לילה כדי למנוע עלייה בתחלואה".

בהמשך פרסם קיש הודעת הבהרה: "חייב להבהיר, עדיין לא התקבלה החלטה על עוצר לילי בחגי דצמבר. הנושא נבחן כעת על ידי אנשי המקצוע במשרד. בניגוד לשימוש בעוצר לילה ככלי להורדת תחלואה, הפעם על מנת למנוע התכנסויות והתקהלויות אסורות אני רואה בכלי זה היגיון רב".

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס לעלייה בתחלואה הבוקר בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות: "אנחנו במצב חירום. יש עליה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה. נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".

שר הביטחון בני גנץ קיים היום הערכת מצב עם מערכת הביטחון בנוגע להחמרת מצב התחלואה בהשתתפות סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף, עוזר השר להתגוננות וראש רח"ל. שר הביטחון קיבל עדכון על הגברת המאמצים לבדיקות קורונה לחיילי צה"ל, בדגש על המתגייסים, וכן על מבצע חיסוני השפעת במסגרתו ניתנו חיסונים עד כה ל-90 אלף חיילים.

במסגרת הערכת המצב, אישר שר הביטחון את מבצע "ההר הירוק" הצפוי להתחיל מחר למשך שלושה ימים ביישובים עין קיניה, בוקעתא, מסעדה ומג'ד אל-שמס. במסגרת המבצע, ייפרסו מאות חיילי פיקוד העורף ואנשי מערכת הבריאות ברשויות אלו, על מנת לבצע כ-15 אלף בדיקות שיקיפו את רוב התושבים, תוך הפעלת מאמצי הסברה, סיוע של אלפי סלי מזון באמצעות תוכנית "אנשי חיל" לבתי המבודדים ופעולה משותפת עם ראשי הרשויות ואנשי הדת.

עוד הנחה שר הביטחון להגביר את האכיפה כנגד כניסת אזרחים ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית, בדגש על סופי השבוע, ולפעול להעברת ציוד רפואי הכרחי ליהודה ושומרון ורצועת עזה.

בהערכת המצב- סוכם כי יש לבחון עד סוף השבוע את היכולת להמשיך בפתיחת המסחר לאור העלייה בנתוני התחלואה, מתוך הנחה כי מערכת החינוך תישאר פתוחה. עוד סוכם כי מערכת הביטחון תציג המלצות למאמצים המרכזיים הנדרשים לקראת תחילת חג החנוכה, בדגש על הסברה ומניעת התקהלויות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סגן השר
אנחנו היהודים מבינים שמי שלא רוצה סגרים צריך לא להישמע לנהחיות והנה ראייה היהודים שומרים על ההנחיות והתחלואה נמוכה והאכיפה גדולה וסוגרים לנו את כל החגים
מאידך החברה הערבית לא נשמעים להנחיות תחלואה גבוה ובסופו של דבר לנו סוגרים את החגים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture