מרים אלסטר / Flash90

קיש: "זה לא הזמן לפתוח את הקניונים – צריך לשקול סגירה גם של מקומות אחרים"

סגן שר הבריאות התייחס לעלייה בתחלואה: "אנחנו הולכים לבקש גם כינוס קבינט וגם פעולות מידיות. נמשיך לראות עליית תחלואה בזמן הקרוב, זה לא הולך להשתנות כי לא עשינו עוד שום דבר למנוע את זה". הוא המשיך לתמוך בהגבלות לחנוכה: "הייתי מונע מעברים בין ערים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס הבוקר (חמישי) לעלייה בתחלואה ואמר כי "זה לא הזמן לפתוח את הקניונים עכשיו והייתי גם שם את נושא הקמעונאות על הפרק". לדבריו, "הנורות האדומות נדלקו אצלנו כבר לפני מספר ימים, בעיקר בגלל העלייה באחוז המאומתים. אנחנו הולכים לבקש גם כינוס קבינט וגם פעולות מידיות. אנחנו במגמת עלייה בתחלואה, עם הווירוס הזה אי אפשר לשחק – חייבים לפעול".

סגן שר הבריאות הבהיר בראיון ל'ווינט' כי "נמשיך לראות עליית תחלואה בזמן הקרוב, זה לא הולך להשתנות כי לא עשינו עוד שום דבר למנוע את זה". לדברי קיש נשקלים מספר צעדים כדי להוריד תחלואה: "עוצר לילי בחנוכה זה אחד הכלים, יש לזה יתרונות וחסרונות וזה לא כזה פשוט. אנו מדברים על דברים נוספים, מגבלות על חוזרים מחו"ל והקפדה על בידודים".

הוא ציין כי הוא בעד הגבלות בחנוכה: "אני רואה הרבה היגיון בתקופת החגים – חג המולד, ערב השנה החדשה, חנוכה כמובן (להבדיל אלף אלפי הבדלות) – בכלי של מניעת מעברים בין ערים. אני לא חושב שהייתי מייצר עוצר ובוחן סגר, אבל כן מונע מעברים בין ערים, פשוט בשביל למנוע העברת תחלואה ממקומות בעייתיים למקומות ירוקים. החגים באופן טבעי גורמים לכך וצריך למנוע את זה".

קיש אמר כי לדעתו יש לעצור את הפיילוט שהחל של פתיחת הקניונים, ואף לשקול לסגור דברים נוספים: "לא יהיו הקלות נוספות ולא נאפשר פתיחות נוספות. גם פיילוט הקניונים שהסתיים, אפילו אם הסתיים בהצלחה – זה לא הזמן לפתוח את הקניונים עכשיו. הייתי עוצר את נושא הקניונים, אני לא רוצה לקחת החלטה כי זה לא רציני בלי שנעשה על זה דיון. אני חושב שצריך לשקול סגירה גם של מקומות אחרים שנפתחו. הייתי נכנס לשיקולים מה עושים עם נושא הקמעונאות ובהחלט שם את זה על הפרק".

סגן השר הוסיף כי "הדבר היחידי שאני חושב שימשיך להיפתח ותהיה לו עדיפות, אולי אפילו על עלייה בתחלואה, זו מערכת החינוך. מבחינת השאלה מה נכון לסגור – הייתי פשוט מסתכל אחורנית ורואה מהם הדברים שנפתחו לאחרונה ואותם מבקש ובוחן לסגור. אני יודע שזה קרב לא קל אבל זה מה שצריך לעשות".

בראיון ל'רדיו 103' הוסיף כי "אני יכול להוסיף שאני מודאג ממה יהיה עם הממשלה הזאת כי הדבר היחיד שעוד עבד בממשלה הזאת זה קבינט הקורונה, כל השאר לא עבד. אני מקווה שלמרות המתיחות נוכל להמשיך לעבוד בקבינט הקורונה כי זה פיקוח נפש. זה עוד לא המספרים של גל שלישי, אנחנו בעלייה מובהקת ואם לא נעשה משהו לעצור אותה אנחנו עלולים להגיע לזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture