Yossi Aloni/Flash90

נתניהו כינס התייעצות בנושא העלייה בתחלואה – הקבינט יתכנס בשבוע הבא

סגן שר הבריאות קיש: "קבינט הקורונה לא מתכנס בגלל התפתחויות שלא ניתן לפרט". דיווח: שרים בקבינט אומרים כי בשל המשבר הפוליטי בין נתניהו לגנץ – הטיפול בנושא הקורונה נמצא בקיפאון. בשורת החיסונים תשפיע באופן מהותי על אסטרטגיית היציאה של ישראל מהמשבר

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב (חמישי) התייעצות בנושא העלייה בתחלואה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש הטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, פרויקטור הקורונה פרופק נחמן אש ובכירים נוספים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי קבינט הקורונה יתכנס בשבוע הבא, זאת אחרי הפסקה ממושכת יחסית.

אם אכן יגיעו לישראל 4 מיליון חיסונים במסגרת המשלוח הראשון מ"פייזר", הדבר יוביל לשינוי מהותי באסטרטגיה של מדינת ישראל בהתמודדות עם נגיף הקורונה. בשבוע הבא צפוי להתקיים דיון אסטרטגי בין מקבלי ההחלטות בממשלה, במל"ל ובמשרד הבריאות תחת הכותרת "לאן הולכים מכאן" – זאת בעקבות הבשורה שמיליוני חיסונים עושים את דרכם לארץ.

ב'חדשות 12' דווח כי ההנחה היא שאם ישנם בארץ כיום בין 700 אלף למיליון נדבקים מאומתים בקורונה שכבר פיתחו נוגדנים לנגיף ואליהם מוסיפים את מי שיחוסנו – כשלושה מיליון ישראלים יהיו חסינים מפני הנגיף, ומדובר בכשליש מאוכלוסיית המדינה, מה שצפוי להשפיע על ההחלטה על הטלת מגבלות והחלת הקלות שונות על הציבור בתקופה הקרובה.

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס מוקדם יותר היום בראיון ל'חדשות 12' לאי כינוס קבינט הקורונה ואמר כי הוא לא מתכנס בגלל התפתחויות שלא ניתן לפרט. דבריו של קיש עורר תהיות רבות בקרב גורמים המעורים בפרטים במשרדי הביטחון הבריאות. בכירים במערכת הבריאות טענו: "אנחנו לא מבינים על מה סגן השר מדבר, לא ידועה לנו שום התפתחות שלא ניתן לפרט אותה". עוד הוסיפו הגורמים כי אם אכן קיימת התפתחות כזאת, היא לא במישור שלהם.

ירון אברהם דיווח כי גם במשרד הביטחון הרימו גבה על רקע דבריו של סגן שר הבריאות: "אם היו התפתחויות ביטחוניות יואב קיש לא היה יודע מהן", אמר גורם במערכת הביטחון המעורה בפרטים. "גם אם היו התפתחויות ביטחוניות כל שהן, אין לכך קשור למתווה הקניונים ולא להטלת סגר על שפרעם".

ב'ווינט' דווח כי שרים בקבינט אומרים כי בשל המשבר הפוליטי בין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ – הטיפול בנושא הקורונה נמצא בקיפאון. "זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה לא לכנס את הקבינט למרות שמספרי התחלואה עולים", אמרו שרים בקבינט. "יכול להיות שזה בגלל שנתניהו ברוגז עם גנץ. בכל מקרה, אי אפשר לקבל החלטות. התחושה היא שלא מכנסים את הקבינט מסיבות פוליטיות".

בשורה דרמטית: 4 מיליון מנות חיסון יגיעו לישראל תוך חודש – חלק בשבוע הבא

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התייחס היום לעלייה בתחלואה, והעריך בתדרוך לעיתונאים כי בין 700 אלף למיליון ישראלים נדבקו בקורונה מאז פרוץ המגפה בישראל. "אנחנו משערים שסדר האנשים שחלו במדינת ישראל, ידועים ולא ידועים, הוא בין 700 אלף למיליון חולים", אמר במענה לשאלה בנושא.

בפתח דבריו אמר פרופ' לוי שהוא מזהה עלייה ממשית בתחלואה. "יש עלייה בתחלואה גם במגזר הכללי", אמר לוי. "אנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות. 26 ערים אדומות ו-28 ערים צהובות אחראיות על 40% מהתחלואה". הוא ציין כי משרד הבריאות שוקל את כל ההגבלות האפשריות ובהן סגר בחנוכה וגם עוצר לילי. "אנחנו בהחלט שוקלים אם להתקדם בתוכנית ששת השלבים, ואם לא להתקדם – במקרה הרע – לסוג לאחור".

"מספר המאומתים היום הוא גבוה ביחס לימי םהאחרונים, ולא רק בגלל העלייה במספר הבדיקות", פתח לוי את דבריו. "הנתונים ללא ספק מעידים על עלייה בתחלואה. היום אובחנו כ-1,500 מאומתים, בתחילת נובמבר – לפני פחות מחודש – היו בין 600-500 ביום". לדבריו, במערכת הבריאות מודאגים ממגמת העלייה הנצפית, ומתכננים לפעול בכמה מישורים כדי להיאבק בהתפשטות הנגיף. "יש תחלואה בקרב ישראלים השבים ממדינות אדומות, בעיקר מטורקיה. אנחנו מתכוונים לכפות בידוד על השבים ממדינות אדומות".

לדבריו ישנה גם תחלואה בקרב שבים ממדינות אדומות: "אנו מתכוונים לכפות בידוד בקרב השבים והחולים ממדינות אדומות, ראינו שהדבר הזה כשהוא לא מתקיים התחלואה עולה, ה-R עולה. אנחנו כמובן מטפלים בכל המגזרים והרשויות גם בדרך של הסברה גם בדרך של עזרה אבל גם בדרך של סגר בערים אדומות 'בוהקות' וגם בהגבלות בערים אדומות וכתומות. אנו נאבקים ונטפל בזליגת התחלואה מאזורי יהודה ושומרון והרשות הפלסטינית שם התחלואה גבוהה".

פרופ' חזי לוי התייחס לחיסונים ואמר כי למרות האופטימיות אסור להיות שאננים: "אנו נערכים לקבלת חיסונים נגד קורונה ומשלימים את העבודה על ידי מספר רב של מומחים. אבל אסור לנו להיות שאננים ולהיות מתירנים יותר בשל הסיכוי להתחסן נגד המחלה. חייבים להקפיד על הכללים ולמנוע התקהלויות מיותרות, התחלואה עולה וזה עלול להיות בעוכרינו".

הוא הסביר כי בישיבת קבינט הקורונה הבא ידונו באכיפת חובת הבידוד של השבים מחו"ל, חסימת התחלואה מהרשות הפלסטינית, מתווה הקניונים וקיצור ימי הבידוד ל-10 ימים. "ראינו התקהלויות בשישי האחרון בקניונים. הפנמנו את הלקחים, והתאמנו את ההגבלות. מחר נסכם את הפיילוט ונראה מה להמליץ לקבינט לגבי הקניונים", הוסיף לוי.

לדבריו, "אם דיברנו עד עכשיו על עלייה במגזר הערבי, זה עבר גם לעלייה במגזר הכללי. התחלואה הופכת הרבה ערים לאדומות וכתומות, וזה משפיע על הלימודים וההגבלות". הוא הבהיר כי צריך לדון על מגבלות חדשות, כדי לעצור את העלייה, והבהיר כי "השאלה אם אנחנו מאטים את דרכי היציאה מהסגר כמו שחשבנו בהתחלה. במקרה הטוב לא נתקדם, ובמקרה הרע נסוג לאחור".

"באשר לאם נכון לפתוח את יתר מערכת החינוך ביום א', עם כיתות ז'-ט' – אנחנו לא מתכוונים לעצור את זה אלא אם נראה נתונים חשודים בסוף השבוע", אמר לוי והוסיף: "לא רוצה לדבר על גל שלישי, אך עליית מדם ההדבקה ומספר החולים מעידים בהחלט על עלייה בסיכויי התחלואה ובסיכויי ההידבקות. אם נראה עליה גם באשפוז בבתי החולים ומספר החולים קשה ומספר הנפטרים, נשקול את עניין הסגר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture